Webserver hjälp Domän ip dns nameserver

Permalänk

Webserver hjälp Domän ip dns nameserver

Hej
Jag har en hp proliant server dator hemma och jag skulle behöva lite hjälp med att sätta upp min webserver. Själva hostningen av sidor fungerar bra med php mysql osv.

Kör Windows server 2008 r2

Men till frågan finns det någon bra täckande guide som hjälper mig att sätta upp allt. Det jag vill kunna göra är att hosta flera olika sidor med olika domän. Behöver man göra någon egen nameserver eller något eller har man de som är på företaget där jag har domänen (citynetwork)

Bjuder på dålig beskrivning och stavfel.

kort
Har satt upp en webserver på datorn och vill veta hur man kan konfiguera flera olika domän även fast det är på samma ip.
Os Windows server 2008 r2

Permalänk
Medlem

virtual host är nog nyckelordet, dessa kan bindas med domännamn till kataloger på servern. Använder du apache eller IIS?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av SOLEOSEN^:

Ändra bindings på din application i IISen!

edit: Du kan enkelt felsöka dina genom att ändra din HOSTS fil i windows. Den fungerar som en statiskt lokal DNS server på din dator!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av SOLEOSEN^:

kort
Har satt upp en webserver på datorn och vill veta hur man kan konfiguera flera olika domän även fast det är på samma ip.
Os Windows server 2008 r2

Välj Edit Binding (IIS 8.0) för din hemsida och sedan så sätter du önskat host name. Vill nog hävda att nyckelordet är host header om vi pratar IIS.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk