Grand Theft Auto V för PC försenas ... igen

Permalänk
Medlem

Duke Nukem Forever vibbar någon?

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk

Kommer någon ihåg hur kasst GTA 4 fungerade?

Det var ju en katastrof. Jag försökte få eländet att fungera ( Misslyckades )

Känner mig så lurad. Köpte skiten med alla expansioner. Är jag bitter eller bitter?

Vilket skitföretag Rockstar är.

Permalänk
Inaktiv

Det är väl fortfarande samma story som konsolerna gått igenom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

Jag kan vänta. Rockstar har en chans att göra något bra här.

Men ju mer spelet försenas desto mer kommer det att synas i sömmarna.

Visst? herregud vad alla klagar på förskjuten release, visst det är irriterande, men som med bf4 tex, fick inte ens skiten o funka fram tills en vecka sen!! jag köpte den vid release!

Det är bra att rockstar polerar mer på det. Jag längtar till att kunna köra femman på PC, och mod-kulturen som säkerligen kommer komma med det. its gonna be awesome!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Gillar hur de flesta här verkar tänka att de har någon som helst rättighet att spela GTA V på PC, och att Rockstar tydligen lämnat rättsligt giltiga garantier som de brutit mot gång på gång. Och snälla nån, om ni har byggt en dator är det ändå erat eget beslut, skyll inte på Rockstar för att ni köpt hårdvara innan ett spel är släppt.

Själv har man annat att göra, så att vänta några veckor till gör väl inte så mycket. Tar ett buggfritt/polerat spel framför en tidig release varje dag i veckan.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Avstängd

Verkar som dom är lite väl optimistiska hela tiden. Skjut upp spelet ett år istället så slipper man bli besviken varje gång de skjuter upp det 1-2 månader.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobo Bongo:

Det var ju en katastrof. Jag försökte få eländet att fungera ( Misslyckades )

Känner mig så lurad. Köpte skiten med alla expansioner. Är jag bitter eller bitter?

Vilket skitföretag Rockstar är.

Har försökt säga det men folk här tycks tro att rockstar är pc-spelens frälsare när det snarare är precis tvärtom... visst ett antal år sedan gta iv kom ut men det kan väl inte endast hänga sportlovslediga fjortonåringar här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Gillar hur de flesta här verkar tänka att de har någon som helst rättighet att spela GTA V på PC, och att Rockstar tydligen lämnat rättsligt giltiga garantier som de brytit mot gång på gång. Och snälla nån, om ni har byggt en dator är det ändå erat eget beslut, skyll inte på Rockstar för att ni köpt hårdvara innan ett spel är släppt.

Själv har man annat att göra, så att vänta några veckor till gör väl inte så mycket. Tar ett buggfritt/polerat spel framför en tidig release varje dag i veckan.

Fast du kan ju inte gnälla på dom som gnäller... eller?

Låt folk vara besvikna. Tänk om alla speltillverkare gjorde såhär. Hade du gillat va. mmmmmmmff

Permalänk
Medlem

Jag tar det som en man... och gråter en skvätt!

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

Jag tar det som en man... och gråter en skvätt!

jag gör som dig och tänker inte klaga.

putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Ointressant spel, men extremt oseriöst att sätta släppdatum och sedan inte ens kunna hålla det.

Mer oseriöst att sätta ett släppdatum alltför långt i förväg och sen släppa ett spel som inte är färdigutvecklat, bara för att man hade satt ett datum.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Kan ju hoppas att det är bra optimerat åtminstone nu när det tar så väldans tid att slutaföra det.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Har dem inte lagt till ett fps-läge för pc? eller finns det redan till ps4-xbone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

Okey Dr.konspirationsteorist! Du verkar vara en riktigt rolig typ

Vi får väl se hur många som kommer gråta över buggar och dålig prestanda

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är bra att dom skjuter upp GTA V vill inte spela ett spel som det finns för många bugar då det är lätt att man får damp av det så jag vänta tills spelet är redo.

GTA betyder mycket för mig, det är en värld där jag kan vara normal i utan att någon skulle säga att jag är en konstig person. Mycket bra spel jag ser ser fram i mot det är så sugen på att spela multiplayer.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk

Om det är för att dom hittar "game-breaking bugs" så för all del rockstar, skjut upp lanseringen ännu mer och fixa alla buggar ni hittar men om det är för idiotanledningar som för få pre-orders så blir jag sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Alltså folk ibland...

Släpper Ubisoft ett Ass-creed spel som inte funkar, då klagas det på ofärdiga spel.
Släpper Bungie ett spel med mediokra reviews (Destiny) och obefintligt lategame, då säljer spelet som smör och klagas sedan att det saknas content.
Nu när Rockstar pushar spelet(GTA5) för de anser att spelet inte är dugligt eller lever upp till hypen som skapats, så ska det likt förbannat klagas och avbokas?!

Herregud, vad spelar ni spel ens för? Ännu mindre bryr er om de senaste spelen då ni uppenbarligen aldrig blir nöjd oavsett..

Förstår känslan av att behöva vänta, men lär vara bättre att sitta 1 månad till och spela Evolve/(annat valfritt spel) och få en produkt som inte kraschar, har prestanda problem eller buggar sönder stup i kvarten, än att sitta med GTA5 i handen idag och iaf inte kunna spela för det lär patchas så förbannat.

