Permalänk
Medlem

Windows 7, inloggningsfältet saknas

Tjena,

Har ett märkligt fel där efter en helt normal omstart så försvann inloggningsfältet. Detta gör då att jag inte kan logga in på något sätt.

Bild för att förtydliga.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Inloggningen ligger väl på skärmen till höger eller vad är det på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Inloggningen ligger väl på skärmen till höger eller vad är det på den?

Den är urkopplad helt, den ända skärmen som är aktiv är den inkopplade.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Slå Ctrl-Alt-Delete och starta aktivitetshanteraren. Där startar Du explorer.exe . Vet inte om det funkar men prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Slå Ctrl-Alt-Delete och starta aktivitetshanteraren. Där startar Du explorer.exe . Vet inte om det funkar men prova.

Det har jag redan testat men utan resultat. Testade att starta i felsäkert läge också men kommer till samma startskärm bara så kan inte logga in då i heller. Resettade BIOS och för att va på den säkra sidan.

Är nästa säker på att det är grafikkortet som spökar då jag satt och lekte med displayport settings som inte ville fungera som det skulle.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Avstängd

testa att koppla bort alla skärmar utom en.. Dvs dra ut kablarna. starta sen om datorn.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

testa att koppla bort alla skärmar utom en.. Dvs dra ut kablarna. starta sen om datorn.

Jo det är så jag gör atm men får samma resultat. Testade även med ett äldre kort men får samma resultat då.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Ska köra en reparation och se om det hjälper. Det konstiga är dock att teamviewer startar så jag kan komma åt datorn där men jag kommer till samma skärm så kan inte logga in där i heller. Men kör en reparation och återkommer efter det.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Precis som fler påpekat kanske datorn fortfarande att den har någon mer skärm kopplad till sig, vanlig eller någon form av virtuell skärm som blivit installerad.
Prova trycka WIN+P och välj endast datorskärm (om den tror det är fler skärmar dvs)

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarWolf.667:

Precis som fler påpekat kanske datorn fortfarande att den har någon mer skärm kopplad till sig, vanlig eller någon form av virtuell skärm som blivit installerad.
Prova trycka WIN+P och välj endast datorskärm (om den tror det är fler skärmar dvs)

Även om inloggningsfältet ligger på en annan skärm bör jag kunna logga in då fältet är markerat när man startar datorn. Bara att skriva in password och trycka Enter. Testade även Winkey+p men utan resultat.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk

RDP

Kan du köra RDP mot datorn?
om, kör enligt nedan

Open Remote Desktop (start, run "mstsc")
Before you hit connect, click the options drop-down
Go to the Programs tab
Check the box that says "Start the Following program on Connection"
Enter 'explorer' (without quotes) into the Program Path and File Name Box
Connect Normally

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem
Skrivet av celeron_hero:

Kan du köra RDP mot datorn?
om, kör enligt nedan

Open Remote Desktop (start, run "mstsc")
Before you hit connect, click the options drop-down
Go to the Programs tab
Check the box that says "Start the Following program on Connection"
Enter 'explorer' (without quotes) into the Program Path and File Name Box
Connect Normally

Testade det som du beskrev men fick bara fram detta. Mycket märkligt problem detta. Hittade inga fel under reparationen i heller.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

[SOLVED]

Fick löst problemet genom att göra en systemåterställning från en tidigare Windows uppdatering. Antagligen så fanns där något som min dator inte gillade då jag inte installerat något program på flera veckor.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Skrivet av sebbe605:

Testade det som du beskrev men fick bara fram detta. Mycket märkligt problem detta. Hittade inga fel under reparationen i heller.

Ok, testa om du kan komma förbi inloggningsrutan genom att slå på autologin.

kör regedit och testa om du kan nå registret på den "trasiga" datorn.
Följ sedan nedan

Navigate to the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon

Double-click the DefaultUserName entry, type the user name to log on with, and then click OK.

If DefaultUserName registry value name is not found, create a new String Value (REG_SZ) with value name as DefaultUserName.

Double-click the DefaultPassword entry, type the password for the user account under the value data box, and then click OK.

If there is no DefaultPassword value, create a new String Value (REG_SZ) with DefaultPassword as the value name.

Note that if no DefaultPassword string is specified, Windows automatically changes the value of the AutoAdminLogon registry key from 1 (true) to 0 (false) to turn off the AutoAdminLogon feature.

In Windows Vista/7, DefaultDomainName has to be specified as well, else Windows will prompt for invalid user name with the user name displayed as .\username. To do so, double click on DefaultDomainName, and specify the domain name of the user account. If it’s local user, specify local host name.

If the DefaultDomainName does not exist, create a new String Value (REG_SZ) registry key with value name as DefaultDomainName.

Double-click the AutoAdminLogon entry, type 1 in the Value Data box, and then click OK.

If there is no AutoAdminLogon entry, create a new String Value (REG_SZ) with AutoAdminLogon as the value name.

If it exists, delete the AutoLogonCount key.

Also if it exists, delete the AutoLogonChecked key.

Quit Registry Editor.

Click Start, click Restart, and then click OK.

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem
Skrivet av celeron_hero:

WALL OF TEXT

Jo gjorde så första gången men har fått det att fungera nu i alla fall. Får se om problemet kommer igen.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii