Permalänk

rack router /brandvägg

Hej tänkte dra upp ett rack i garaget och behöver en router och brandvägg fungerar denna Juniper ns-208 Skulle isf köpa den beggad.
Själv så vet jag väldigt lite om routers / brandvägg har ni några åsikter?

Bjuder på stavfel och andra konstigheter är det något som är oklart så fråga bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SOLEOSEN^:

Hej tänkte dra upp ett rack i garaget och behöver en router och brandvägg fungerar denna Juniper ns-208 Skulle isf köpa den beggad.

Fungerar som i att det är en bra router som uppfyller ditt ändamål, eller fungerar som i att du kan rackmontera den?

Permalänk
Skrivet av Zakire:

Fungerar som i att det är en bra router som uppfyller ditt ändamål, eller fungerar som i att du kan rackmontera den?

Fyller ändamålen i användning.
Hadde också funderat på att ta en annan dator och göra pfsense..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SOLEOSEN^:

Hej tänkte dra upp ett rack i garaget och behöver en router och brandvägg fungerar denna Juniper ns-208 Skulle isf köpa den beggad.
Själv så vet jag väldigt lite om routers / brandvägg har ni några åsikter?

Bjuder på stavfel och andra konstigheter är det något som är oklart så fråga bara.

Jag är av den åsikten att man ska välja don efter person. Vet man lite och saknar egentligt syfte så kan man lika gärna skaffa sig något enklare.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog tveklöst valt den junipern om man fått ett bra pris. Vet dock inte om den är rackmonteringsbar..

Permalänk
Medlem

kolla så att du inte är tvungen att köpa licenser till Junipern.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Skrivet av SOLEOSEN^:

Fyller ändamålen i användning.
Hadde också funderat på att ta en annan dator och göra pfsense..

Det är ju ganska svårt att svara på eftersom vi inte vet användningen...
Personligen hade jag inte köpt en sådan privat eftersom jag inte har ett behov av 1000 tunnlar och en avancerad firewall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madtop:

Det är ju ganska svårt att svara på eftersom vi inte vet användningen...
Personligen hade jag inte köpt en sådan privat eftersom jag inte har ett behov av 1000 tunnlar och en avancerad firewall.

Varför då? Jag har en licens på min brandvägg på 2 200 Mbps och 1000 VPN tunnlar hemma:)