hjälp med hyperX Cloud headset

Permalänk
Medlem

hjälp med hyperX Cloud headset

Tjena sweclockers

Sitter i en jobbig sits med nytt headset och suttit flera timmar och sökt info/prövat saker själv.

haft headsetet i två veckor nu och märkt att inte headsetet levererar som det ska och de berodde på att jag hade inställningen på stereo(2.1) så jag ändrade till 7.1 och det är här problemen kommer igång.

När jag ändrar till 7.1 så funkar inte micen för det första. Den blir inaktiv i windows ljudet och går inte aktivera heller. Ljudet funkar dock som det ska.
Det här är alltså på baksidan av datorn, själva moderkorts ingångar.

Prövade att ändra chassits ingångar och då funkade det en stund sen började det med att ljudingången glappa och några minuter började mic ingången glappa. Efter det blir det en ständigt brus i micen och jag måste dra ut och in osv för allt ska funka och det pallar jag verkligen inte.

har prövat allt i windows ljud settings och realtek settings samt tagit bort realtek drivers och installerat nyaste och vet inte längre vad jag ska göra.

INFO:
har förvrigt 3.5mm ingång grön och röd
moderkort: Asus P8Z77-V LX

Permalänk
Medlem

Det är i inget 7.1 eller 2.1 headset. HyperX Cloud är ett 2.0 (vilket är bra) och då ska det stå på stereo

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

som sagt, jag har ingen större koll på det här med ljud men tog tillbaka till 2.0 och då funkar ingångarna med hyperx på moderkortsinställningarna och mic och allt är som det ska.

men själva problemet här är som i t.ex. cs där man vill ha all info från ljud vart motståndarna är osv, är att jag får fel info. t.ex. hör jag en komma från höger så kan han komma från vänster/bakom osv och har ingen aning om hur jag ska fixa det. Sökt massor av trådar och folk säger i princip att ett ljudkorts behövs för hyperx är ett kraftigt headset.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av brissee:

som sagt, jag har ingen större koll på det här med ljud men tog tillbaka till 2.0 och då funkar ingångarna med hyperx på moderkortsinställningarna och mic och allt är som det ska.

men själva problemet här är som i t.ex. cs där man vill ha all info från ljud vart motståndarna är osv, är att jag får fel info. t.ex. hör jag en komma från höger så kan han komma från vänster/bakom osv och har ingen aning om hur jag ska fixa det. Sökt massor av trådar och folk säger i princip att ett ljudkorts behövs för hyperx är ett kraftigt headset.

Kolla inställningarna i CS under ljud och se till att det är inställt för hörlurar eller så.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB