Nvidia premiärvisar Geforce GTX Titan X

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Beror vad du ska spela, ja ensamt kort är rätt sämst.
Men 3-4 WAY SLI det är där Titan börjar skina som mest, sen är det ju snor dyrt är en annan sak.

Ja visst, kör du fler skärmar/hög upplösning är det befogat att köra Titan. Men ja, smakar det så kostar det, även skärmarna.

Skrivet av retro123:

Ok, vad ska köpas då om man vill lira på 4k t.e.x. Vänta åtminstone tills du ser vad detta kortet presterar på den upplösningen. Finns knappt singlekort som klarar att ens hålla 60fps i flera av de nyare spelen på 2560x1440, vad är onödigt om detta kort skulle klara av det bättre än de alternativ som finns nu vilket det ju ganska säkert kommer att göra?

Eftersom en väldigt stor majoritet av alla som spelar sitter på högst 1920x1080 är det ett ofantligt onödigt kort. Sitter du med fler skärmar eller en UHD-skärm förstår du själv vad som borde passa för att driva runt det. Tror däremot att nVidia kommer göra som förra serien med ett 780 Ti som är hela kretsen fast utan dubbelprecisionsprestandan osv. som Titan (troligtvis) har, och då till ett lägre pris. Det skulle vara det kortet jag skulle satsa på, alternativt 390X om det presterar bra eftersom de kommer med stor sannolikhet vara betydligt billigare.

Permalänk
Medlem

undrar om stugan rulla fint på ett titan

Visa signatur

Sitta och mysa i ett mörk rum med gamla burken en iskall rom och cola och mala på med stugan på hög ljusstyrka på skärmen.

| CPU intel 80386 @25Mhz | Chassi Standard | Moderkort ISA-386U3 | Kylning fabriksmonterad | RAM 4mb on board | HDD Floppy disk drive 5,25 | OS MS-DOS 3.0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Nvidia är så jävla pinsamma. Hur vågar dom släppa kort för 20 000 kr som presterar lika bra som kort för 5000 kr. Sjukt alltså. Något som är ännu sjukare är att folk verkligen köper dessa kort.

Du tänker nog på Titan Z.

Ja, varför köper folk så dyra produkter?
Om vi säger bil galningar det är mycket högre upp i prispallen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Men 980Ti kan väl ändå inte vara en "ersättare" till 980. Det är bara en högre presterande 980. Isf är väl framtida GTX1080 ersättare.

Skickades från m.sweclockers.com

Helt korrekt, 980 är en full krets så det blir svårt att göra någon Ti-variant då.

Permalänk
Medlem

MS-röj skämt draget [check]
Tvelander skämt draget [check]
Crysis skämt draget [check]
Det nya men förmodligen odödliga minnesskämtet draget [check]

Dessa trådarna är som Kalle Ankas jul.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snigeln Bert:

Ja visst, kör du fler skärmar/hög upplösning är det befogat att köra Titan. Men ja, smakar det så kostar det, även skärmarna.

Eftersom en väldigt stor majoritet av alla som spelar sitter på högst 1920x1080 är det ett ofantligt onödigt kort. Sitter du med fler skärmar eller en UHD-skärm förstår du själv vad som borde passa för att driva runt det. Tror däremot att nVidia kommer göra som förra serien med ett 780 Ti som är hela kretsen fast utan dubbelprecisionsprestandan osv. som Titan (troligtvis) har, och då till ett lägre pris. Det skulle vara det kortet jag skulle satsa på, alternativt 390X om det presterar bra eftersom de kommer med stor sannolikhet vara betydligt billigare.

Hänger inte med riktigt, "flera skärmar/hög upplösning så är det befogat med ett titan x" "för att de flesta sitter på 1080p så är det ett onödigt kort" "om man sitter med högre upplösning så förstår man själv vad som behövs" makes no sense to me.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

MS-röj skämt draget [check]
Tvelander skämt draget [check]
Crysis skämt draget [check]
Det nya men förmodligen odödliga minnesskämtet draget [check]

Dessa trådarna är som Kalle Ankas jul.

Kul att det nya odödliga minnesskämtet finns med på listan. Och ja, vad säger man? Välkommen till SweClockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

MS-röj skämt draget [check]
Tvelander skämt draget [check]
Crysis skämt draget [check]
Det nya men förmodligen odödliga minnesskämtet draget [check]

Dessa trådarna är som Kalle Ankas jul.

de saknas dock att någon anfaller Nvidia med ett AMD argument. here we go...

Fy fan asså mina x-fire 280x springer cirklar runt de här skiten som jag vet specsen på trots att dom inte är avslöjade, nvidia gör ju inget rätt!

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Genuin fråga och nyfikenhet:
Vi vet ju att mer än 3~4 GB inte gör någon skillnad med en 384-bitars bus när man spelar och att dessa ju inte är gjorda för spel.
Men jag som är helt okunnig om att använda en GPU-enhet till allt som inte är spel, vad är det som klarar av att ha så mycket på busen? Jag har hört vad det är tidigare men glömt vad det var.

antagligen någon gpgpu grej, med tillräckligt högupplösta texturer skulle det kunna göra skillnad i spel också

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Avstängd

Du glömde "ett eget kärnkaftverk och hörselkåpor till amd kort skämtet", kanske ingen dragit det än? Ja då gör väl jag det då.

Permalänk
Medlem

Pratas om att priset ska ligga runt 1300$ på reddit, vilket borde bli 14-15 tusen här i Sverige

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rotkiv42:

Pratas om att priset ska ligga runt 1300$ på reddit, vilket borde bli 14-15 tusen här i Sverige

Ja vi får se, lite högt, cirka 2k mer än 980 sli om det stämmer, men ska man vara fin får man lida pin eller vad man säger...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Ja visst, kör du fler skärmar/hög upplösning är det befogat att köra Titan. Men ja, smakar det så kostar det, även skärmarna.

