Forskare knäcker Lenovos annonsprogram Superfish – öppnar för MITM-attack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sushikocken:

Lenovo är ett buggigt skitmärke. nough said. Skulle hellre rekommendera en Acer med krukplast framför Lenovo.

Lenovo Thinkpad T-serien är väl ändå bland det bästa som går att hitta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Lenovo Thinkpad T-serien är väl ändå bland det bästa som går att hitta?

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med om att Lenovo är junk. Har en Lenovo som jag varit tvungen att byta bottomcase på eftersom fästena gick av när jag lyften på skärmen. Dessutom är touchpaden på den helt värdelös, det gick så långt att jag trodde att den var trasig men.. det var den inte eftersom den andra touchpaden jag satte dit var lika usel.

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Jag har en bekant till mig som jag rekommenderade att köpa lenovo dom har problem som fan med datorn sen dag ett. Jag har sopat den ren en gång på allt jag hitta men tog då dagar så var allt tillbaka.

Det värsta är att deras recovery är ju en ren avspegling av vad leverans gav så den är lika körd i grus den.
Lenovo säger att min vän kan ju köpa en ny windows licens då om hon nu inte gillar super fish . Och att dom inte tänker ersätta något så ARN är enda vägen tyvärr .

Jag kommer aldrig mer köpa eller rekommendera någon att köpa något som är brandat med Lenovo ..

har den windows 8? Min vaio kom också med massa skit men jag laddade hem en ren installationsskiva och den kände av nyckeln i bios och installerade/aktiverade utan problem. kan vara värt ett försök nästa gång du ska blåsa om den.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MROO:

Håller med om att Lenovo är junk. Har en Lenovo som jag varit tvungen att byta bottomcase på eftersom fästena gick av när jag lyften på skärmen. Dessutom är touchpaden på den helt värdelös, det gick så långt att jag trodde att den var trasig men.. det var den inte eftersom den andra touchpaden jag satte dit var lika usel.

Håller med om att det mesta Lenovo gör är skit. Men var det en Thinkpad T-modell eller något annat? De håller nämligen standarden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Det enda vettiga är att blåsa datorn dag1 och installera en ren kopia av Windows.

Kan då vara jobbigt att hitta rätt drivrutiner till alla extraknappar, trackpads och andra finesser som datorn är utformad för...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeedHurley:

Kan då vara jobbigt att hitta rätt drivrutiner till alla extraknappar, trackpads och andra finesser som datorn är utformad för...

Dessa är oftast OEM så det finns att hämta med lite efterforskning, laptop-tillverkarna själva har dem flesta drivrutinerna rena på sina hemsidor/support sidor dessutom. Det enda som kan vara problem är att flytta licensen i sig.