Det är inte för att dom försenar, det är för att man är så oschyssta att man byter datum flera gånger, är man inte säker på ett datum kan dom ju strunta i att säga något om det? Tror det är som en del sagt att dom vill ha så många förhandsbokningar som möjligt för att säkerhetsställa att "tillräckligt" många köper spelet, GTA IV var ju ett fiasko vid release och släpptes 8 månader efter konsolversionerna. Bästa är om alla skiter i att förhandsboka överhuvudtaget, strunta i dom där pengarna man får för att förhandsboka, eller förhandsboka några få dagar eller en vecka innan release (tror inte dom ändrar ett datum så sent) i så fall.

Permalänk
Medlem

Kul att man redan köpt det på steam.. Kanske aldrig lanseras??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hellre ett väldigt försenad spel än ett skitspel.
Fler bolag borde ta sig tiden till att finslipa spel än att möta en dead-line.
Känns ändå bättre än att köpa en halv-färdig produkt som kanske förblir halvdant efter utgivaren har cashat in.

Permalänk
Medlem

Bra? Dåligt?

Hur svårt ska det vara för NÅGON spelutvecklare att sätta ett datum när spelet är färdigt? Spelar väl ingen roll om det kommer med 2 veckors varsel, hypen för spelen skapar man ju innan ändå och lika många kommer köpa det i alla fall.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av khanan:

Ett spel som de flesta spelintresserade spelat ut för 1-2 år sedan, varför all denna frustration? Alla kan väl storyn eller har ivf testspelat det på ps4 vid det här laget, antar jag...

Nej, jag tänker inte köpa en konsol bara för att spela ett enda spel. Det enda "testspelat" jag gjort är att åka runt en kort stund i staden. Lägger tillräckligt på PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Bra? Dåligt?

Hur svårt ska det vara för NÅGON spelutvecklare att sätta ett datum när spelet är färdigt? Spelar väl ingen roll om det kommer med 2 veckors varsel, hypen för spelen skapar man ju innan ändå och lika många kommer köpa det i alla fall.

min hype dör sakta ut och snart kommer sommarsäsongen då man absolut inte har tid och spendera framför datorn.. fyfan vad lågt av dom och skjuta upp det ytterligare!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag har inget emot att man skjuter upp ett lanseringsdatum om man känner att man behöver finputsa och patcha ytterligare före lansering, men däremot tycker jag att det är fult att skjuta upp ett lanseringsdatum som [b]redan har blivit uppskjutet två gånger[/b].

Det skulle lanseras i höstas. Nope, uppskjutet till januari.
Det skulle lanseras i januari. Nope, uppskjutet till mars.
Det skulle lanseras i mars. Nope, uppskjutet till april.

Sådant här ger ett fruktansvärt oseriöst intryck av Rockstar! Bättre isåfall att dom inte nämner något nytt datum alls, innan dom är 100% säkra på när dom kommer kunna lansera.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varrity:

Förstår inte varför folk gnäller. Helt seriöst, ni blir bat shit crazy då spel som BF3/BF4 släpps för tidigt med buggar. Men då en spelutvecklare skjuter upp det för att inte få en likadan release så går blir ni förbannade också. Mogna för helvete och inse att det är såhär vi vill ha det. Spelen ska fungera på release som de gjorde förr, inte att det behövs en day 1 patch...
Suck..

Jag tänkte släppa spelet "snakes" i ny tappning till mobiler, det kommer med lite coola färger och ett nytt multiplayerläge kallat "heist" tänkte först en release nästa vecka men skit samma, jag släpper det istället om 30år det är ju ändå redan nästan lika många år sen det först kom ut....

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Kommer säkert inte ens släppas. Precis som Half Life 3.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Citat:

Orsaken till förseningen är åter igen att utvecklarna sägs behöva mer tid för att polera spelet och att försäkra sig om att det lever upp till förväntningarna.

Mina förväntningar dog för länge sedan. Kommer inte köpa detta spel till fullpris, väntar på Steam rea eller liknande.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Skrivet av Varrity:

Förstår inte varför folk gnäller. Helt seriöst, ni blir bat shit crazy då spel som BF3/BF4 släpps för tidigt med buggar. Men då en spelutvecklare skjuter upp det för att inte få en likadan release så går blir ni förbannade också. Mogna för helvete och inse att det är såhär vi vill ha det. Spelen ska fungera på release som de gjorde förr, inte att det behövs en day 1 patch...
Suck..

Vi snackar om över ett år här

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ianmoon123:

Vi snackar om över ett år här

Vi prata om många år GTA V skulle komma ut för många år sen.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Citat:

Orsaken till förseningen är åter igen att utvecklarna sägs behöva mer tid för att polera spelet och att försäkra sig om att det lever upp till förväntningarna.

snarare att utvecklarna är trötta på att utveckla samma spel för femte gången i rad ( 1,2,3,4 .. 5 xbox360, ps3, xbox one, ps4 ... PC) seriöst sluta ljuga rockstar, hur dumma tror dom folk är? Vilken projekledare som helst med deras resurser skulle fixa ett datum, det kallas beviljad övertid och extra personal = dollar fråga.. clearade dom inte en miljard dollar med detta spel till gamla konsolgenerationen?

Det är så himla löjligt att skjuta upp ett spel som är färdigt och över ett år gammalt.. man skulle kunna tro att det är nya episoder av GTA V eller ett helt nytt spel.

Allt det här är en täckmantel för mulitplayer och heist som drar ut på det.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Om GTA V blir som GTA IV trots alla uppskjutningar då ger jag fan upp på Rockstar..