Permalänk
Medlem

Du vill inte prova ett skräck-coop spel? Jag och ett par kompisar hade riktigt kul med Cry of Fear!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Ska kika igenom de senaste tipsen också så fort jag har tid, tack för all input!

Permalänk

Renegade Ops för satan eller Ghost Recon: Future Soldier i den mode man överlever vågor. Båda är askul co-op. Jag har spelat dessa på PS3 men de finns ju till PC.

Permalänk
Medlem

Orcs Must Die! 2
Sanctum 2

Två riktigt roliga coop spel

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Borderlands 1 - 2 sjukt skoj, ele diablo 2 tex

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Bara att låta tipsen flöda! Kan aldrig få nog.

Skrivet av somvanligt:

Renegade Ops för satan eller Ghost Recon: Future Soldier i den mode man överlever vågor. Båda är askul co-op. Jag har spelat dessa på PS3 men de finns ju till PC.

Lirade R6 vegas campaign coop vilket var skoj, så Ghost Recon (tror det är ett liknande spel) låter som något som kan vara bra, får kika extra noga på det.

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Bara att låta tipsen flöda! Kan aldrig få nog.

Lirade R6 vegas campaign coop vilket var skoj, så Ghost Recon (tror det är ett liknande spel) låter som något som kan vara bra, får kika extra noga på det.

Ja det tycker jag. Man kan spela kampanjen också i co-op men jag tyckte vågorna var roligare. Det var skitkul fram till våg 50 på Airport då det hälsade på 46 stycken Spec Ops med optiskt kamouflage och body armor och en Hind attackhelikopter och en armored car.

Och vi var två... men vi duckade så gott vi kunde! (man kan vara fyra vilket nog löser situationen)

Annars kolla in den här länken som listar co-op spel http://www.co-optimus.com/system/22/playstation-4.html

Permalänk
Medlem

Dungeon Defenders, ett liknande spel som orc must die 2, men spelet är mer långdraget om man vill spela mycket. Man får drops osv, gear vill säga, kan spela upp till 4 personer, eller 8, minns inte, var ett tag sen. Värt att kolla upp om ni är intresserade av den typen.

Terraria, folk säger det är minecraft fast i 2d, håller inte med där. Terraria går mer ut på att progresas frammåt, få bra gear, döda bossar. Tar rätt lång tid att "klara ut". Ett spel jag tycker är riktigt skoj, tyvär faller inte mina vänner intresse för det.

Bordelands, ja det vet du säkert vad det är

Finns säkert många andra bra tips i tråden, bara skuggade igenom lite snabbt

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

Ja det tycker jag. Man kan spela kampanjen också i co-op men jag tyckte vågorna var roligare. Det var skitkul fram till våg 50 på Airport då det hälsade på 46 stycken Spec Ops med optiskt kamouflage och body armor och en Hind attackhelikopter och en armored car.

Och vi var två... men vi duckade så gott vi kunde! (man kan vara fyra vilket nog löser situationen)

Annars kolla in den här länken som listar co-op spel http://www.co-optimus.com/system/22/playstation-4.html

Låter som det kan va nåt. Co-optimus har jag vart inne på flertalet gånger, blir bara dummare varje gång (nejdå, men the usual suspects som dyker upp där... tänkte se om folk lirar nåt annat).

Permalänk

Coop säljer inte så värst mycket spel..

Skämt åsido, bra spel som har co-op läge och som inte nämnts innan: Dungeon Defenders, Risk of Rain, Terraria, Magicka, Sanctum, Killing Floor, Left 4 Dead 1 och 2, Serious Sam 3: BFE samt HOARD.

Permalänk
Medlem

MEN ni har alla glömt det förlovade spelet FIFA 15!

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

om du fortfarande kollar, dying light om du inte redan spelat/spealar! sjukt kul som coop men kort storyline men massa med sido uppdrag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mkay1891:

om du fortfarande kollar, dying light om du inte redan spelat/spealar! sjukt kul som coop men kort storyline men massa med sido uppdrag!

Har hört om det, har vänner som också tyckt det verkar bra, dock oklart om man kan övertyga de att köpa det för att lira med en.

Permalänk

Evolve kom inatt, värt att titta på. Jag kommer tjacka det så fort jag slutar jobba. annars battlefield hardline betan speciellt hotwire, inte riktig coop kanske men satan va kul man har med polarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CamelActivate:

Evolve kom inatt, värt att titta på. Jag kommer tjacka det så fort jag slutar jobba. annars battlefield hardline betan speciellt hotwire, inte riktig coop kanske men satan va kul man har med polarna!

Evolve kom upp tidigare i tråden, ska helt klart kika på det också. Faktiskt lirat BF betan en del (mest bank job), men tveksamt om jag kommer köpa.

Permalänk

Killing Floor kan man lätt spendera några timmar i. Går även att ladda ner sjukt mycket banor :).

Sven Co-op är också en klassiker (dock inget nytt, så det kanske faller bort).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Inget slår Quake 2 i coop! Blir inte bättre än så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Ingen som har sagt Payday 2. Det har jag och mina polare spenderat många timmar. Max 4 spelare. Men funkar även med färre. En del heists blir lite klurigare på två st... men man har ju alltid smarta AI som fyller upp i ledet

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Kan intyga om att Evolve är det Co-op spel jag lirat där du förlitar dig på dina medlemmar mer än något annat spel jag lirat, och då har jag i regel lirat alla co-op spel som är värda att nämna Väldigt underhållande och riklig "satisfaction" när man vinner som Hunters mot Monster.

Dying Light är riktigt bra co-op spel, stark rekommendation där, inte lika komplicerat som Evolve bara "hoppa in å slakta" så att säga

Permalänk
Medlem

Jag har skummat igenom tråden och inte sett att någon nämnt spelet Insurgency. Jag skulle därför vilja slå ett slag för det spelet.

Motståndarna på högsta svårighetsgraden är väldigt effektiva vilket betyder att man har en stor fördel av att samarbeta, men egentligen så handlar coop banorna endast om att som lag övervinna datorspelarna.

Visa signatur

-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontebert:

MEN ni har alla glömt det förlovade spelet FIFA 15!

Lägg dig!

Vi har inte glömt det, bara ignorerat det!