Permalänk
Medlem

sista kollen innan köp

hejsan tänkte bara kolla om ni har nå invändnigar och att allt funkar ihop. ska vara en billig dator för lättare spelande (lol, cs go, cod osv har inga jätte krav bara de flyter på) grafikkortet har jag hittat ett beggat msi gtx 750ti

/mvh simon

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7634174/2015-01-23

Permalänk
Medlem

Jag skulle helt klart försöka få in en SSD om du kan lägga några hundra extra.

Lite snabbt kikat: Intel 120GB

Visst, den är bara 120GB, men du får plats med OS och några spel. Så kan du enkelt och billigt uppgradera med en HDD när du får in lite extra stålar. Väldigt stor skillnad i laddningstider och allmän speed i burken med en SSD

Vad gäller nätagget så kan du nog så har jag absolut inte stenkoll, men tror att detta är ett bättre nätagg som räcker gott och väl.
XFX 450W

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Står att rek är 400watt på grafikkortet så aa borde väl funka? Vad gäller ssd så är de rätt uteslutet just nu men i framtiden blir de att ploppa ner 4gb till ram osv ssd är väl också tänkt när de finns pengar över

Permalänk
Medlem

Skulle själv lägga de 300-400 kr upp till en i5 4460 om utrymme i budgeten skulle kunna finnas.

Angående det där agget, CM gör nog både bra och dåliga agg, men även om det verkar helt ok av de recensioner jag läst om det så är jag inte helt såld på det. Se inet's användarrecensioner t ex. Hade även själv ett, och redan efter en månad rök något i det systemet, jag tror det var agget som orsakade det och tog med sig moderkortet i samma veva, har inte felsökt klart där... XFX rekommenderas ofta som budget kvalitetsagg, och 450w skulle räcka.