Permalänk
Medlem

nVidia Gtx 970

Jag har nyss hört massa olika rykten att Gtx 970 har blivit sämre på grund av deras VRAM som då har blivit 3,5Gb.
Så jag vill höra era åsikter om den fortfarande tillräckligt för att spela hardcore spel som Dying light, Bf4, csgo och mycket mer.
Just för att förra veckan så hade jag beställt den, men nu när jag har hört som rykter så blir jag lite orolig om det kommer bli som jag har förväntat mig.

Permalänk
Medlem

Det är fortfarande ett väldigt bra grafikkort. Jag har själv ett som jag inte tänker reurnera och jag har inte märkt några problem även om mer än 3.5 GB minne använts.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

grafikkortet i sig har inte tappat prestanda. alla blir så sura när dem inte kan använda 4GB fullt ut utan att tappa prestanda. t.ex när du sitter med riktigt stora texturpacks och hög upplösning då blir det ett problem men när du sitter och spelar ett vanligt spel i 1080p så lär du inte märka av problemet. har en vän som kör med 970 SLI och han har inte gnällt något om att han har problem med prestandan.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Det är långt ifrån bevisat att man tappar så mycket prestanda eller att det blir några problem när 3.5-4.0 GB grafikminne används. Det råder närmast en hysteri bland 970 ägare nu när de känner sig lurade.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jawkiwi:

spela hardcore spel som Dying light, Bf4, csgo och mycket mer.

Vad betyder detta egentligen?

Det kan inte betyda grafiskt krävande eftersom du tar med CS:GO. Det kan inte betyda "seriöst" spelande eftersom du har med Dying light.

Så vad menar du med "hardcore"?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Vad betyder detta egentligen?

Det kan inte betyda grafiskt krävande eftersom du tar med CS:GO. Det kan inte betyda "seriöst" spelande eftersom du har med Dying light.

Så vad menar du med "hardcore"?

Tribes, Quake, UT, CS, SC, Dota..... Spel man måste lägga ner sjukt mycket tid för att bli bra på. Sen så ska de ha en skillcap som man inte kan nå på någon vecka.

Permalänk
Medlem

om du spelar bf4 så kan man få upp det till 4 gig vram. men du kommer få så dåliga fps på den grafik nivån ändå oberoende av din 4gig vram så det kommer inte göra nått.

annars så äre ju fortfarande ett Beast kort bang for the buck. men kan tänka mig att tex witcher också kommer kunna ta 4 gig vram. men med äldre titlar borde du kunna maxa allt utan att ens tänka på vram. så länge du inte kör flera skärmar eller typ 4k

Permalänk
Medlem

Suck.... Börja med att läsa reviews på nätet. Korten är exakt lika bra idag som när dom kom förra sommaren.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Så istället för att söka och läsa om problemet där det bokstavligen finns 100 tals inlägg så vill du skapa en ny tråd? Ja nvidia ljög för sina kunder tills användare hittade felet sen ändrade de speccen och släppte en luddig benchmark som inte visade någonting för att lugna dem som var oroliga, jag har sett videos och människor säga att de upplever massvis av stuttering och jag har sett människor som säger att det är problem fritt, Så vet vi säkert att det är fel på kortet? Nja, jag kommer personligen inte rekommendera det förens jag sett sweclockers test,

Permalänk
Medlem

Jag hade skickat tillbaka kortet. Finns rapporter om stuttering om man kommer över 3,5gb Vram usage.
Mycket osäkert att behålla ett sådant kort idag. Nvidia lär snart ersätta det då försäljningen lär rasat och folk reklamerar korten.
Lyssna inte för mycket på nvidia fanboysen här som skall behålla sina kort vad som än inträffar och även rekommenderar folk att köpa kortet trots rapporter om problem.
Kul o få stuttering o shit i framtiden, lr sitta med ett problemkort om nvidia släpper ett fixat kort om en månad.
De flesta byter till AMD 290 lr 290x vilka presterar i området kring 970.

I 1440p kan man lugnt komma upp över 3,5gb Vram idag. Även i 1080p kan iaf watch dogs upp i över 3,5gb vram och även i fc4 tror jag och vem vet hur det blir med kommande spel? Så lyssna inte på folk som säger kortet är ok om du skall köra i 1080 lr spela dagens spel. Man vill ju med ett så dyrt kort kunna spela kommande spel med.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Hedersmedlem

#Tråd låst#

Det finns inget nytt i denna tråd som du inte hade kunnat hitta i andra trådar omkring detta "fenomen"

/moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)