Bra och gärna billig mailtjänst

Permalänk
Medlem

Bra och gärna billig mailtjänst

Har ett par privata domäner hos olika registrarer och har lagt upp lite olika hemsidor för dessa på en VPS. So far so good.
Jag skulle dock gärna vilja kunna skicka och ta emot mail via dessa domäner också. Behöver inte vara något avancerat utan det räcker med t.ex. ett konto som kan skicka och ta emot info@domänX & contact@domänX.
Hade tänkt lägga dem i mitt gamla (gratis) Google Apps konto, men numera verkar man bara få lägga upp nya domäner som Domain alias om man inte kör med "fulhacket" att först uppgradera till testversionen av Premium, lägga till dem och sedan nedgradera innan de börjar ta betalt.
Vill ogärna hålla på att flytta runt domänerna till någon ny registrar eller sätta upp och underhålla en egen mailserver. Hade helst bara pekat ut ett par MX för varje domän.
Någon som har tips på någon gratis/prisvärd tjänst för detta?

Permalänk
Medlem

Jag körde i många år med zoneedit (gratis) för just den funktionen... nästan 10 år faktiskt, samt cloaka domänen. När jag sedan ville ha mailen åtkomliga via telefonen för mig och familjen så bytte jag till surtown (som har en bra mailtjänst alltså).

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Amazon släppte precis sin Workmail. https://aws.amazon.com/blogs/aws/amazon-workmail-managed-emai...
Sen om du finner den billig vettetusan.

Permalänk
Medlem

läste någonstans att det finns så du kan använda ditt egen domännamn via gmail eller hotmail/outlook. Googla på det så kanske du finner dina svar

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Skrivet av Xcym:

läste någonstans att det finns så du kan använda ditt egen domännamn via gmail eller hotmail/outlook. Googla på det så kanske du finner dina svar

Har provat göra det här förr och det tog inte många minuter att lösa. Mailen lagrade i "molnet" på deras servrar. Vet också att vissa lärosäten bland annat använder Googles mailtjänst för studentmail.

Permalänk
Medlem

Kolla på http://www.mxroute.com/
Billigt men servarna står i USA
Drivs av någon kille som hänger på lowendtalk.

Visa signatur

RIPE LIR