fick win8 nyckeln men ej cd:n

Permalänk
Medlem

fick win8 nyckeln men ej cd:n

Hej. köpte precis en mosterdator ifrån komplett.se. Killen som jag talade med över telefon valde delarna åt mig efter vad jag behövde den till.

Jag fick hemskickat allt samt windows 8 produktnyckeln. Men ingen cd-skiva. VART KAN JAG LADDA NED ISO FILEN???

Så att jag antingen kan bränna den på en skiva eller lägga över till usb!

"Make sure you’re on the PC you want to upgrade. If you're updating to Windows 8.1, this PC must be running Windows 7 or Windows 8.1 Preview"

Detta står ju. Med tanke på att denna datorn inte ska ha win8. utan det blir en ny installation på en annan dator. förstör jag inte då nyckeln?

Kan man boota den ifrån extern hdd som går på bara usb? måste jag isåfall ta bort allt ifrån hårdisken eller kan jag bara lägga filen i en mapp?

Tack för hjälpen

Inlägg sammanfogade, se § 1.6 / § 4. Använd [Redigera]
Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Medlem

Ja, precis. Verkade ju gälla uppgradering. Borde kanske läsa lite också innan jag postar länkar åt höger och vänster

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

hehe, ett misstag händer även eliten. Det verkar som att jag måste vänta tom onsdag då skivan trillar in. men fasen va störande att man inte kan ladda ned win8 iso fil från deras hemsida när man trots allt har nyckeln!!!!!!

DÅLIGT av microsoft. (Jag ringde även supporten och fick talat med en tekniker som hade sagt samma sak tidigare idag).. så jag har grunder på att de är väldigt dåliga!

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av imagine9:

hehe, ett misstag händer även eliten. Det verkar som att jag måste vänta tom onsdag då skivan trillar in. men fasen va störande att man inte kan ladda ned win8 iso fil från deras hemsida när man trots allt har nyckeln!!!!!!

DÅLIGT av microsoft. (Jag ringde även supporten och fick talat med en tekniker som hade sagt samma sak tidigare idag).. så jag har grunder på att de är väldigt dåliga!

Prova ladda ner det härifrån med din nyckel.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-key-only
Efter den laddat ner ison. Välj då valet att "Install by creating media"
Så borde du få en iso fil du kan bränna ner till skiva.

EDIT: Om du vill ladda ner Windows 8.1 ISOn direkt. Men du har bara nyckel som funkar för 8.0. Så måste man lura den lite med denna metoden i den här guiden.
http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57608376-285/how-to-download-the-official-microsoft-windows-8.1-iso/

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har windows 8.1 nyckel. Dock ingen cd-skiva.

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Medlem

me tanke på att datorn är helt ren. jag byggde precis ihop den. så tror jag inte det funkar med en uppgradering. så jag får nog helt enkelt vänta tom på onsdag. då har jag trots allt cd:skivan.

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av imagine9:

me tanke på att datorn är helt ren. jag byggde precis ihop den. så tror jag inte det funkar med en uppgradering. så jag får nog helt enkelt vänta tom på onsdag. då har jag trots allt cd:skivan.

Vilken tur att det funkar då, följ länken ovan gav och installera det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imagine9:

me tanke på att datorn är helt ren. jag byggde precis ihop den. så tror jag inte det funkar med en uppgradering. så jag får nog helt enkelt vänta tom på onsdag. då har jag trots allt cd:skivan.

Uppgraderig ISOn funkar. Dock om den inte funkar, så kan du lura den.
Det löses genom att helt enkelt köra installation en gång till över den gamla. Den kommer då tro att du vill uppgradera den gamla och kommer sen fungera utan problem.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Vilken tur att det funkar då, följ länken ovan gav och installera det.

Skrivet av ParasiteX:

Uppgraderig ISOn funkar. Dock om den inte funkar, så kan du lura den.
Det löses genom att helt enkelt köra installation en gång till över den gamla. Den kommer då tro att du vill uppgradera den gamla och kommer sen fungera utan problem.

Så om jag förstår helt rätt. tack för hjälp och tålamod.

Jag använder den länken ni gav, (i detta programmet måste man skriva in produktnyckeln för att kunna ladda ned det). jag gör detta på denna datorn. Sedan lägger jag in det på en Extern hårddisk jag har som drivs på strömmen från usb utgången. (jag lägger iso:n i en mapp som heter windows, då jag har fler saker på denna hårddisken).
Jag kopplar in den disken i min nybyggda dator och startar upp den. Då kommer windows 8.1 installeras och det funkar precis gallant. (självklart måste jag installera drivrutinerna som medföljer på cd från olika leverantörer och det gör jag efter att windows installeras).