Eftersom en väldigt stor majoritet av alla som spelar sitter på högst 1920x1080 är det ett ofantligt onödigt kort. Sitter du med fler skärmar eller en UHD-skärm förstår du själv vad som borde passa för att driva runt det. Tror däremot att nVidia kommer göra som förra serien med ett 780 Ti som är hela kretsen fast utan dubbelprecisionsprestandan osv. som Titan (troligtvis) har, och då till ett lägre pris. Det skulle vara det kortet jag skulle satsa på, alternativt 390X om det presterar bra eftersom de kommer med stor sannolikhet vara betydligt billigare.

Varför skulle 390x bli billigare större krets (enligt rykten) Nya minnestekniken svindyr (&4GB Bara) har vart prat om blandat minnesteknik på AMD korten också men finns inte mycket fakta ute ,mest rykten.Sen vore det ju trevligt om dom kunde visa upp det också. Men ser fram mot när fakta dyker upp & tester finns tillgängliga kan bli ett trevligt år detta.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Jag tror att någon som köper detta kort kommer att kontakta Stephen Hawking för att få en förklaring till det "svarta hålet" som uppstått i plånboken...

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFeast:

Jag tror att någon som köper detta kort kommer att kontakta Stephen Hawking för att få en förklaring till det "svarta hålet" som uppstått i plånboken...

Eller om man väljer det röda teamet om varför jorden medeltemp ökar (ditt citat Max Stirner?)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av McFeast:

Jag tror att någon som köper detta kort kommer att kontakta Stephen Hawking för att få en förklaring till det "svarta hålet" som uppstått i plånboken...

Äh, "Den 21 juli 2004 föreslog Hawking att svarta hål till slut sänder ut information om vad de dragit in i sitt inre, och ändrade därmed sin tidigare modell om slutlig informationsförlust."" d.v.s. innehållet i plånboken kommer tillbaks förr eller senare.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett grafikkort som har tillräckligt med minne i förhållande till kraften. Alla gamla "skräp prestandard kort" som endast har 3GB ram får du gilla läget med att minnet tar slut långt före kraften i korten. (både AMD och Nvidia kort) Hoppas att den nya standarden blir minst 6GB grafikminne. Som det är nu så är 4GB alldeles för dåligt.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

MS-röj skämt draget [check]
Tvelander skämt draget [check]
Crysis skämt draget [check]
Det nya men förmodligen odödliga minnesskämtet draget [check]

Dessa trådarna är som Kalle Ankas jul.

Kalle Ankas jul draget [check]

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Äh, "Den 21 juli 2004 föreslog Hawking att svarta hål till slut sänder ut information om vad de dragit in i sitt inre, och ändrade därmed sin tidigare modell om slutlig informationsförlust."" d.v.s. innehållet i plånboken kommer tillbaks förr eller senare.

Innehållet blir bara till kvitton istället, information på vad pengarna försvunnit till...

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Väldigt uttjatat skämt vid det här laget.

gör det inte mindre roligt

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

MS-röj skämt draget [check]
Tvelander skämt draget [check]
Crysis skämt draget [check]
Det nya men förmodligen odödliga minnesskämtet draget [check]

Dessa trådarna är som Kalle Ankas jul.

Ja är det inte mysigt?

Snygg kylare, helt klart värd en uppgradering.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UnkeN:

Innehållet blir bara till kvitton istället, information på vad pengarna försvunnit till...

Mvh, Jakob

nja, tolkningsfråga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadgety:

Kalle Ankas jul draget [check]

Ja, speciellt det. Väldigt uttjatat. Check.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Haha säg till mig och väck mig när ett spel 2015 kräver VRAM som är högre än ja 11.5.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Redan vetat om specs för detta kortet ett bra tag nu :3

Men nej ska inte skaffa detta, för dyrt och behöver inte 12GB VRAM.
Haft min tid med 4 Titan och har inte råd med 4x Titan X så därför skiter jag i det.

Enda anledning till detta kort är compute eller 3-4 WAY SLI och använda över 4-6 GB VRAM i Surround

Men som sagt presterar säkert helt guld, och ja det kommer "nog" 980ti

Haha jag undrar vilka reaktioner det skulle få om du sade att "nej, jag ska köpa dubbla 390X"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Vad annat kan man göra än att skämta om en irrelevant produkt som kommer att få omotiverat stor uppmärksamhet av media.

Skickades från m.sweclockers.com

I högsta grad relevant nu när skärmar med 4K och 5K har börjat släppas till vanliga dödliga och inte 80.000kr/st som dom allra första kostade...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Redan vetat om specs för detta kortet ett bra tag nu :3

Enda som har släppts till allmänheten och det idag, om jag förstår rätt är att det har 12GB VRAM och har åtta miljarder transistorer vs. t.e.x. 980's 5.2 miljarder. Ingenting om de övriga specifikationerna finns släppta utan de kommer släppas 17 mars. Kan du inte avslöja mer detaljer om du verkligen sitter på dem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Haha säg till mig och väck mig när ett spel 2015 kräver VRAM som är högre än ja 11.5.

6GB är då för lite i alla fall om man lirar på flera skärmar 2015.

Permalänk
Medlem

vänta nu... dom menar väl 11,5 gb och resten är "reserv"

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

MS-röj skämt draget [check]
Tvelander skämt draget [check]
Crysis skämt draget [check]
Det nya men förmodligen odödliga minnesskämtet draget [check]

Dessa trådarna är som Kalle Ankas jul.

Har aldrig dragit dessa skämt, men funderar nästan på att börja eftersom det verkar finnas ett gäng som stör sig på det.