Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

Hearth Slaughter droppade nyss, men ingen ancient.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Fick äntligen sista delen i akkhan setet idag.

Känns som att den här inte kan bli mycket bättre för min crusader:

Permalänk
Medlem

Eftersom jag kör med bältet som ger effekten av alla runor på frenzy var det inte helt fel att denna droppade som redan var en uppgradering

Season, paragon lvl 74 btw för någon form av jämförelse

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

tillhör ju inte tråden för fem öre men jag blev precis kickad från klanen

Visar ju mentaliteten på ledarna i klanen hah

alltså jag skrev bam och o snap för att lätta upp det lite. lol

Edit: Konan bad om boost, och när det inte gick för sig så kickade han folk. nu har jag gnällt färdigt

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Fick den här idag, helt okej tills jag får min 2hands flail

Paragon 112 Season 2 här också

Permalänk
Hedersmedlem

Blev mycket spelat i helgen. Sköld och svärd i lördags, äntligen efter 270 paragon levels. Sen uppgraderingar av sköld och byxor igår. Oklart om shoulders droppade igår eller i lördags.. Och en Leorics Signet - i väntan på holy-rullad SoJ, en av polarna spelar med +120% xp och han levlar så in i helvete snabbt i grift 35+

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ccw-2690/hero/55153669

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

LYCKLIG är vad jag blev igår

Nu ska jag bara hitta en SoJ med Styrka, CHD och CHC på...
Sen byta ut Immortal Kings-skorna mot en Raekor och in med Leorics Crown för extra cooldown...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Fick bältet, kronan, amuletten och shoulders igår http://eu.battle.net/d3/en/profile/Jerka-2830/hero/54723126

Samt en SoJ med 20% Phys 28% bonus mot elite och hyfsad hög strenght och LPH (omrollad till socket), kommer inte ihåg exakta stats på strenght, men inte ancient iaf. Ändå en fin roll!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

LYCKLIG är vad jag blev igår

http://huligan.se/files/furnace.JPG

Nu ska jag bara hitta en SoJ med Styrka, CHD och CHC på...
Sen byta ut Immortal Kings-skorna mot en Raekor och in med Leorics Crown för extra cooldown...

Borde du inte rollat om vit till 10% dmg istället för det du nu har rollat om på vapnet?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Borde du inte rollat om vit till 10% dmg istället för det du nu har rollat om på vapnet?

Tror inte det hade blivit bättre tyvärr. Det var så pass låg roll på dmg från första början så tror det här blev bättre.

Plus att i HC behöver man lite liv ibland

Var ändå en 30% dmg-boost från mitt tidigare vapen... Så det är bara att tacka och ta emot.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Borde du inte rollat om vit till 10% dmg istället för det du nu har rollat om på vapnet?

Han borde ha rollat om Attack speed, vilken barbspec du än kör så är attack speed en dålig stat i helhet. om det inte är så att hans damage roll gjorde mer än 10% skillnad på damage på vapnet (inte dps). Men det är en läxa till nästa gång.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Han borde ha rollat om Attack speed, vilken barbspec du än kör så är attack speed en dålig stat i helhet. om det inte är så att hans damage roll gjorde mer än 10% skillnad på damage på vapnet (inte dps). Men det är en läxa till nästa gång.

Beroende på hur låg damage det var på den från början så rä det absolut inte säkert att han skulle rollat om IAS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Han borde ha rollat om Attack speed, vilken barbspec du än kör så är attack speed en dålig stat i helhet. om det inte är så att hans damage roll gjorde mer än 10% skillnad på damage på vapnet (inte dps). Men det är en läxa till nästa gång.

Skrivet av Kakann:

Beroende på hur låg damage det var på den från början så rä det absolut inte säkert att han skulle rollat om IAS.

Det var absolut lägsta dmg-roll på vapnet när jag fick den.

Hade typ 3200 i DPS eller liknande.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det var absolut lägsta dmg-roll på vapnet när jag fick den.

Hade typ 3200 i DPS eller liknande.

