Grand Theft Auto V för PC försenas ... igen

Permalänk

Bra att vi förhoppningsvis får ett färdigt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Ärligt talat kanske det är bättre att hålla tyst och vänta tills man faktiskt kan sätta ett riktigt releasedatum.

Det roliga är om det faktiskt inte är buggar de fixar utan att de lägger in DRM och extra funktioner. Så sitter fansen och väntar på något mer och mer perfekt

Vart inte deras tilltänkta DRM lösning knäckt ett par månader sedan?
Har för mig det och sedan dess så har jag bara suttit och väntat på detta.

Gör detsamma, köp aldrig GTA. Iaf inte innan man sett hur jävla buggigt dom har lyckats göra det den här gången

Permalänk
Medlem

Vaporware.

Sluta sätt ett datum innan skiten är färdigt. Hur svårt ska det vara?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Men kan det verkligen var så många buggar? Jag menar det är inte som att spelet inte är släppt alls, det finns ju till både ps3, ps4, xbox 360 och xbone. Spel relaterade buggar bör väl redan vara färdigt fixade? Eller hur är konsol versionen? Kanske är just PC som gör så att vissa buggar uppstår? Men nya generationens konsoler ska vara väldigt likt en pc så jag fattar fortfarande inte hur svårt det kan vara. Okej om spelet inte hade släppts alls, då skulle jag kunna acceptera detta. Men när det redan finns för att köpa tycker jag att det är lite väl mycket att skjuta upp det flera år.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 Blackout | MB: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | CPU: AMD Ryzen 7 5800X | RAM: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB/3600MHz/DDR4/CL16 | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB STRIX GAMING | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Seagate BarraCuda 2TB 7200rpm 64MB | PSU: Corsair RM750X V2 750W | CPU Cooler: Fractal Design Celsius S24 240mm | |O/S: Windows 10 Pro 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Blir väl försenad när de planerar o släppa Heist samtidigt.. tråkigt, men inte konstigt.

I steam står de fortfarande 24 mars..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vompen:

samtidigt så ska de ha cred för att de inte vill släppa ett ofärdigt spel.

Allt de vill är att mjölka ut max ur konsolerna för att i bästa fall släppa pc versionen cirka ett och ett halvt år senare, tycker inte de ska ha någon cred alls från pc-spelare..

Permalänk
Skrivet av anon81912:

CONSOLE MASTER RACE!

Jag vill tacka er konsoll spelare som har varit med och beta-testat GTA V

(Är "PC-gamer" men spelade GTA V på xbox 360 när det kom ut, no offense alltså)

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Och folk gnäller på att AMD är sega...

Permalänk

Det är förjävligt helt enkelt. Man blir förbannad, på allting. De e åt helvete säger jag!

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av Zaic:

I alla fall bättre än att dra en Ubisoft

Fast släpps spelet i samma skick som GTA IV till PC framstår AC Unity som en nästintill buggfri release. Utan att vara försenat.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Det här börjar lukta mer och mer som Duke Nukem Forever.....

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig ens längre? Inväntar nog en steam-rea innan jag köper detta, så himla taggad är jag inte och Rockstar har dessutom inte PC speciellt högt upp på sin lista över skit att göra så fullpris ska vi inte ens snacka om.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini R2 | AMD Ryzen 5 3600| Sapphire RX 580 8GB | 16 GB | Samsung 850 256GB + Intel 520 240GB | 1TB + 3TB

Permalänk

Finns ju iof ingen garanti för att spelet kommer vara helt och buggfritt bara för att det fördröjs, om jag minns rätt fördröjdes Watch_dogs också...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mögel:

Skönt att dom inte bara släpper ett ofärdigt spel som så många andra, ta god tid på er Rockstar!

Det stinker om Rockstar att inte dom håller utlovat datum. Så stora som dom är bör dom ha kunnat leverera ett rätt så buggfritt Grand Theft Auto 5 till pc redan i januari. ***bort/mod***

§7
Permalänk
Medlem

Kunde dom inte bara hålla käften? Bättre göra klart spelet i smyg och sedan överraska oss!
Jag själv är sjukt irriterad just nu!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Två-tre veckor senare spelar väl ingen roll, mer tid för annat.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yzov:

Men kan det verkligen var så många buggar? Jag menar det är inte som att spelet inte är släppt alls, det finns ju till både ps3, ps4, xbox 360 och xbone. Spel relaterade buggar bör väl redan vara färdigt fixade? Eller hur är konsol versionen? Kanske är just PC som gör så att vissa buggar uppstår? Men nya generationens konsoler ska vara väldigt likt en pc så jag fattar fortfarande inte hur svårt det kan vara. Okej om spelet inte hade släppts alls, då skulle jag kunna acceptera detta. Men när det redan finns för att köpa tycker jag att det är lite väl mycket att skjuta upp det flera år.

Konsollerna har bara en hårdvaru-setup för varje maskin. Så ser det inte ut för PC där det finns oerhört många olika konfigurationer på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Datorn jag inskaffade i december, känns som ett himla hån snart

De fördröjer spelen, sedan blir de sämre optimerat och grafikkorten kostar skjortan

Datorn jag har nu blir nog sista beroende på utvecklingen i spelkonsollen

Ja, du förstår väll själv att alla extratid enbart är för att deoptimera spelet för pc hårdvara för att gynna försäljningen av 980/T2/390x?
//Sarcasm

Permalänk
Medlem

Man ska aldrig lova någonting man inte kan hålla av ren j*vla respekt!. Bättre att inte ge ut ett datum om man inte kan hålla det, är väl 3-4 gånger nu dom satt datum.

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite fundersam om de bara sitter och trycker med denna release medans det varit klart en längre stund nu eller om de verkligen har problem med något som de inte vet om de kommer kunna göra något åt utan att byta större delar av grafikmotorn.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mögel:

Skönt att dom inte bara släpper ett ofärdigt spel som så många andra, ta god tid på er Rockstar!

Men faktum kvarstår, trots att de finslipar, att de inte kan hålla releasedatum och det är en besvikelse oavsett!

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet om spelet portas till Linux?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon41947:

Men faktum kvarstår, trots att de finslipar, att de inte kan hålla releasedatum och det är en besvikelse oavsett!

Som du skriver är precis det jag tycker också! Vill också få ett spel som är en grym port men att inte hålla releasdatum är riktigt dåligt!:(

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dallebull:

Ja, du förstår väll själv att alla extratid enbart är för att deoptimera spelet för pc hårdvara för att gynna försäljningen av 980/T2/390x?
//Sarcasm

Förvånar inte inte alls om de skulle ha en deal med amd och/eller nvidia så de ska hinna släppa sina nya kort innan release..

Permalänk
Medlem

"Time, Dr. Freeman? Is it really that time again?"

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem

Half Life 3 hinner komma ut innan GTA V till PC!

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Roligt att göra miljontals besvikna och få vänta längre o längre. Dålig stil av Rockstar. :/ FFS

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk

Bara det blir bra.

Permalänk
Medlem

Ok, lagom i tid tills jag hunnit bygga min burk då. Sounds perfect, så länge det nu inte bara är ospelbart. Har dom haft så här lång tid på sig så räknar nog fler än jag med ett nästintill (helt 100% är väl aldrig möjligt oavsett vad) felfritt spel.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag är lite nyfiken på hur ni som planerar att köpa spelet tänker? RS gör ett medvetet val att utvecka spelet till konsoller och nästan två år senare får PC-spelarna privilegiet att betala för det. Tycker ni att det är rimligt?

Spelar väldigt lite roll hur mycket tid de lägger på att försöka hitta och rätta till diverse buggar då det alltid är någon som kommer att stöta på problem när spelet väl släpps. Folk blir då istället förbannade för att släppet dragit ut på tiden och trots det inte är helt fritt från buggar.