Permalänk

Nya Philips 55PFS7109. Tappar minnet.

Tjena.

Köpte mig en Philips årets modell http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2536092.
Jag har ett problem med den. Varje gång den har varit avstängd så hamnar smart delen i "demo" läget och jag måste göra om alla wifi-inställningar från grunden. Någon som har råkat ut för detta ?
Har varit i kontakt med deras support men dom hade ingen lösning på problemet. Inte idag i alla fall, utan dom skulle höra av sig under veckan.

Permalänk

Jag har precis samma problem med min tv. Det vore kul att höra om du fick några vettiga svar från deras support.

Permalänk

Har ni testat senaste uppgraderingen som kom 1 sep?

http://www.philips.se/c/tv-apparater/7000-series-ultratunn-sm...

Vad kan ni mer säga om den? Är intresserad av att köpa men skulle gärna höra lite mer info!

Permalänk

Jag har senaste programvaran men den krånglar fortfarande. Rent generellt så gillar jag tvn, bilden är skarp och bra sen är även högtalarna väldigt schyssta med tanke på storleken. Jag hade även samma tv fast en tidigare produktionsmodell som blev utbytt pga strul med ett kretskort. Den senaste modellen har en mycket bättre fjärrkontroll och menyerna flyter på lite bättre. Allt är dock inte perfekt, utöver strulet med wifin så tycker jag att menyerna fortfarande är sega och ostabila. Jag upplever även att tvn är en aning oresponsiv när man försöker sätta igång den.

Permalänk
Skrivet av admiralmw:

Jag har senaste programvaran men den krånglar fortfarande. Rent generellt så gillar jag tvn, bilden är skarp och bra sen är även högtalarna väldigt schyssta med tanke på storleken. Jag hade även samma tv fast en tidigare produktionsmodell som blev utbytt pga strul med ett kretskort. Den senaste modellen har en mycket bättre fjärrkontroll och menyerna flyter på lite bättre. Allt är dock inte perfekt, utöver strulet med wifin så tycker jag att menyerna fortfarande är sega och ostabila. Jag upplever även att tvn är en aning oresponsiv när man försöker sätta igång den.

Tack för info! Redan beställt för 8000:-

Wifi låter inget bra, är det när strömen är helt av eller även vid standby?

Menyerna rör jag aldrig efter att bild är inställd så känns inte som nåt stort problem.

Spännande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vid standby, dock inte vid varje tillfälle. Sen har den även nollställt sig när vissa appar som youtube hängt sig. Min lösning kommer nog helt enkelt bli att dra en vanlig nätverkskabel.

För 8000 spänn så tror jag att du kommer vara nöjd.

Permalänk
Skrivet av admiralmw:

Jag har precis samma problem med min tv. Det vore kul att höra om du fick några vettiga svar från deras support.

Missat helt att jag fått svar. Problemet är löst. Vet inte hur dock det bara började fungera. Supporten brydde sig inte det minsta om att ta hand om problemet. Jag pratade med dom och de skulle återkomma vilket dom aldrig gjorde.

Permalänk
Medlem

Funderar själv på att köpa denna TV. Är den värd 8000? Och 47-tumsmodellen, är den värd 5490 som man kan få den för?`

Ett tips är för övrigt att om ni köpte den nyligen så kan ni försöka reklamera den och köpa den igen via denna länk.

www.dustinhome.se/dif

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Funderar själv på att köpa denna TV. Är den värd 8000? Och 47-tumsmodellen, är den värd 5490 som man kan få den för?`

Ett tips är för övrigt att om ni köpte den nyligen så kan ni försöka reklamera den och köpa den igen via denna länk.

www.dustinhome.se/dif

Det var ingen dålig rea, själv köpte man ju den för 13k Jag är nöjd med den, men jag har väl inget att jämföra med riktigt då jag hade en 37" 720p innan. Så för mig är ju denna riktigt bra.

