Är det värt att köpa DayZ standalone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Huvudutvecklaren hoppade ju till och med av...

Det spelar väll inte så stor roll? (Kolla på minecraft tex, 2,5 år efter att Notch slutar jobba på det så köps mojang för 18 miljarder)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Nej. Flyter på förjävligt. Inte så konstigt med tanke på att spelet använder samma core-motor som som Arma 1/2/3.

Det är en flopp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har kört båda. Stand alone sög mer än vanliga. Dock var det länge sen jag körde den vanliga. Min rekommendation: Köp inget mer från denna utvecklaren.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Det spelar väll inte så stor roll? (Kolla på minecraft tex, 2,5 år efter att Notch slutar jobba på det så köps mojang för 18 miljarder)

Skulle dock vilja säga att Minecrafts utveckling stagnerade ett tag innan Notch slutade. Så det känns ändå som att huvudutvecklarens avhopp sällan bådar gott.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

Jag tycker absolut att det är värt, även om produkten alltid varit opolerad. Både modden och Standalone har haft en hel del buggar men det DayZ erbjuder är en ny "känsla" när man spelar som jag inte upplevt tidigare. Svårt att förklara men själva atmosfären medans man spelar och adrenalinet när man väl hamnar i kniviga situationer är otrolig.

Utvecklingen stod stilla ett bra tag, var en hel del beslut som togs internt men nu är utvecklingen verkligen på topp, de har släppt mer de senaste två månaderna än de gjort på nästan ett år. Bilar, vapen, ghiliesuits, crafting och en massa annat. Läste på utvecklarnas sida att de har en hel del som kommer närmaste månaderna.

Jag tappade hoppet själv, efter att ha sett Rust och andra alpha spel försvinna så har DayZ tagit fart. Jag kan såklart inte stå för vad som kommer hända i framtiden, det här min egna uppfattning såklart. Men hur spelet är just nu, tycker jag helt klart det är värt att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millenbauer:

Jag tycker absolut att det är värt, även om produkten alltid varit opolerad. Både modden och Standalone har haft en hel del buggar men det DayZ erbjuder är en ny "känsla" när man spelar som jag inte upplevt tidigare. Svårt att förklara men själva atmosfären medans man spelar och adrenalinet när man väl hamnar i kniviga situationer är otrolig.

Har de ens hjälpligt fungerande zombies i SA än...?

Permalänk

De fungerar klart bättre nu, de kan springa in i hus, går inte igenom dörrar. Så något bättre, beror lite på vad du har för referenspunkt. I nästa update kommer de att skicka på betydligt mer zombies och lägga in stealth systemet från modden. Hoppas man kan krypa/smyga förbi dom som tidigare.

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt att DayZ SA är helt okej, det är buggigt och jävligt men roligt som satan! Trots att det går så pass sakta i utvecklingen så tror jag att det kommer bli helt okej när det är färdigt.
Enligt mig är det värt att köpa, men helst ska man ha några kompisar att spela med då, gör spelet så mycket roligare.

Kan ju också nämna att zombies är mycket bättre än när spelet kom ut, dock långt ifrån klara.

Visa signatur

| STRIX Z590-F Gaming WIFI | i7 11700KF | EVGA RTX 3070 XC3 ULTRA | Corsair vengeance 32GB DDR4 | Corsair iCUE H150i Elite | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millenbauer:

I nästa update

Fast exakt den formuleringen har man ju använt beträffande förbättrade zombies sen det släpptes för drygt ett år sedan. Hur många uppdateringar har det kommit ut sedan dess? Nu var det ett par månader sen jag spelade för sista gången för överskådlig framtid, men bristen på fungerande zombies samt det faktum att det bara förekommer enstaka zombies gör ju att spelet är väldigt långt ifrån DayZ-konceptet.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Fast exakt den formuleringen har man ju använt beträffande förbättrade zombies sen det släpptes för drygt ett år sedan. Hur många uppdateringar har det kommit ut sedan dess? Nu var det ett par månader sen jag spelade för sista gången för överskådlig framtid, men bristen på fungerande zombies samt det faktum att det bara förekommer enstaka zombies gör ju att spelet är väldigt långt ifrån DayZ-konceptet.

Jag håller med dig, hade en ordentlig nerdragedebatt som jag startade där jag kallade hela Bohemia och DayZ delen för scammers. Säljer ett spel och rör inte skiten på över ett år. Varje uppdatering var typ "aa vi bytte ut glaset i alla hus till ett som håller värmen bättre" skitsaker som är helt omöjliga att verifiera. Förmodligen åkte Dean och grabbarna på lyxresor och brände våra pengar. Tog upp spelet igen för någon vecka sedan bara, kollade igenom alla uppdates och såg att det faktiskt hände saker. De har en ny lead programmer som har fått massor att hända på kort tid.

Hoppas spelet passerar modden om två tre månader, det borde göra det enligt de uppgifter jag sett. Men om de kör samma skit som tidigare så hoppar jag av. Har dock fått ut "värdet" i form av underhållningstimmar som jag betalade så är nöjd. Det som skulle göra mig jävligt besviken dock är om man inte fullföljer och gör DayZ till det spel som det förtjänar att vara.

"Zombie Apocalypse" borde inte innehålla tre zombies, håller med dig.

Permalänk
Medlem

ingen uppdatering atm? Är det någon som vet hur det går just nu för dayz? Är dom en bit på vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sattez:

ingen uppdatering atm? Är det någon som vet hur det går just nu för dayz? Är dom en bit på vägen?

Jadå! Dom har t.om lagt in en lastbil! Som näst intill är odödlig, som kan bugga igenom marken ibland. MEN! Det är en undervattenslastbil så den kan köra under vattnet, lika fort som på land så det är en bra lastbil! Dayz <3

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

En patch kom i onsdags. Med den kom en ny krasch som ingen sett innan, inte så kul.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag personligen tycker det är värt det, inte kört det länge dock, men kört i ca 200 timmar. Visst det är extremt buggigt, det körs inte jättesmidigt då den har en dålig motor, dom lovar mycket som inte hålls osv. Spelet är fortfarande ett av de bästa jag kört, då det för med sig sådan extrem spänning och många alternativ. De har otroligt mycket funktioner och jag kan förstå till en viss del varför det är lite dyrare än resten av spelen, de är extrem fin grafik, detaljer, vapen, allt..DayZ har en spelkänsla som inget annat spel kan få med sig. Bugg kommer och går, men de minskar åtminstone. Att få bra grafik kan man få med okej FPS, lyckades till slut fixa för mig och grafiken är fantastisk och har fortfarande en bra FPS i många av städerna, Elektro kan det ibland bli en liten delay men fortfarande speldugligt till 100%.

H1Z1 kom för ett tag sedan och alla sa att det spelet var extremt mycket bättre än DayZ. Jag funderade också på att testa det men struntade i det, från alla videos verkade det vara mer åt "first person shooter" typen och inte survival stilen. De hade många spelare ett tag och DayZ sjunkte en bra bit i spelar basen, men efter sinom tid så gick DayZ tillbaka och H1Z1 sjunker och ligger nu under DayZ även ifall dom säger att H1Z1 har mindre buggar med mera. Detta kanske ändrar sig med tiden, blir mer populärare osv men DayZ tog första platsen igen trots H1Z1 stora slag.

Om det är värt det så återigen ja, det blir också mycket roligare ifall man kör med någon, vem som helst. Sen blir det vad man gör det till, är du en sniper och ligger och kampar i Elektro och gör inget annat, antar jag att man inte spelar så många timmar då innan man lägger spelet åt sidan. Kör spelet seriöst, server hoppa inte för att geara upp dig, kö på natten, kö på endast hardcore servrar, och lär dig med tiden när bugg inträffar så man kan undvika dom i framtiden, tex gå sakta i branta trappor, logga inte ut i en övervåning, gå inte på en bil som är fast men som kör fortfarande då det räknas som att du blir påkörd, har en server resetat, re-joina inte den direkt då din karaktär kan få sig en reset, utan vänta runt 5 minuter eller joina en annan server osv.

Det är ett fantastiskt bra spel även ifall de har mängder av buggar och att det körs lite dåligt, men det positiva med det är att det alltid blir bättre i alla fall.

Det var min mening Tack för mig!

PS: Vet att tråden är lite gammal nu men finns nog många som undrar, och förlåt för felstavningar.

Permalänk
Medlem

Det blir mer värt att köpa det ju mer patchat och närmre release det kommer !
Har spelat 2 timmar innan. Testade nu, var en del patchar som laddades hem. Och fastnade, f-n vad kul. Ska bara hitta någon att lira med också ! =/ Många "bandits" som skjuter en så fort dom ser en, tyvärr. Är man två så minskar risken har jag märkt. Nu ska det ju finnas rovdjur som man får passa sig för också

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Rovdjuren kommer senare. Men zombies är tillbaka.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Nya patchen är riktigt trevlig.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör