Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Inget nytt ställningstagande från Inet?

Jag undrar detsamma.. Väntar fortfarande på att inet ska bestämma sig om hur de ska göra. Tänker inte sitta utan grafikkort för att de inte bestämt sig!

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av xervz:

Jag undrar detsamma.. Väntar fortfarande på att inet ska bestämma sig om hur de ska göra. Tänker inte sitta utan grafikkort för att de inte bestämt sig!

Har du lämnat in det? Du kan i alla fall kräva hävning av köpet. Du har som sagt lagen bakom dig.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Inget nytt ställningstagande från Inet?

Inet ringde mig nyss och berättade att dom betalar tillbaka båda mina kort utan problem !!
Även min sambos två tog de med tillbaka utan problem.
Han var riktigt förstående och trevlig han som ringde (serviceteknikern..)

Hoppas alla får samma trevliga bemötande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Jag undrar detsamma.. Väntar fortfarande på att inet ska bestämma sig om hur de ska göra. Tänker inte sitta utan grafikkort för att de inte bestämt sig!

Inet ringde mig nyss och berättade att dom betalar tillbaka båda mina kort utan problem !!
Även min sambos två tog de med tillbaka utan problem.
Han var riktigt förstående och trevlig han som ringde (serviceteknikern..)

Hoppas alla får samma trevliga bemötande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MalinGTX:

Inet ringde mig nyss och berättade att dom betalar tillbaka båda mina kort utan problem !!
Även min sambos två tog de med tillbaka utan problem.
Han var riktigt förstående och trevlig han som ringde (serviceteknikern..)

Hoppas alla får samma trevliga bemötande.

Vilken tillverkare var dina kort från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Har du lämnat in det? Du kan i alla fall kräva hävning av köpet. Du har som sagt lagen bakom dig.

Har inte lämnat in det eftersom att jag har en bit in till närmsta Inetbutik samt att jag behöver grafikkortet. Har suttit och hoppats på att inet ska kunna göra som andra återförsäljare gjort, att jag bara kan gå in i butiken och byta till ett 980 med en peng mellan eller att jag får tillbaka pengarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MalinGTX:

Inet ringde mig nyss och berättade att dom betalar tillbaka båda mina kort utan problem !!
Även min sambos två tog de med tillbaka utan problem.
Han var riktigt förstående och trevlig han som ringde (serviceteknikern..)

Hoppas alla får samma trevliga bemötande.

Vart lämnade du in dem? Eller Skickade du? Man kanska ska säga grattis också. Har också lämnat men väntar svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av xervz:

Har inte lämnat in det eftersom att jag har en bit in till närmsta Inetbutik samt att jag behöver grafikkortet. Har suttit och hoppats på att inet ska kunna göra som andra återförsäljare gjort, att jag bara kan gå in i butiken och byta till ett 980 med en peng mellan eller att jag får tillbaka pengarna!

Alltså, du ska kunna åka dit och lämna ditt grafikkort och kräva pengar tillbaka eller lägga in en slant i mellanskillnad till ett 980 utan käbbel. Ska Inet ha fått tolka lagen hur de bäst vill? Du Har Rätten På Din Sida, inget annat - vad nu än Inet kan försöka övertyga dig om... Åk du och byt dina kort

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Alltså, du ska kunna åka dit och lämna ditt grafikkort och kräva pengar tillbaka eller lägga in en slant i mellanskillnad till ett 980 utan käbbel. Ska Inet ha fått tolka lagen hur de bäst vill? Du Har Rätten På Din Sida, inget annat - vad nu än Inet kan försöka övertyga dig om... Åk du och byt dina kort

Du har rätt i allt du säger, jag håller med. Synd bara att Inet inte håller med. Finns andra här på forumet som försökt byta kort/få tillbaka pengarna i butik, men istället har inet tagit in kortet för undersökning och detta kan ta upp till 5 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddog:

Vart lämnade du in dem? Eller Skickade du? Man kanska ska säga grattis också. Har också lämnat men väntar svar

Vi skickade in dem i torsdags.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av xervz:

Du har rätt i allt du säger, jag håller med. Synd bara att Inet inte håller med. Finns andra här på forumet som försökt byta kort/få tillbaka pengarna i butik, men istället har inet tagit in kortet för undersökning och detta kan ta upp till 5 dagar.

Det är något skit som Inet håller på med. En till anledning till att jag inte förstår varför Inet vann årets butik, nog med att priserna ibland är trevliga men servicen är ju under all kritik. Komplett är underbara och Webhallen har jag aldrig haft problem med.

Med det sagt så ska du totalt skita i vad de säger. De bryter mot lagen att inte ta emot grafikkortet(en). Det är en total lögn att de ska undersöka kortet vilket du nog också förstår. Varför undersöka när det till fatrum är fel skrivna specifikationer du köpte kortet för. Inte Inets fel men deras skyldighet att lösa. Lösningen är klockren: pengar tillbaka. Inget snack. I Sverige är vi konsumenter rätt bra skyddade

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Det är något skit som Inet håller på med. En till anledning till att jag inte förstår varför Inet vann årets butik, nog med att priserna ibland är trevliga men servicen är ju under all kritik. Komplett är underbara och Webhallen har jag aldrig haft problem med.

Med det sagt så ska du totalt skita i vad de säger. De bryter mot lagen att inte ta emot grafikkortet(en). Det är en total lögn att de ska undersöka kortet vilket du nog också förstår. Varför undersöka när det till fatrum är fel skrivna specifikationer du köpte kortet för. Inte Inets fel men deras skyldighet att lösa. Lösningen är klockren: pengar tillbaka. Inget snack. I Sverige är vi konsumenter rätt bra skyddade

De tar ju emot korten, vilket de även gått ut med om du läser några sidor tillbaka i denna tråd. Och de ger också pengarna tillbaka. Det enda dom gör när de undersöker korten är så att det inte är några fysiska defekter på kortet.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Tesked:

De tar ju emot korten, vilket de även gått ut med om du läser några sidor tillbaka i denna tråd. Och de ger också pengarna tillbaka. Det enda dom gör när de undersöker korten är så att det inte är några fysiska defekter på kortet.

De har börjat göra det med vissa, personen jag skriver mot ska ju åka till en butik vilket är bättre än att skicka in kortet, undersökning på plats. Det är det jag vill att personen ska göra och inte gå därifrån med samma kort i handen. Bara det jag verkligen vill få fram att det inte behövs

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Ska Inet ha fått tolka lagen hur de bäst vill? Du Har Rätten På Din Sida, inget annat

Vi vänder på steken, skall DU få tolka lagen bäst du vill? Skall någon annan här i tråden få tolka lagen bäst de vill? Vi har ett rättssystem där domstolen är den instans där lagar tolkas. Utan ett utslag från en sådan eller likvärdig instans är varenda peson som utger sig för att veta vad som är rätt och vad som är fel i frågan ute på väldigt hal is. Påstår man att man vet vad som är rätt när allt man har är en åsikt är det dogmatism man utövar, viöket knappast är en bra grund för någonting konstruktivt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av twit:

Vi vänder på steken, skall DU få tolka lagen bäst du vill? Skall någon annan här i tråden få tolka lagen bäst de vill? Vi har ett rättssystem där domstolen är den instans där lagar tolkas. Utan ett utslag från en sådan eller likvärdig instans är varenda peson som utger sig för att veta vad som är rätt och vad som är fel i frågan ute på väldigt hal is. Påstår man att man vet vad som är rätt när allt man har är en åsikt är det dogmatism man utövar, viöket knappast är en bra grund för någonting konstruktivt.

I denna tvist har vi faktiskt det.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Älska Sverige, använd Konsumentköpslagen.

Hej Alla besvikna 970 ägare.

Jag pluggar just nu konsumentköpslagen och annan affärsjuridik och det är svårt för butikerna att inte ta tillbaka korten för det pris ni betalat om ni önskar det.

Lag 1990:932 Konsumentköpslagen KKöpL. Detta är en tvingande lag och inget som en butik kan "ha avtalat bort" ytterligare dömer lagen alltid till konsumentens fördel vid otydligheter.

19 § Fel föreligger även om varan inte överensstämmer med sådana uppgifter om varans egenskaper eller användning som säljaren har lämnat vid marknadsföringen av varan eller annars före köpet.
Varan ska vidare anses felaktig, om den inte överensstämmer med sådana uppgifter om dess egenskaper eller användning som någon annan än säljaren, i tidigare säljled eller för säljarens räkning, har lämnat vid marknadsföringen av varan eller annars före köpet.

På svenska, om antingen butiken eller någon i tidigare led, t.ex gigabyte eller nvidia har uppgett uppgifter av varan som inte stämmer så anses varan som felaktig

Okej, nu har vi konstaterat att varan är felaktig.

Påföljder vid fel på varan
22 § Är varan felaktig enligt 16-21 §§, får köparen enligt 23, 24 och 26-29 §§ kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller häva köpet. Dessutom får han kräva skadestånd enligt 30-32 §§. Han får även hålla inne betalningen enligt 25 §. Lag (2003:162).

På svenska betyder det att köparen (du) har rätt att kräva att varan repareras eller att du får en ny vara som stämmer med tidigare lämnad information. Då inget av dessa alternativ är möjliga så går man på den sekundära åtgärden dvs prisavdrag eller hävning av köpet. Anledningen till att man inte kan reparera varan är ju att det inte går att "laga" den då den är byggd som den av avsedd, men falskt marknadsförd. Det går inte heller att få ett nytt kort, då alla nya kort är lika dana som det gamla kortet.

Prisavdrag ska motsvara försämringen i varan mot vad den borde ha presterat. Det finns en hel del källor på nätet som bänkat 980 mot 970 under 3,5 gb och över 3,5 gb för att se hur stor fps förändring de har mot varandra. Problemet är att den förändringen är ca 1-4 % vad jag kan hitta. Så lagligt sett har ni rätt till 1-4% prisavdrag

Men du kan fortfarande häva köpet = Du lämnar tillbaka kortet och får pengarna tillbaka. (Inte helt 100% men tror inte de kan tvinga på dig tillgodokvitto utan du ska ha rätt till cash/tillbaka på kortet)
28 § Om avhjälpande eller omleverans inte kommer i fråga eller inte sker inom skälig tid efter reklamationen eller inte kan ske utan väsentlig olägenhet för köparen, får köparen kräva prisavdrag som svarar mot felet eller häva köpet enligt 29 §.

Hänvisade själv på detta sätt till NetOnNet tidigare idag och deras svar var att det inte var några problem alls att häva köpet. Om ni pratar med någon vanlig anställd och de nekar er detta ber om att få prata med en chef, de brukar ha lite mer koll på konsumentköpslagen än gemene anställd. btw. Ni kan även kräva bensinersättning etc för att lämna tillbaka kortet.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av K.fagerberg:

Hej Alla besvikna 970 ägare.

Jag pluggar just nu konsumentköpslagen och annan affärsjuridik och det är svårt för butikerna att inte ta tillbaka korten för det pris ni betalat om ni önskar det.

Lag 1990:932 Konsumentköpslagen KKöpL. Detta är en tvingande lag och inget som en butik kan "ha avtalat bort" ytterligare dömer lagen alltid till konsumentens fördel vid otydligheter.

19 § Fel föreligger även om varan inte överensstämmer med sådana uppgifter om varans egenskaper eller användning som säljaren har lämnat vid marknadsföringen av varan eller annars före köpet.
Varan ska vidare anses felaktig, om den inte överensstämmer med sådana uppgifter om dess egenskaper eller användning som någon annan än säljaren, i tidigare säljled eller för säljarens räkning, har lämnat vid marknadsföringen av varan eller annars före köpet.

På svenska, om antingen butiken eller någon i tidigare led, t.ex gigabyte eller nvidia har uppgett uppgifter av varan som inte stämmer så anses varan som felaktig

Okej, nu har vi konstaterat att varan är felaktig.

Påföljder vid fel på varan
22 § Är varan felaktig enligt 16-21 §§, får köparen enligt 23, 24 och 26-29 §§ kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller häva köpet. Dessutom får han kräva skadestånd enligt 30-32 §§. Han får även hålla inne betalningen enligt 25 §. Lag (2003:162).

På svenska betyder det att köparen (du) har rätt att kräva att varan repareras eller att du får en ny vara som stämmer med tidigare lämnad information. Då inget av dessa alternativ är möjliga så går man på den sekundära åtgärden dvs prisavdrag eller hävning av köpet. Anledningen till att man inte kan reparera varan är ju att det inte går att "laga" den då den är byggd som den av avsedd, men falskt marknadsförd. Det går inte heller att få ett nytt kort, då alla nya kort är lika dana som det gamla kortet.

Prisavdrag ska motsvara försämringen i varan mot vad den borde ha presterat. Det finns en hel del källor på nätet som bänkat 980 mot 970 under 3,5 gb och över 3,5 gb för att se hur stor fps förändring de har mot varandra. Problemet är att den förändringen är ca 1-4 % vad jag kan hitta. Så lagligt sett har ni rätt till 1-4% prisavdrag

Men du kan fortfarande häva köpet = Du lämnar tillbaka kortet och får pengarna tillbaka. (Inte helt 100% men tror inte de kan tvinga på dig tillgodokvitto utan du ska ha rätt till cash/tillbaka på kortet)
28 § Om avhjälpande eller omleverans inte kommer i fråga eller inte sker inom skälig tid efter reklamationen eller inte kan ske utan väsentlig olägenhet för köparen, får köparen kräva prisavdrag som svarar mot felet eller häva köpet enligt 29 §.

Hänvisade själv på detta sätt till NetOnNet tidigare idag och deras svar var att det inte var några problem alls att häva köpet. Om ni pratar med någon vanlig anställd och de nekar er detta ber om att få prata med en chef, de brukar ha lite mer koll på konsumentköpslagen än gemene anställd. btw. Ni kan även kräva bensinersättning etc för att lämna tillbaka kortet.

Lycka till!

Det kan vara till extremt stor hjälp för dem som har svårt att lämna tillbaka sina kort.
Du är värd en guldstjärna! *smack*

Permalänk
Skrivet av zsebbez:

Det kan vara till extremt stor hjälp för dem som har svårt att lämna tillbaka sina kort.
Du är värd en guldstjärna! *smack*

Tack "glad". Gäller ju att hjälpa till när man kan! Själv skulle jag gärna vilja veta ifall det är värt att behålla kortet eller ifall man ska satsa på AMDs nya 300 serie som ryktas bli king!

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av K.fagerberg:

Tack "glad". Gäller ju att hjälpa till när man kan! Själv skulle jag gärna vilja veta ifall det är värt att behålla kortet eller ifall man ska satsa på AMDs nya 300 serie som ryktas bli king!

Jag är inte ägare av ett 970, men medlemmar som du är otroligt skönt att ha här. Välkommen!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Skickade mitt Gigabyte GTX 970 G1 Gaming idag... skickade med en lapp där det stod att jag kräver ett totalt återköp av Inet pga felaktig specificering av produkten. Har även pratat med en kundtjänst chef vid namn Mats som sa att det inte bör vara några problem att lösa det hela! Väntar ivrigt på svar från Inet nu. Har för övrigt uppgraderat till ett MSI GTX980 Gaming 4g och prisa gudarna vilken skillnad både vad gäller kvalitetskänsla och ljudnivå. Tack Inet för erbjudandet ni hade, jag hoppas att jag kan tacka er snart igen när ni sköter returen på ett snyggt sätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av K.fagerberg:

På svenska betyder det att köparen (du) har rätt att kräva att varan repareras eller att du får en ny vara som stämmer med tidigare lämnad information.

Avhjälpande innebär inte nödvändigtvis reparation, utan exempelvis mjukvaruuppdateringar i den mån sådana kan avhjälpa problem orsakade av minnessegmenteringen.

Skrivet av K.fagerberg:

Men du kan fortfarande häva köpet = Du lämnar tillbaka kortet och får pengarna tillbaka. (Inte helt 100% men tror inte de kan tvinga på dig tillgodokvitto utan du ska ha rätt till cash/tillbaka på kortet)
28 § Om avhjälpande eller omleverans inte kommer i fråga eller inte sker inom skälig tid efter reklamationen eller inte kan ske utan väsentlig olägenhet för köparen, får köparen kräva prisavdrag som svarar mot felet eller häva köpet enligt 29 §.

Vid en hävning har man alltid rätt att få tillbaka pengarna, man skall aldrig acceptera någon form av tilllgodohavande.
Du utelämnar dock den paragraf i KKöpL som är helt avgörande i sammanhanget:
"29 § Köparen får häva köpet, om felet är av väsentlig betydelse för honom."

Det räcker alltså inte med felaktiga specifikationer enbart som grund för en laga hävning av köpet, utan de felaktiga specifikationerna måste ha relevans. De allra flesta som köpt ett GTX970 har gjort så baserat på kortets pris/prestandaförhållande, något som inte på något sätt påverkas av att felaktiga specifikationer angetts. Vill man häva köpet av principskäl, eller för att "alla andra" gör det har man således ingen laga grund för det.
För en enkel liknelse, beställer jag en röd bil men får en blå levererad torde färgen ofta ha en stor betydelse, men om bilen däremot är 1mm kortare än vad produktbladet anger är felet sällan eller aldrig relevant.

Det som dock är relevant för alla 970-ägare är huruvida det segmenterade minnet faktiskt orsakar prestandaproblem. Finns det substans bakom de sporadiska rapporterna om okarakteristiskt höga frametimes exempelvis, och dessa problem beror på minneskonfigurationen så lider korten av en faktiskt defekt. Där finns det grund för en laga hävning av köpet.

Nu verkar de flesta aktörer på vad som snarare får betraktas som goodwillbasis ta tillbaka korten utan alltför mycket knussel, men i de fall man trilskas bör man vara medveten oim att det inte är närmelsevis lika enkelt som att en felaktig specifikation innebär att man automatisk har rätt att häva köpet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Avhjälpande innebär inte nödvändigtvis reparation, utan exempelvis mjukvaruuppdateringar i den mån sådana kan avhjälpa problem orsakade av minnessegmenteringen.

Nu har ju Nvidia redan bekräftat att det inte kommer någon uppdatering gällande ämnet.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Skickade mitt Gigabyte GTX 970 G1 Gaming idag... skickade med en lapp där det stod att jag kräver ett totalt återköp av Inet pga felaktig specificering av produkten. Har även pratat med en kundtjänst chef vid namn Mats som sa att det inte bör vara några problem att lösa det hela! Väntar ivrigt på svar från Inet nu. Har för övrigt uppgraderat till ett MSI GTX980 Gaming 4g och prisa gudarna vilken skillnad både vad gäller kvalitetskänsla och ljudnivå. Tack Inet för erbjudandet ni hade, jag hoppas att jag kan tacka er snart igen när ni sköter returen på ett snyggt sätt!

Klagar över dålig kvalitet hos Nvidia = betalar ännu mer som förlåtelse...
Just sayin

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Inaktiv

Jag såg även att häver man köpet så ska man få ersättning för diverse saker.

-utlägg för resor och transporter, till exempel om du behövt åka en extra gång till butiken för att få varan reparerad.
-prisskillnad, det vill säga om du efter att ha hävt köpet tvingas betala mer för en motsvarande vara.

mm.

Permalänk
Skrivet av Cityguysims:

Klagar över dålig kvalitet hos Nvidia = betalar ännu mer som förlåtelse...
Just sayin

Eftersom den uppgradering jag gjorde endast kommer kosta mig ca 700 kronor så tyckte jag det var värt det. 980 specsen har de inte ljugit om och jag är en nvidia fanboy, så varför inte när man fick ett så fint erbjudande av Inet? Jag är mer än nöjd över mitt byte!
AMD har tyvärr ingenting som lockar mig annars hade jag givetvis köpt ett kort från deras håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Eftersom den uppgradering jag gjorde endast kommer kosta mig ca 700 kronor så tyckte jag det var värt det. 980 specsen har de inte ljugit om och jag är en nvidia fanboy, så varför inte när man fick ett så fint erbjudande av Inet? Jag är mer än nöjd över mitt byte!
AMD har tyvärr ingenting som lockar mig annars hade jag givetvis köpt ett kort från deras håll.

Vad fick du för erbjudande om man får fråga?
Och hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K.fagerberg:

Hej Alla besvikna 970 ägare.

Jag pluggar just nu konsumentköpslagen och annan affärsjuridik och det är svårt för butikerna att inte ta tillbaka korten för det pris ni betalat om ni önskar det.

Lycka till!

Hej och tack för input.

En fråga till dig då.
Hur länge kan man vänta innan man byter in sitt kort?
Spelar detta någon roll eller måste det vara inom garanti tiden eller något?

Permalänk
Skrivet av carll:

Vad fick du för erbjudande om man får fråga?
Och hur?

https://www.inet.se/produkt/5411375/msi-geforce-gtx-980-gamin...
Jag var snabb och högg åt mig en. De gick åt som smör i solsken ska jag tala om för dig. Var 16 kvar när jag började knappa in uppgifterna, två var kvar när jag var klar.

Skrivet av carll:

Hej och tack för input.

En fråga till dig då.
Hur länge kan man vänta innan man byter in sitt kort?
Spelar detta någon roll eller måste det vara inom garanti tiden eller något?

Vet inte vad lagen säger, men Inet har uppmanat att göra det inom skälig tid.. och de ansåg vara skäligt att göra det innan sista februari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

https://www.inet.se/produkt/5411375/msi-geforce-gtx-980-gamin...
Jag var snabb och högg åt mig en. De gick åt som smör i solsken ska jag tala om för dig. Var 16 kvar när jag började knappa in uppgifterna, två var kvar när jag var klar.

Aha jag förstår
Tack för svaret och grattis då!

Permalänk

Fick kreditering av mitt Asus 970 GTX Strix godkänt idag. Inga konstigheter från Inets sida, utan det hanterades mycket professionellt.

Åkte till min butik igår och lämnade in kortet. Jag frågade teknikern om han visste vad mitt ärende var och när han såg ett grafikkort i esd-påse suckade han och log lite: "Kan det vara 970..?"

Jag sa uppriktigt att kortet funkar jättebra och att jag vart jättenöjd, men att jag kände mig lurad då kortet inte uppfyller de specifikationerna som angavs då jag ämnade köpa ett till för SLI senare. Inga konstigheter med det, även om jag blev upplyst om att alla dessa RMA:er hanterat enskilt från fall till fall. - I min mening precis så de ska göra. Finns säkert några troll som pajat sina kort och försöker byta dem på felaktiga grunder

Som sagt, Inet skötte detta smidigt. Tack så mycket.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-PRO CPU: Intel Core i7 4790K GPU: MSI GTX 980 Gaming
RAM: A-Data 2x8GB DDR3 Chassi: NZXT H400W