Permalänk

Hej,

Har nyligen inhandlat denna TV och väntar spänt på leverans.
Dock hittade jag igår Philips support sida där senaste mjukvaran diskuteras till denna TV.

http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?16663-T...

Någon i ovan nämnt forum backar till och med mjukvaran. Vågar man ens uppgradera?

Utan att dra för stora växlar verkar ju mjukvaran göra TVn otorligt buggig.
Har sett vad som tidigare nämnts i denna tråd och undrar om det finns fler "trevliga" överraskningar?

Permalänk
Skrivet av fillelille:

Hej,

Har nyligen inhandlat denna TV och väntar spänt på leverans.
Dock hittade jag igår Philips support sida där senaste mjukvaran diskuteras till denna TV.

http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?16663-T...

Någon i ovan nämnt forum backar till och med mjukvaran. Vågar man ens uppgradera?

Utan att dra för stora växlar verkar ju mjukvaran göra TVn otorligt buggig.
Har sett vad som tidigare nämnts i denna tråd och undrar om det finns fler "trevliga" överraskningar?

Lägger till ytterligare en liknande forumtråd:

http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?16664-E...

Måste också ställa frågan om ni som redan är ägare, är ni nöjda med TVn eller skall man på grund av mjukvarubuggarna fundera på att lämna tillbaka TVn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillelille:

Lägger till ytterligare en liknande forumtråd:

http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?16664-E...

Måste också ställa frågan om ni som redan är ägare, är ni nöjda med TVn eller skall man på grund av mjukvarubuggarna fundera på att lämna tillbaka TVn?

Köpte TVn på black friday för 8k tror jag, väldigt nöjd med allt första dagen när jag gjort alla inställningar och så, funkade utan problem med netflix och internet (som i princip är det den används till). Sedan började problemen nästa dag. Som många nämnt glömmer den bort wifi så jag måste gå igenom varje meny vid varje startup av TVn, har idag mailat Dustin för att se hur dom ser på detta. Har nog planerat att reklamera den då jag inte anser detta vara acceptabelt.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk

Ni som har haft tv:n ett tag,är ni nöjda?
Är det något mer än sega menyer och tappade wifi inställningar ni har problem med?
Tänkte köpa denna tv och köra min NUC mot den för film och web streaming.

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem

Är också lite intresserad av detta, lider den fortfarande av problemen ovan?

https://www.dustinhome.se/product/5010783309/55pfs7109

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillelille:

Hej,

Har nyligen inhandlat denna TV och väntar spänt på leverans.
Dock hittade jag igår Philips support sida där senaste mjukvaran diskuteras till denna TV.

http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?16663-T...

Någon i ovan nämnt forum backar till och med mjukvaran. Vågar man ens uppgradera?

Utan att dra för stora växlar verkar ju mjukvaran göra TVn otorligt buggig.
Har sett vad som tidigare nämnts i denna tråd och undrar om det finns fler "trevliga" överraskningar?

Skrivet av Danieleet:

Funderar själv på att köpa denna TV. Är den värd 8000? Och 47-tumsmodellen, är den värd 5490 som man kan få den för?`

Ett tips är för övrigt att om ni köpte den nyligen så kan ni försöka reklamera den och köpa den igen via denna länk.

www.dustinhome.se/dif

Skrivet av fillelille:

Lägger till ytterligare en liknande forumtråd:

http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?16664-E...

Måste också ställa frågan om ni som redan är ägare, är ni nöjda med TVn eller skall man på grund av mjukvarubuggarna fundera på att lämna tillbaka TVn?

Skrivet av LeJoke:

Köpte TVn på black friday för 8k tror jag, väldigt nöjd med allt första dagen när jag gjort alla inställningar och så, funkade utan problem med netflix och internet (som i princip är det den används till). Sedan började problemen nästa dag. Som många nämnt glömmer den bort wifi så jag måste gå igenom varje meny vid varje startup av TVn, har idag mailat Dustin för att se hur dom ser på detta. Har nog planerat att reklamera den då jag inte anser detta vara acceptabelt.

Även jag undrar om någon har något att tillägga om tv:n? Positiv/negativ feedback i nuläget, är den värd ett köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobokrull:

Det var ingen dålig rea, själv köpte man ju den för 13k Jag är nöjd med den, men jag har väl inget att jämföra med riktigt då jag hade en 37" 720p innan. Så för mig är ju denna riktigt bra.

Är du fortfarande nöjd med ditt köp? Går i tankarna på att köpa en 👍

Permalänk
Medlem

Har haft den i några månader nu. För mig krånglar Wifi fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Har haft den i några månader nu. För mig krånglar Wifi fortfarande.

Är du nöjd utöver det?

Permalänk
Medlem

Har en nyinköpt Philips 58" UHD LED SmartTV 58PUS6809/12. Bilden är kanon men - den loggar ut hela tiden, bryter mitt i program när jag ser på t.ex.Netflix. Spotify spelar max 3 låtar och stannar sedan. Har fiber och har provat alla nätverkskontakter, olika ethernetsladdar även wifi. Inget fungerar. Har även en mindre Philips ca 40" inköpt dec 2013 och den fungerar utan problem med samma sladdar och uttag. Har ngn en lösning på mitt problem?
Har varit i kontakt med Philips support men får en axelryckning till svar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Har haft den i några månader nu. För mig krånglar Wifi fortfarande.

Skrivet av Eliza:

Har en nyinköpt Philips 58" UHD LED SmartTV 58PUS6809/12. Bilden är kanon men - den loggar ut hela tiden, bryter mitt i program när jag ser på t.ex.Netflix. Spotify spelar max 3 låtar och stannar sedan. Har fiber och har provat alla nätverkskontakter, olika ethernetsladdar även wifi. Inget fungerar. Har även en mindre Philips ca 40" inköpt dec 2013 och den fungerar utan problem med samma sladdar och uttag. Har ngn en lösning på mitt problem?
Har varit i kontakt med Philips support men får en axelryckning till svar...

Är det någon som vet hur bred tv-foten är till 55PFS7109 eller liknande modeller?

Permalänk
Medlem

Hur har det gått?

Skrivet av LeJoke:

Köpte TVn på black friday för 8k tror jag, väldigt nöjd med allt första dagen när jag gjort alla inställningar och så, funkade utan problem med netflix och internet (som i princip är det den används till). Sedan började problemen nästa dag. Som många nämnt glömmer den bort wifi så jag måste gå igenom varje meny vid varje startup av TVn, har idag mailat Dustin för att se hur dom ser på detta. Har nog planerat att reklamera den då jag inte anser detta vara acceptabelt.

@LeJoke: Jag köpte också min från Dustinhome vid samma tidpunkt och jag har alla de problem som övriga verkar ha här. Då jag starkt funderar på att reklamera skräpet så tänkte jag höra vad du fick för respons från Dustin? Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kremor:

@LeJoke: Jag köpte också min från Dustinhome vid samma tidpunkt och jag har alla de problem som övriga verkar ha här. Då jag starkt funderar på att reklamera skräpet så tänkte jag höra vad du fick för respons från Dustin? Tacksam för svar.

Responsen jag fick var att de inte är dom som godkänner en reklamation utan Philips direkt och jag kände inte riktigt att jag orkade med det då jag tidigare hade problem med min soundbar från Philips och inte tycker det är värt besväret. Är mindre sugen på att vara utan tv i typ 2-3 veckor för att de ska skicka iväg till en verkstad som knappast kommer hitta något fel bara att den är långsam, vilket verkar vara standard, tråkigt att det är så bara. Har oavsett köpt mig en htpc och kör alla funktioner därifrån nu så tvn fungerar bara som skärm numera

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2