Det är ju inte ens möjligt, ett ancient vapen kan inte rolla lägre damage än max-roll på non-ancient så den borde iaf haft cirka 3600-3700dps

Men som vapnet är nu så ger det dig effektivt 3898 damage, hade det 3600-3700(ish) från början och du rollade om attackspeed hade det effektivt gett dig, om du haft riktigt mycket otur och rollat den UNDER 3545 DPS (UTAN attackspeed inräknat (3757 med attackspeed (men nu är attackspeed irrelevant då det inte ger dig någon dpsincrease) så hade as -> damage varit bättre än att rolla om damage.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Det är ju inte ens möjligt, ett ancient vapen kan inte rolla lägre damage än max-roll på non-ancient så den borde iaf haft cirka 3600-3700dps

Aha, ok, men då var det därikring Jag kommer inte ihåg. Jag var toksnabb att rolla om Det var lågt iallafall och jag kollade med mina polare som ockås var inne och lirade och alla var överens över att det var rätt beslut

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Aha, ok, men då var det därikring Jag kommer inte ihåg. Jag var toksnabb att rolla om Det var lågt iallafall och jag kollade med mina polare som ockås var inne och lirade och alla var överens över att det var rätt beslut

Men gratulerar ändå och hoppas att den funkar bra, lite otur i turen med rollen där

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

Får duga tills jag hittar en ancient maximus eller furnace

Permalänk

Skulle varit en Furnace eller nåt...men man kan väl inte begära allt.

Permalänk
Medlem

Rätt nöjd att äntligen få den, och ett stort plus var ju den fina rollen man fick
Och till det negativa... det är på PTRen :´(

Hmm hittade precis en ny (jag har iaf inte sett den förut) intressant ring.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

LYCKLIG är vad jag blev igår

http://huligan.se/files/furnace.JPG

Nu ska jag bara hitta en SoJ med Styrka, CHD och CHC på...
Sen byta ut Immortal Kings-skorna mot en Raekor och in med Leorics Crown för extra cooldown...

Det är bara är nästan alltid bättre att rolla as till 10% dmg. Du kan ha sabbat en ancient furnance 😱😵

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

2 Furnace på samma RG (T6 vanlig rift). Ena var ju OK .

Permalänk
Medlem

ha ja lol får man en ancient furnace på 4000 och upp så kan man mer eller mindre ha den på hela tiden, finns inget anledning att byta ens om vi ska prata om effektivt vapen då slår inget furnace i greater rifts såvida man inte har nåt ancient 4600 vapen då är ett sånt bättre i vanliga rifts och bountes som i mitt fall har en stalgard ancient på 4600 damage nästan jämfört med min furnace på 3900 så dödar den snabbare i vanliga rifts men i greater rifts 40+ som jag kör ja då är furnace väldigt svårslagen.

Permalänk
Medlem

Haha, vilken tur vissa har med Furnace. Vad less man blir!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Det bästa för idag, lirar på ps4.

Permalänk
Medlem

Definitvt kul att köra med denna på nya S2 nu HC, frågan är väl bara hur länge den är bättre än en bra rollad ancient crossbow? Så länge man håller sig under GR30 antar jag ... Men definitivt en kul level up båge:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

http://i60.tinypic.com/23h0jsn.jpg

Definitvt kul att köra med denna på nya S2 nu HC, frågan är väl bara hur länge den är bättre än en bra rollad ancient crossbow? Så länge man håller sig under GR30 antar jag ... Men definitivt en kul level up båge:)

Den där är väldigt lik den jag har på min DH. S01 hade jag dock en ancient sådan och jääävlar vad nice det var.

(finns på denna gubben: http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/47484422 )

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Den där är väldigt lik den jag har på min DH. S01 hade jag dock en ancient sådan och jääävlar vad nice det var.

Hehe, en ancient Krider ... kan tänka det ... blir ju inte mycket bättre:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Började spela med en munk igår, hade väldig risig tur med gear trots att jag spenderade en hel del tid med den under gårdagen, men precis innan jag avslutade så droppade denna

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hittade en till Furnace men ingen Ancient denna gång heller. Piss!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Hitta denna skönhet, synd bara att man inte har någon användning för den som crusader eller tank monk

hade hälre haft en ancient blade of prophecy än denna

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm