Samsung Galaxy S6 Edge gör nytt rekord i prestandatestet Antutu

Permalänk
Medlem

Är väl inge större skillnad på generationerna? alltså s4 mot s5, iphone 5 mot 6, är det värt 5-6k för att uppgradera?

Tycker folk som uppgraderar efter varje generation är löjliga , en annan väntar kanske 4-5 generationer och köper en mobil billigt som var flaggskepp när den kom men kanske går på 2-2,5k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad har du för skräp? Höll inte med dig så testade att ringa tog 3-4 sekunder sen ringde det i andra telefonen från att jag tryckt ring i min mobil. Så antingen är din mobil eller operatör dålig.

Sony xperia z1 + halebop.. Men det var lika illa med xperia z + halebop och Samsung g2 + halebop.. Nokia e72 + halebop som jag hade innan dess var bättre..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag laddar min iPhone 5S ungefär en gång i veckan, kanske just för att jag inte använder den till en massa spelande. Vad beträffar "lagg" så är det något jag inte har stött på, men det är kanske vanligare bland Android-telefoner?

En gång i veckan?
Visst om du har 0 push, 0 background usage, knappt har på skärmen mer än några minuter om dagen osv osv så kanske.
Alla jag känner med Iphone 5s håller max 2 dagar på average use (behöver oftast ladda varje dag för att klara en hel 2a dag)
Fast batteriet i Iphone5s är långt ifrån bra.
54h endurance rating är rätt lågt (http://www.gsmarena.com/apple_iphone_5s-review-994p3.php)

Smålagg finns även i multitask på Iphone. Men eftersom du knappt använder din mobil till annat än ringa så märker man knappast det

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Gender Bender:

Sällan man stöter på spel till telefoner som utnyttjar hela hårdvaran. I det här fallet så är det nog mest bara en skrytfaktor.

Jag tror spelutvecklare måste börja använda sig mer av skalbar grafik, precis som vi har till PC. Jag har sett det i några enstaka spel, men då har man oftast bara haft två alternativ, och ingen av dem har riktigt maxat hårdvaran.

Testa att spela Raven Sword 2 eller Broken Sword 2, det är fulla 3D spel som är rätt så krävande spel - får min G3 på knäna ibland.

Välkomnar all prestanda som går på den mobila sidan. Är i den där skaran som en dag hoppas kunna ha bärbara konsoler att hooka upp till TVn och spela på

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

jag satt på en 4s förut å satan vad långsam den hade blivit:P, så tillslut testade jag en nexus 5 och blev förälskad^^ det var lite att vänja sig vid den större skärmen men den är mer än dubbelt så snabb som min 4s när man surfar:P idag skulle jag inte vilja ha något mindre eller slöare än min nexus 5:)
i princip kändes lyftet som att gå från mekanisk hårdisk > ssd^^

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Sirme:

jag satt på en 4s förut å satan vad långsam den hade blivit:P, så tillslut testade jag en nexus 5 och blev förälskad^^ det var lite att vänja sig vid den större skärmen men den är mer än dubbelt så snabb som min 4s när man surfar:P idag skulle jag inte vilja ha något mindre eller slöare än min nexus 5:)
i princip kändes lyftet som att gå från mekanisk hårdisk > ssd^^

Antar att du körde stock Rom? Körde själv på Cyanogenmod och en period med SlimSaber, var som dag och natt i prestanda vs Samsung TouchWiz.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd

Vet inte om Samsung fortfarande fuskar, men det har ju bevisats att dom tidigare har fuskat i AnTuTu och andra benchmarks.

// Samsung proprietary benchmark performance boosting code if (process.Name.Contains("antutu")) { process.SetPriority(Priority.VERY_HIGH); }

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Låt oss samlas i denna tråden och klaga över att hårdvaran i telefoner blir bättre.

Ja, låt oss göra det tills mjukvaran har kommit ikapp.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

De som inte vill ha 1+1 , OnePlusOne är inte gudsgåva, tveksam mjukvara och obefintlig support får mig att avstå från den luren.

När blev Cyanogenmod tveksam?

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Designen på telefonen lär starkt påverka hur bra den säljer. S3, S4 och S5 ser i princip identiska ut och ännu en repris vore bara sjukt tråkigt. Kan man även hoppas på mindre bloatware och bra standbytid för en gångs skull?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Snälla. Kan någon tillverkare försöka ordna med bättre batteritider istället? För Min del kan mobilen gärna få vara tjockare.
Själv har jag en sån här till min S4. Räcker utan problem 2 dagar.
http://m.ebay.com/itm/MPJ-7000mAh-Extended-Battery-for-Samsun...

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Precis...och vem spelar "seriöst" på en mobiltelefon? Kontrollerna är ju aningen....oanvändbara. Sitta och trycka på en skärm som man ska se något på har aldrig varit direkt imponerande alternativ.

Det beror ju mycket på vad det är för typ av spel. FPS är kanske inte de bästa för mobiler men strategispel och peka-klicka-spel exempelvis fungerar ju utmärkt.

