Permalänk
Medlem

glasögonorm och lurar?

Hej!
Som rubriken säger, finns det nå bra lurar som sitter skönt för oss glasögonormar? Gärna under 1000lappen

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Steelseries V2
http://www.inet.se/produkt/6303431/steelseries-siberia-v2-rod...
och jag kan använda om en hel dag utan att det skaver något, öronkuddarna är så pass mjuka så dom formar sig efter glasögonens skalmar (heter det så?)

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Creative Aurvana Live (1) funkar perfa för mig.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Jag har haft många lurar genom åren som har tryck öronen mot skalmen och skapat obehag. Nu har jag Qpad QH-90 och det är dom bästa lurarna jag någonsin provat. Sjukt sköna och bra ljud. Till och med kartongen osar kvalité.

Permalänk
Medlem

Phillips SHP9500 sitter oerhört bekvämt men kan vara knökiga att få tag i.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Jag har ett par Steelseries V2
http://www.inet.se/produkt/6303431/steelseries-siberia-v2-rod...
och jag kan använda om en hel dag utan att det skaver något, öronkuddarna är så pass mjuka så dom formar sig efter glasögonens skalmar (heter det så?)

Förlåt men sämre ljud får man leta efter.

Skrivet av biorrith:

Jag har haft många lurar genom åren som har tryck öronen mot skalmen och skapat obehag. Nu har jag Qpad QH-90 och det är dom bästa lurarna jag någonsin provat. Sjukt sköna och bra ljud. Till och med kartongen osar kvalité.

QH-90 kan jag rekomendera, alternativt de jag har nu, Beyerdynamics cutom one pro med headset sladden tillköpt. Mycket nöjd! bär själv glajjor!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Kör också med V2:or. Tycker till och med mina terminalglasögon sitter skönare när jag har dom på eftersom de avlastar näsryggen genom ett lätt tryck vid tinningarna istället. Ljudet är en smakfråga. Finns det bättre ljud? Absolut! Skulle du uppskatta bättre ljud? Vet du bäst själv. Eftersom V2:or är såpass vanliga är det inte omöjligt att hitta några som man kan provlyssna innan man köper.

Permalänk
Medlem

Siberia är ett skämt. Men! Ett par lurar som jag har och jag tycker känns rätt lika Siberia är Superlux HD-681 EVO, som låter riktigt bra och dessutom är billiga.

http://www.thomann.de/se/superlux_hd_681_evo_bk.htm
http://www.thomann.de/se/superlux_hd_681_evo_wh.htm

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Själv glasögonorm som är väldigt känslig runt öron och för skalmar. bra att veta om du har tjocka skalmar eller tunna?
Själv kör jag med titanbåge så de är väldigt smala.

Under tusenlappen och headset är lite lurigt.

De skönaste jag kommer att tänka på är Razer Carcharias, ljudet är hyfsat men mikrofonen är en smärre katastrof IMHO.

Qpad QH-85/90 är ok, men sitter väldigt tight så invänjningsperioden kan bli lång och slitsam. Jag tyckte inte om dem just pg.a tryck mot glasögonen som uppstod. Förutom micken var headsetet riktigt bra och gediget.

Sennheiser G4ME var en smärre tortyr i 2 veckor, sedan satt de grymt skönt, hade bra passform och bra ljud/mic. Vissa har haft problem med glapp dock. Om du hittar begagnat eller utförsäljning kan dessa vara ett bra alternativ.

Oslagbart annars är i min mening snäckor - inte riktiga in-ear utan de gamla klassiska Walkman pluggarna. I komfort just med tanke på glasögon är de svåra att slå. Tror att Roccat hade ett headset i detta utförandet. In-ear mer klassiskt med pluggar finns ju ett par. Funkar till mobilen också. Kändast är väl Razer Hammerhead Pro och Adaro. Ljudet är överdrivet basigt i min mening och micekn är inte det bästa men OK för pengen. Ser ju tjusiga ut om inte annat...

Siberia V2 är ju sköna lurar men ljudet är kasst i min mycket uppriktiga mening om man inte enbart spelar CS:Go och behöver extrema fotstegsljud.. :S

Corsair Vengance serien har en del talat varmt om - stora kåpor är ju ibland ett plus.

Om vi istället enbart kollar lurar har vi mycket roligt. Om du tål On-Ear har du Grado SR60/80 i e serien. Sitter utanpå örat och har, såvida inte huvudet är brett, överdrivet tryck.
sennheiser lurar i 5xx serien finns, men även AKG och även Audio Technica M50 kan hittas under tusingen. Om Audio Technica M50 fungerar har du en gedigen väljudande lur. Kan även den vara tuff med tryck på huvudet men foamen är bra och ger vika för glasögon till viss storlek.

Permalänk
Medlem

hd598 är mycket bekväma både när jag använder glasögon och linser.

Permalänk
Medlem

Jag håller faktiskt på att göra ett examensarbete om just detta! (Produktdesign, Malmö högskola)
Utifrån min research så är en av de största faktorerna mängden tryck mot huvud. Mjukare stoppning underlättar en hel del, men just trycket från lurarna är oftast avgörande. Det är dock viktigt att minnas att flera faktorer spelar roll; anatomin på ditt huvud och dina öron, typ av glasögon.. Det bästa sättet för att hitta vad som passar just dig (i nuläget) är att testa sig fram. Gärna i mer en timme.

Jag har en enkät med lite frågor som jag skulle uppskatta om någon vill delta i. Eftersom Sweclockers har regler gällande enkäter så får jag be er att skicka ett PM eller liknande om ni är villiga att delta, så jag kan länka er till den. Hade uppskattas något enormt.

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kruppe:

Hej!
Som rubriken säger, finns det nå bra lurar som sitter skönt för oss glasögonormar? Gärna under 1000lappen

som andra här säger skaffa ett par med mycket stoppning runt skalmarna det hjälper mycket
fluffigt är bra