Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Tror inte det så länge han inte hållt på med Awoxing. Be om full API till karaktärn och kolla efter saker som rekryterare kollar efter? Mail history, wallet trasaktions som ser misstänksamma ut. Hittar du inget skulle jag iaf tro att det är lugnt

Ta dock inte mitt ord för givet!

Vilken typ av back checks kan man göra förutom att begära en full api?
Det känns bara väldigt olustigt att köpa en char som varit i 25-30 corps.

Ska jag kontakta hans tidigare corps och höra för?
Känns ju sådär om man droppar 10bil på en awox character.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Vilken typ av back checks kan man göra förutom att begära en full api?
Det känns bara väldigt olustigt att köpa en char som varit i 25-30 corps.

Ska jag kontakta hans tidigare corps och höra för?
Känns ju sådär om man droppar 10bil på en awox character.

Lite för sent svar kanske.

Mail history (kan dock vara raderad vilket jag kan tänka mig), Killmails efter folk ifrån samma corp, lustiga transaktioner till andra corp/alliansmedlemmar av hans dåvarande allians, då kan du kolla upp den andra alliansens KB runt om dom datumen transaktionen genomförts för att se om dom jagat hans egna. Plötsliga "rikedommar" som dykt upp från ingenstans, kanske stulit t.ex från corpen ifrån någon Pos eller liknande.

Ja det är väl sådant. Man kan ju se om man får tag i Ceos till andra corps (eller medlemmar) för att höra sig runt om han hållt på med något lustigt.

Tror jag täckte det mesta.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Fick tag på en jävligt billigt.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Körde lite EVE på trippelskärm i dag 3 st DELL IPS paneler. Satan vilken skillnad det var mot min min HP skärm. Måste fixa ny skärm med andra ord. Det var helt sagolikt häftigt att köra på tre skärmar men det blir lite väl brett. Får nöjja mig med en 27 tummare IPS

Permalänk
Medlem

På tre skärmar kör man ju tre klienter!

Eller en main på en + scout på en + dotlan/intelmap/dscantool/pirates little helper/killboard/annat på en.

Många skärmar till eve är riktigt trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det går lätt att fylla sex skärmar med EVE och allt som hör till om en så önskar

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon svensk wormhole corp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nasso:

På tre skärmar kör man ju tre klienter!

Eller en main på en + scout på en + dotlan/intelmap/dscantool/pirates little helper/killboard/annat på en.

Många skärmar till eve är riktigt trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag varierar men oftast är det dyraste skeppet i mitten, billigare till vänster och jabber till höger. Förstår inte hur folk lyckas spela med en skärm. Blir ju galen av att Alt+Taba hela tiden.

Permalänk

Är ju helt underbart att köra en klient på tre skärmar! 😆 man slipper ha en massa olika information staplade på varandra, man kan sprida ut allt man vill se på båda sido skärmarna och ha mitten skärmen helt fri.
Enda problemet är att mina stackars 570 kort låter som två orkaner...dom orkar inte riktigt med 60fps med dx 11...😕

Visa signatur

| Fractal Define R3 | Fractal Newton R2 1000 Watt | MSI Z97-GD65 Gaming|Intel 4690K |
| Phanteks PH-TC14PE med 3*GT 1850 | 2*4DDR3 Dominator GT | Asus GTX570DCII SLI | Verbatim 240GB |
| Corsair Force 60GB | 6* Zalman ZM-F3RL |

Permalänk
Medlem

Efter tre års regelbundet spelande har jag nu lagt ned Eve för gott. För att säkerställa att jag inte faller tillbaka donerade jag alla tillgångar till det corp jag spelat med längst. Totalt rörde det sig om 35 miljarder ISK + en Titan med combat fit. Karaktärerna gav jag bort eller förstörde.

Låter drastiskt men jag kan helt ärligt säga att det är en lättnad. Helt plötsligt känns det som att jag har fått oceaner av tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Efter tre års regelbundet spelande har jag nu lagt ned Eve för gott. För att säkerställa att jag inte faller tillbaka donerade jag alla tillgångar till det corp jag spelat med längst. Totalt rörde det sig om 35 miljarder ISK + en Titan med combat fit. Karaktärerna gav jag bort eller förstörde.

Låter drastiskt men jag kan helt ärligt säga att det är en lättnad. Helt plötsligt känns det som att jag har fått oceaner av tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Skriv hur det går när tanken på fresh-start börjar gro (igen?) Har själv joinat doomheim med ett antal snubbar...

Permalänk
Medlem

Halloj, har nyligen dragit igång med EVE igen och har lite funderingar.

Tanken är väll att få någon form av bra bas med skills som kan tillåta mig börja köra lite PvP med några vänner samt PvE på sidan om, målet är väll att kunna köra en drake eller en Hurricane hyfsat bra och effektivt.

Nu till frågan, vad ska jag skaffa mig för skills för att kunna göra detta och medan jag väntar ha något att göra t.ex. missions. Skulle vara mycket uppskattat om en vänlig och vis pilot kunde snickra ihop en skillplan att följa samt lite tips angående hur man bäst flyger dessa skepp. Funderar även på att glida runt i en Rifter och PvPa lite och köra missions i som en början, vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuh:

Halloj, har nyligen dragit igång med EVE igen och har lite funderingar.

Tanken är väll att få någon form av bra bas med skills som kan tillåta mig börja köra lite PvP med några vänner samt PvE på sidan om, målet är väll att kunna köra en drake eller en Hurricane hyfsat bra och effektivt.

Nu till frågan, vad ska jag skaffa mig för skills för att kunna göra detta och medan jag väntar ha något att göra t.ex. missions. Skulle vara mycket uppskattat om en vänlig och vis pilot kunde snickra ihop en skillplan att följa samt lite tips angående hur man bäst flyger dessa skepp. Funderar även på att glida runt i en Rifter och PvPa lite och köra missions i som en början, vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

PvP börjas i frigate. Bestäm gärna en fit och skilla utifrån det. När du lärt dig vad du klarar döda och inte (vilket ändras när skillsen blir bättre), så stiger du upp en klass. MEN, hur tänker du finansiera PvP:andet? Det avgör vad du måste lägga din tid på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aw:

PvP börjas i frigate. Bestäm gärna en fit och skilla utifrån det. När du lärt dig vad du klarar döda och inte (vilket ändras när skillsen blir bättre), så stiger du upp en klass. MEN, hur tänker du finansiera PvP:andet? Det avgör vad du måste lägga din tid på.

Då kör vi på en frigate, antar då att en Rifter kan funka? Men tillbaka till det jag frågade efter skulle gärna vilja ha en skillplan att följa!

Har en väldigt rik ingame vän som jag även känner i verkligheten, sen ska jag även mine:a lite och köra lite missions.

Tack för ditt svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aw:

Skriv hur det går när tanken på fresh-start börjar gro (igen?) Har själv joinat doomheim med ett antal snubbar...

Jag läser fortfarande lika mycket om Eve som när jag spelade. Kan dock med säkerhet säga att jag inte kommer att fastna i Eve igen. Så här i efterhand inser jag hur illa mitt liv har påverkats av det spelet, främst med avseende på hur mycket tid jag har lagt ned.

Jag slutförde bland annat 1900 kontrakt för Black Frog Logistics (Davos Ironclad) samtidigt som jag höll igång PvP (Luxifuge Rofocale) hela tiden. Tidskrävande var ordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Jag har spelat Eve nu lite till å från i 3 månader. Men på något sätt har jag inte fastnat för det, vet inte om det är för att jag tycker det är svårt på olika sätt. Och sen att spela själv är inte så kul.
Att jag sen misslyckas på 1ronbanks stream med att vinna 10 biljoner isk i natt gör ju inte saken roligare. Jag skrev mitt Ign å han såg aldrig det medans de i chatten visade att jag hade skrivit. Inte för att jag egentligen behöver all isk men sen upptäckte jag att jag glömt bort att inte förlänga subscription(alltså avsluta det jag skrev på första gången) så nu var det betalt till juli... Så dubbelt irriterande.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Tjenare

Liten pilot sådär cirka 3 månader gammal som söker en svenne corp att fodras och förändras i, håller mig i daxläget i high-sec och kör mestadels missions för att få ihop ekonomin, ändras dock om några veckor då jag kommer köra lite tyngre missions och få mer isk tillbaka, är först då villig att ta lite större risker när ekonomin finns till att tappa det mesta, finns det någon bra corp (gärna skype eller likvärdigt) som gillar att utveckla medlemmar till något större?

Är ej intresserad av pvp
PVE kan jag tänka mig det mesta, dock kräver självfallet vissa saker tid och oändligt med tid att uppnå men skulle ej ha problem med wormholes eller incursions i slutändan.

Pilotinfo
Eshika Katelo
2,6 mil sp
0,8 security
2015-01-29
Bounty 666.666 <- mogen polare

The human behind
26 årig strandraggare från Halmstad och Tylösands jaktmarker, har mina aktiva eve tider lite närsom (skiftjobbare) så det hoppar mellan veckorna

/Marcus "dat såsatåg"

Permalänk
Medlem

För all "noobs", avdankade eve-veteraner med för mycke pve i bagaget (eller vemsomhelst), som vill testa PVP och "padda killboarden" eller bara få lite pew pew på sin overview, så rekommenderar jag att joina kanalen in game Spectre Fleet, NPSI community. Konceptet är enkelt: du joinar en fleet med FC (fleet commander) med tiillhörande TS och roamar/hot droppar/campar allt som inte är i "flottan" Not Purple Shoot It. PVP will happen i womrholes, low sec, och null.

http://spectrefleet.com

LOL @killen som "mördar" drones i pvp fighten. tar dock bort en hel del dps på fältet

Bra om man vill bloda ner sig litet och lära sig/eller utveckla sin pew pew. Finns "nivåer" och doktriner för alla smaker. FC av varierande kvalité och TS om man gillar att prata. Spectre Fleet kanalen är 500+ medlemmar så det är bara att fråga på om det är något man undrar över. Drunken roams? U bet.

"fleets" eller "flottorrna" Stagar i Amarr, Dodi och varierande ingångssystem till low sec...

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köpråd:

För all "noobs", avdankade eve-veteraner med för mycke pve i bagaget (eller vemsomhelst), som vill testa PVP och "padda killboarden" eller bara få lite pew pew på sin overview, så rekommenderar jag att joina kanalen in game Spectre Fleet, NPSI community. Konceptet är enkelt: du joinar en fleet med FC (fleet commander) med tiillhörande TS och roamar/hot droppar/campar allt som inte är i "flottan" Not Purple Shoot It. PVP will happen i womrholes, low sec, och null.

http://spectrefleet.com

LOL @killen som "mördar" drones i pvp fighten. tar dock bort en hel del dps på fältet

Bra om man vill bloda ner sig litet och lära sig/eller utveckla sin pew pew. Finns "nivåer" och doktriner för alla smaker. FC av varierande kvalité och TS om man gillar att prata. Spectre Fleet kanalen är 500+ medlemmar så det är bara att fråga på om det är något man undrar över. Drunken roams? U bet.

"fleets" eller "flottorrna" Stagar i Amarr, Dodi och varierande ingångssystem till low sec...

Detta låter väldigt intressant, något man kan tänka sig göra en helg.

Permalänk
Medlem

Tjena! pilot som återvänt till EVE efter snart ett års uppehåll, 46m SP för tillfället. Hållt på med ganska mycket in-game dock ej pvp inriktat, mer mining/fleet ops/incursions.

Letar för tillfället efter ett corp som är aktiva och sysslar med de mesta, själv är jag väldigt sugen på att börja med incursions igen och dra in lite pengar ^^ Har mina 45mille SP lagt rätt okej, flyger en Nightmare ;P dock så har jag en bra bit tills jag har maxat den men de kommer

Ifall detta låter av intresse kan ni nå mig här på swec eller skicka mail/convsersation till Teanox! tack och ha en bra dag.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Söker efter några att pirata med/pvpa i lowsec med.
Någon annan som söker något liknande?

Permalänk
Medlem

Hej.

Vi är ett svenskt corp som håller på att starta upp igen efter en tids dvala.

Om intresse finns att var med kolla in https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5936187#p...
Eller på www.northstarnetworks.se

Eller ingame kanalen: NSN Rekrytering

/NSN

Permalänk
Medlem
Skrivet av voorhees:

Hej.

Vi är ett svenskt corp som håller på att starta upp igen efter en tids dvala.

Om intresse finns att var med kolla in https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5936187#p...
Eller på www.northstarnetworks.se

Eller ingame kanalen: NSN Rekrytering

/NSN

Älskade NSN:s gamla rekryteringsvideos. Tror jag har en eller ett par kvar någonstans

Minns särskilt ett citat om varför man klättrat mt Everest. "Because it's there". Har för mig "Trucking" kom från NSN också.

Oh the memories...var med från beta och körde mycket 2003-2008. Outer Ring Syndicate, NORAD, The Royal Syndicate och Ronin hade jag som allra roligast hos
/SSB

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Wow... visste inte ens att Sweclockers hade en 78 sidors tråd om Eve...

Är gammal RKKare själv, som spenderade lite tid i FW med S0TF mot slutet och tog ner en PL titan iaf. Inte spelat på år och dag dock, men min äldsta gubbe tränar än, och är 200M-nånting SP
De andra kontona har legat i dvala i typ 2 år nu.

Får se om jag får ett ryck och gräva upp detta igen, blev bara så trött på allvarligheten, 4.00 alarm-Ops osv :=/

Permalänk
Medlem
Skrivet av voorhees:

Hej.

Vi är ett svenskt corp som håller på att starta upp igen efter en tids dvala.

Om intresse finns att var med kolla in https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5936187#p...
Eller på www.northstarnetworks.se

Eller ingame kanalen: NSN Rekrytering

/NSN

Lycka till boys!

Blir ju sugen efter varje större nullsec-update eller alliance tournament men har insett att Eve inte funkar med mitt nuvarande liv, men jag kommer hålla ett öga på er och för att se att ni sprider kladdkakan.

Noterade också att jag fortfarande har senaste officiella kill för NSN

/Ponti

Permalänk
Medlem

Tips för den som vill lira pvp laidback solo/casual/inte-gillar-måsten. Bara teamspeak om du vill (används sparsamt om man roamar i grupp / ibland inte alls / upp till dig). Bra pvp för dig som har annat att stå i. Inga krav på ngt - du kan bosätta dig var du vill och lira helt solo.

Vi använder inte ECM(!) eller länkar (särskilt solo), vi håller ransoms, håller 1vs1 och exploderar skepp - ditt eget eller någon annans kvittar.

Black Rebel Rifter Club

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jaha så är man tillbaka i New Eden, igen.

Konstigt att det ska vara så svårt att låta bli..

Har varit väldigt stilla i tråden under sommaren, så tänkte att det var dags att få lite uppdaterad information om huruvida något svenskt/nordiskt corp rekryterar!
Nyttig info så som var (wh/low/high), vilka krav som ställs i form av deltagande i events och minimum SP, samt vad man pysslar med (pvp/pve/industri) och om man accepterar nybörjare/mindre erfarna piloter.

För mig som heltidsarbetande småbarnsfarsa handlar det om att hitta ett hem som ger mig trevligt umgänge och nya upplevelser utan att ställa allt för höga krav på min tid.
Men tänkte även att det kunde vara nyttig info för både nya och återkommande i jakten på den maximala EVE upplevelsen under höstens allt mörkare kvällar.

Några corps som nämnts tidigare:
North Star Networks
Svea Rike
KarlXII's Dragoner
Yjellio
Terran Legacy
Black Flag Operations
Big Shadows

Så ni med anknytning till något trevligt svenskt/nordiskt corp får gärna delge rekryteringsstatus.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Konstigt att det ska vara så svårt att låta bli..

Har varit väldigt stilla i tråden under sommaren, så tänkte att det var dags att få lite uppdaterad information om huruvida något svenskt/nordiskt corp rekryterar!
Nyttig info så som var (wh/low/high), vilka krav som ställs i form av deltagande i events och minimum SP, samt vad man pysslar med (pvp/pve/industri) och om man accepterar nybörjare/mindre erfarna piloter.

För mig som heltidsarbetande småbarnsfarsa handlar det om att hitta ett hem som ger mig trevligt umgänge och nya upplevelser utan att ställa allt för höga krav på min tid. Tänkte även att detta kunde vara bra för både nya och återkommande i jakten på den maximala EVE upplevelsen under höstens allt mörkare kvällar.

Några corps som nämnts tidigare:
Black Rebel Rifter Club
North Star Networks
Svea Rike
KarlXII's Dragoner
Yjellio
Terran Legacy
Black Flag Operations
Big Shadows

Så ni med anknytning till något trevligt svenskt/nordiskt corp får gärna delge rekryteringsstatus.

Black Rebel Rifter Club är mest amerikat och engelsmän (nån tysk och fransos också)

Kan du visa explosioner 1vs1 är du mest troligt välkommen. Vi ligger oftast 10 i topp bland piraterna i Eve så det finns gott om erfarenheter att ta del av. Det är för övrigt flera föräldrar aktiva - tippar på att snittåldern är 30.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aw:

Black Rebel Rifter Club är mest amerikat och engelsmän (nån tysk och fransos också)

Kan du visa explosioner 1vs1 är du mest troligt välkommen. Vi ligger oftast 10 i topp bland piraterna i Eve så det finns gott om erfarenheter att ta del av. Det är för övrigt flera föräldrar aktiva - tippar på att snittåldern är 30.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för förtydligande.
Inget för mig men garanterat intressant för de med piratblod i ådrorna. 😇

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Konstigt att det ska vara så svårt att låta bli..

Har varit väldigt stilla i tråden under sommaren, så tänkte att det var dags att få lite uppdaterad information om huruvida något svenskt/nordiskt corp rekryterar!
Nyttig info så som var (wh/low/high), vilka krav som ställs i form av deltagande i events och minimum SP, samt vad man pysslar med (pvp/pve/industri) och om man accepterar nybörjare/mindre erfarna piloter.

För mig som heltidsarbetande småbarnsfarsa handlar det om att hitta ett hem som ger mig trevligt umgänge och nya upplevelser utan att ställa allt för höga krav på min tid.
Men tänkte även att det kunde vara nyttig info för både nya och återkommande i jakten på den maximala EVE upplevelsen under höstens allt mörkare kvällar.

Några corps som nämnts tidigare:
North Star Networks
Svea Rike
KarlXII's Dragoner
Yjellio
Terran Legacy
Black Flag Operations
Big Shadows

Så ni med anknytning till något trevligt svenskt/nordiskt corp får gärna delge rekryteringsstatus.

Ja North Star Networks söker folk. De flesta svar du söker hittar du här: https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=437591&fi...

Och har du mer frågor gå in i vår rekryteringskanal ingame: NSN Rekrytering

Hoppas vi ses