Jag kör exempelvis XCOM: Enemy Unknown/Enemy Within på min iPhone 6 och det fungerar t o m bättre än det gör på PCn enligt mig (har PC-versionen också). Och nästan lika snyggt är det.

Permalänk
Medlem

CM är ett hemmabygge, min erfarenhet efter att ha kört med CM både på en SGS2 och en Nexus 4 är att mjukvaran fungerar OK men inte mer än så, många buggar och stabiliteten var inte bra, min erfarenhet, därav tveksam mjukvara. Sen är det trist att de går bakom ryggen på sin affärspartner men det är en annan historia. https://oneplus.net/blog/2014/11/a-letter-to-our-indian-users... . Tveksam organisation där

Skrivet av Paontuus:

När blev Cyanogenmod tveksam?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag vilja se rekord i batteritid, man vill ju inte ha en telefon som dör efter 5-8timmar typ...

Permalänk
Avstängd

Pris: 10 000 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

CM är ett hemmabygge, min erfarenhet efter att ha kört med CM både på en SGS2 och en Nexus 4 är att mjukvaran fungerar OK men inte mer än så, många buggar och stabiliteten var inte bra, min erfarenhet, därav tveksam mjukvara. Sen är det trist att de går bakom ryggen på sin affärspartner men det är en annan historia. https://oneplus.net/blog/2014/11/a-letter-to-our-indian-users... . Tveksam organisation där

Jo synd med den incidenten men opo har inte samma cyanogenmod som dem andra telefonerna, den versionen opo sitter på är skräddarsydd endast för den för att ge den mer prestanda/stabilitet. Därför heter den CM11S istället för endast CM11/nightlies. Snart CM12S förhoppningsvis

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

CM är ett hemmabygge, min erfarenhet efter att ha kört med CM både på en SGS2 och en Nexus 4 är att mjukvaran fungerar OK men inte mer än så, många buggar och stabiliteten var inte bra, min erfarenhet, därav tveksam mjukvara. Sen är det trist att de går bakom ryggen på sin affärspartner men det är en annan historia. https://oneplus.net/blog/2014/11/a-letter-to-our-indian-users... . Tveksam organisation där

Var länge sedan CM var hemmabygge, nu är de ett helt team som utvecklar fulltid.

Och ja de var inte okej att gå bakom ryggen. Men om man inte har avtal får man väl skylla sig själv lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Själv skulle jag vilja se rekord i batteritid, man vill ju inte ha en telefon som dör efter 5-8timmar typ...

Batteritiden tkr jag har blivit betydligt mkt bättre de senaste året med SGS6, G3, iphone 6, HTC m8, m.fl.
Nu har de minst en dag och går att klämma ut 2 om man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Antar att du körde stock Rom? Körde själv på Cyanogenmod och en period med SlimSaber, var som dag och natt i prestanda vs Samsung TouchWiz.

nu var det iof en iphone 4s jag syftade på;), däremot har jag gått och funderat ett tag på att köra tillbaks 4.4.4 i min nexus 5, det enda jag skulle sakna som jag kan komma på rakt av är ström spararläget,

Permalänk
Medlem

Jäsp...
När skall batteritiden bli något tillverkarna intresserar sig för.
Prestanda finns tillräcklig sedan flera år tillbaka.
Vad det sedan gäller prestanda klarar ändå inte speciellt många högprestanda telefoner av att prestera på top någon längre tid innan de ofta blir för varma och throttlar... Blir det inte lite svårt att ta de snabba benchmark scenarion man ofta ser helt seriöst.

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

CM är ett hemmabygge, min erfarenhet efter att ha kört med CM både på en SGS2 och en Nexus 4 är att mjukvaran fungerar OK men inte mer än så, många buggar och stabiliteten var inte bra, min erfarenhet, därav tveksam mjukvara. Sen är det trist att de går bakom ryggen på sin affärspartner men det är en annan historia. https://oneplus.net/blog/2014/11/a-letter-to-our-indian-users... . Tveksam organisation där

Håller med ang. CM att det inte har varit någon speciellt bra rom i de lurar jag provat det på innan. Har ofta valt bort det till fördel från andra (hemmasnickrade varianter) som du kallar det för. Men av min stora förvåning så är den nuvarande stable-realesen av CM till OnePlus förmodligen den bästa versionen av Android jag kört någonsin. Kan faktiskt inte komma på en enda gång att det strulat eller crashat för mig. Vilket det gjort otaliga gånger även med Nexus telefoner jag haft tidigare som kört helt stock.

Kör nu rotad med xposed och busybox, vilket ibland kan vara ett problem för stabilitet. Men icke med denna. Tuffar som tåget och telefonen är ett nöje att använda.

Ang. support och dylikt så kan jag inte direkt kommentera utav egen erfarenhet då jag inte änuu varit i behovet utav den. Har läst lite blandade reaktioner, men som vanligt när det gäller det mesta så är felen kontra de tillfällen det löser sig överrepresenterade på nätet.

Normalt sätt så skriver inte personer sålänge det löser sig. Är inte direkt ofta en person som varit i kontakt med en kundservice och fått sitt ärende löst som sedan går ut på företagets forum för att beskriva sitt ärende i en ny tråd för att berätta hur nöjd han är. Man tar handling endast när saker inte fungerar.

Har tidigare haft, HTC, SGS2, Nexus 7, Nexus 4, Nexus 5 och av alla dessa toppar OpO:n in på första plats för minst strul hittils.

För mig är OpO:n helt klart värd att hyllas.

Edit:
Glömde även att OxygenOS är i full fart, vilket om jag förstår rätt befriar den från CM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeones:

Ja, låt oss göra det tills mjukvaran har kommit ikapp.

Är det inte bättre om hårdvaran ligger steget före?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Sirme:

nu var det iof en iphone 4s jag syftade på;), däremot har jag gått och funderat ett tag på att köra tillbaks 4.4.4 i min nexus 5, det enda jag skulle sakna som jag kan komma på rakt av är ström spararläget,

Oj haha, läste för snabbt där

4.4.4 har både sina för och nackdelar, enda jag kan förbarma mig över med Lollipop är att vissa äldre spel inte fungerar längre. Men börjar misstänka att det har med just LG G3 att göra.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Testa att spela Raven Sword 2 eller Broken Sword 2, det är fulla 3D spel som är rätt så krävande spel - får min G3 på knäna ibland.

Välkomnar all prestanda som går på den mobila sidan. Är i den där skaran som en dag hoppas kunna ha bärbara konsoler att hooka upp till TVn och spela på

Broken Sword 2 är väl ändå inte 3D? Eller tänker vi på två olika Broken Sword? Raven Sword 2 har jag inte testat, men screenshots såg inte så jätteimponerande ut. Dåligt optimerat kanske?

Jag tror att Tegra är vad du letar efter. Dock gäller det att spelutvecklare utnyttjar kraften i Tegra, vilket de än så länge inte har gjort. Sen tycker jag att telefonutbudet med Tegra är riktigt klent, om det ens finns? Annars är det plattor eller Shield som gäller.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Batteritiden tkr jag har blivit betydligt mkt bättre de senaste året med SGS6, G3, iphone 6, HTC m8, m.fl.
Nu har de minst en dag och går att klämma ut 2 om man vill.

Ja det har det men det är fortfarande långt från tillräckligt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Sony xperia z1 + halebop.. Men det var lika illa med xperia z + halebop och Samsung g2 + halebop.. Nokia e72 + halebop som jag hade innan dess var bättre..

Skickades från m.sweclockers.com

Har nu en LG g3s och använder hallon. Aldrig upplevt dina problem så du kanske ska klaga hos halebop så de fixar det. Innan denna telefon hade jag Telia från 2008 till 2014 med olika smartphone hade inga problem där heller. Innan det körde jag Comviq utan problem. (Altså så länge mottagningen är ok.)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JimmieSan:

En gång i veckan?
Visst om du har 0 push, 0 background usage, knappt har på skärmen mer än några minuter om dagen osv osv så kanske.
Alla jag känner med Iphone 5s håller max 2 dagar på average use (behöver oftast ladda varje dag för att klara en hel 2a dag)
Fast batteriet i Iphone5s är långt ifrån bra.
54h endurance rating är rätt lågt (http://www.gsmarena.com/apple_iphone_5s-review-994p3.php)

Smålagg finns även i multitask på Iphone. Men eftersom du knappt använder din mobil till annat än ringa så märker man knappast det

Jag har heller inget twitter, facebook, instagram eller annat socialt trams på telefonen; just eftersom jag anser att telefonen kan få vara en telefon. Telefonen är i princip nyskick (fick en ny i november på garanti) så batteriet borde vara tipp-topp. Jag kör även telefonen på lägsta "brightness" (hittade inget bra svenskt ord) och rörelseffekterna är avslagna så mycket det går.

Frugan däremot, med en likadan telefon som är någon vecka nyare än min, håller max en dag; vilket troligtvis beror på allt skit hon använder telefonen till (fastän vi har tre ipad hemma...).

Med rätt hantering kommer man långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Är det inte bättre om hårdvaran ligger steget före?

Nu är det dock inte en fråga om ett steg före, utan ganska många. Mjukvaran har halkat efter ordentligt. Tills de har fixat mjukvara som utnyttjar hårdvaran är det meningslöst att fortsätta driva på utvecklingen. Snacka om att lägga resurserna på fel saker, men det är min åsikt. Däremot får de gärna göra tekniken mer energieffektiv.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Så det kanske kommer något som äntligen är i klass med nVidias Tegra K1... oj...

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har nu en LG g3s och använder hallon. Aldrig upplevt dina problem så du kanske ska klaga hos halebop så de fixar det. Innan denna telefon hade jag Telia från 2008 till 2014 med olika smartphone hade inga problem där heller. Innan det körde jag Comviq utan problem. (Altså så länge mottagningen är ok.)

Åfan, trodde det var "nersidan" med smarta telefoner.. Kanske är något knas hos halebop alltså...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.