Permalänk

Xaser III

Tjenare, jag ska (vad ni än säger) köpa ett xaser III chassi med fönster. Nu frågar jag er vilken färg ni tycker jag ska ta:

http://www.thermaltake.com/products/Xaser3Menu.htm

Vilken av dessa tre med fönster ska jag ta??

Visa signatur

Sork - vårens inneord . : )

Permalänk
Medlem

Silver/röd tycker jag var snyggast

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ | MSI KT3 Ultra | 512MB PC2700 | POV GF4 Ti4200 SE | 11615p 3Dmark2001SE
"Moments get lost in time, like tears in the rain."[/size]

Permalänk

svart/röd tycker jag är jäkla läcker

Visa signatur

i5 3570k _ 16GB _ Fractal Design Define R4 _ GTX 680 och två skärmar.

Permalänk

jag har funderat på antingen silver eller svart mest. Det som lockar den svarta är att den är 500kr billigare än de som är silver. Ni som har ett chassi i aluminium hur tycker ni det är??

Visa signatur

Sork - vårens inneord . : )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bolle-man
jag har funderat på antingen silver eller svart mest. Det som lockar den svarta är att den är 500kr billigare än de som är silver. Ni som har ett chassi i aluminium hur tycker ni det är??

Jag har ett Tt xaser 2 i aluminium (mycket lätt!! o. kyler bra), har satt in fönster (köpte lådan utan o satt i eget, mycket snyggare!) , ljus, 2st 120mm aluminium fläkter i toppen, fan controler, 2st Tt hardcano, 7st LED fläktar (processor, nätdel o. chassi) +lite annat smått o gott.... (d kommer bilder)

Ja sku sejja att du köper en xaser 2a i stället mycket bra chassi!
3an e lite för mycket, tycker jag personligen...
men om du vill ha en 3a så tycker ja att du ska köpa den svarta..

Permalänk

Kanske lite dum fråga men: Varför tycker du att jag ska köpa den svarta???

Visa signatur

Sork - vårens inneord . : )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bolle-man
Kanske lite dum fråga men: Varför tycker du att jag ska köpa den svarta???

snygg!

men du ska välja den DU tycker ser bra ut!

Permalänk

jo jag vet, men helst skulle man kolla på dem (in real life) innan man köper dem så man får en riktig uppfattning. Vad tycker du man ska har för diod(färgen då) i det svarta chassit, skulle det inte bli snyggt med tex en led fan med röd färg??

Visa signatur

Sork - vårens inneord . : )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bolle-man
jo jag vet, men helst skulle man kolla på dem (in real life) innan man köper dem så man får en riktig uppfattning. Vad tycker du man ska har för diod(färgen då) i det svarta chassit, skulle det inte bli snyggt med tex en led fan med röd färg??

I mitt Tt Xaser 2 så har jag blå LED fläcktar i fronten (o baksidan o nätdel o processor) o d ser jeeekligt nice ut, men rött skulle också se nice ut.. kanske ska byta ut några blåa mot några röda...

Permalänk

ok, men kan man köpa led:sen utan att behöva köpa en helt ny fläkt, asså nu menar jag såna som man sätter på fläktar!

Visa signatur

Sork - vårens inneord . : )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bolle-man
ok, men kan man köpa led:sen utan att behöva köpa en helt ny fläkt, asså nu menar jag såna som man sätter på fläktar!

LEDs kan man ju köpa, men d blir bara jobbigt/avancerat o sätta dit

ja sku sejja att du köper runda lysrör som är gjora för att passa en 80mm fläckt, om du inte vill köpa helt nya fläktar, de ser mycket snyggt ut, o lyser bättre en LEDs, borde finnas på www.jxddata.se el. www.gtek.net

Permalänk

Silver är snyggare än svart! Svart har ju alla...

Visa signatur

Permalänk

ok, aså jag måste nog se på chassina i verligheten innan jag köper dem asså

Visa signatur

Sork - vårens inneord . : )

Permalänk
Medlem

ställ dig 3 meter från skärmen och kasta en pil.. det chassit pilen fastnar i (om du hinner se det innan skärmen går sönder och huset brinner ned) det köper du.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
ställ dig 3 meter från skärmen och kasta en pil.. det chassit pilen fastnar i (om du hinner se det innan skärmen går sönder och huset brinner ned) det köper du.

Då ska man kasta jävligt hårt! Försökte skjuta sånder ett bildrör med ett luftgevär en gång. Det gick inge vidare.... Detta sa jag bara för att förstöra ditt inlägg

Annars tycker jag den blå var riktigt snygg.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

den svarta e väl klart snyggast å så finns de ju svarta tillbehör som floppy cd rom fancontrollers de finns ju inte så mycke blå saker

Permalänk

hmmmm....Är det nån som har en xaser III haär som kan posta lite bilder??

Visa signatur

Sork - vårens inneord . : )

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag tycker att den silvriga var minst ful! Så köp den eftersom en svart låda har strax varenda jävel! Själv så går jag emot strömmen genom att ha allting i klassisk dator-beige!

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

det är verkligen ingen som har ett xaser3 än?? undrar om dom släppts än... men det vore onekligen intressant att se på bilder.. är tveksam till den med fönster.. vill gärna ha fönster, men deras ser inte så fint ut.. :/

Visa signatur

Gigabyte GA-7DXR | AMD2400+ idle/full 45/52 | AX-7+Enermax@2300rpm | 1024mb pc2100 | Antec Sonata idle/full 30/32 | gf2 gts pro 64mb idle/full 53/58| TypeMatrix EZ-Reach 2030 dvorak

Permalänk
Medlem

Kolla på dustin.se först. Antec har ju en fin låda. Dom pengar du tjänar på chassit kan du köpa det som fattas i antec chassit. Samma stomme som i Thermaltake.

ANTEC MIDITOWER PLUSVIEW1000AMG METALLIC NO POWER
990kr inkl moms

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

du ska ju ta det silver/röda för de eju i aluminium o de är ju inte de andra...

Visa signatur

Rastar hunden...

Permalänk
Medlem

svart/röd. anser det eftersom jag är helt såld i svarta chassin

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att det chassit är ganska överdrivet men svart/röd är nice