Nyckeln använder jag igen på den nya datorn antar jag. Och den är INTE bunden till denna datorn jag nu sitter på.

Stämmer detta? och tack ännu en gång för all hjälp. uppskattas djupt! MVH.

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Medlem

Dock när jag skriver in produktnyckeln så står det "Den här produktnyckeln kan inte användas för att installera en återförsäljarversion av Windows 8.1.

Vad i hela menar de med det!!!!!!!! jag fick nyckeln ifrån Komplett men kan inte använda den. detta är ju helt absurd..

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av imagine9:

Dock när jag skriver in produktnyckeln så står det "Den här produktnyckeln kan inte användas för att installera en återförsäljarversion av Windows 8.1.

Vad i hela menar de med det!!!!!!!! jag fick nyckeln ifrån Komplett men kan inte använda den. detta är ju helt absurd..

Lugna ner dig. Istället för du trycker den blå rutan där det står Windows 8.1 så väljer du Windows 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Lugna ner dig. Istället för du trycker den blå rutan där det står Windows 8.1 så väljer du Windows 8.

ursäktar mitt temperament men jag är tokigt frustrerad då jag spenderat många timmar utan framsteg. det känns som att man köpt en bil fast de glömde stoppa i motorn trots att man köpte den

Jag testade de båda. står nästan samma sak. jag testade även en liknande sak jag hittade på svenska hemsidan.
Några andra ideér?

Tack på förhand

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av imagine9:

ursäktar mitt temperament men jag är tokigt frustrerad då jag spenderat många timmar utan framsteg. det känns som att man köpt en bil fast de glömde stoppa i motorn trots att man köpte den

Jag testade de båda. står nästan samma sak. jag testade även en liknande sak jag hittade på svenska hemsidan.
Några andra ideér?

Tack på förhand

Det låter ytterst skumt. När jag väljer 8.1 så gnäller den men min nyckel funkar fint med 8 installationen.

Du menar att den vägrar din nyckel i båda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Det låter ytterst skumt. När jag väljer 8.1 så gnäller den men min nyckel funkar fint med 8 installationen.

Du menar att den vägrar din nyckel i båda?

Yess. Den vägrar i båda :/

st 1 Microsoft Windows 8.1 64-bit Nordic, for Komplett PC
st 1 MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
st 1 MS COA Win 8.1

Såhär står det i orderbekräftelsen på mitt köp.

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av imagine9:

Yess. Den vägrar i båda :/

st 1 Microsoft Windows 8.1 64-bit Nordic, for Komplett PC
st 1 MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
st 1 MS COA Win 8.1

Såhär står det i orderbekräftelsen på mitt köp.

Spelar ju dock mindre roll vart du får ISOn ifrån. Det viktigaste är att du har en äkta key.

Permalänk
Medlem

Om nu inte komplett har börjat fula sig så ska det vara en äkta key. Konstigt. Men kanske lika bra jag tar å ser vad som finns utanför dörrarna, kanske tar mig till gymmet och får lite luft. Så kan jag börja närda på onsdag igen. :).

TAck så oerhört mycket för engagemanget och hjälpen. Synd bara att nyckeln var knepig

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite jag med.

har samma problem med min nyckel. står: "Den här produktnyckeln kan inte användas för att installera en återförsäljarversion av Windows 8" och windows 8.1 funkar det inte heller med. Just nu är det Windows 7 installerat på datorn för att brorsan tröttnade på windows 8, men jag vill ha till baka det men kan inte aktivera skiten fast jag har nyckel. Några idéer eller förslag? Datorn är lite över 1år gammal.

Visa signatur

[ Det rullar, Det går! ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NilleAF:

Lånar tråden lite jag med.

har samma problem med min nyckel. står: "Den här produktnyckeln kan inte användas för att installera en återförsäljarversion av Windows 8" och windows 8.1 funkar det inte heller med. Just nu är det Windows 7 installerat på datorn för att brorsan tröttnade på windows 8, men jag vill ha till baka det men kan inte aktivera skiten fast jag har nyckel. Några idéer eller förslag? Datorn är lite över 1år gammal.

För mig löste det sig då jag fick windows 8.1 oem skivan. Jag har installerat båda nycklarna på 2 olika datorer med samma skiva utan några som helst problem.

Däremot får du nog räkna med att låna någons win8 skicka eller köpa en ny om du skall kunna använda din nyckel. För undergroundarna finns det andra vägar att hitta en iso oem för att bränna ned på skiva.

Lycka till mvh

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H