Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Ser ut som wallhack, men lite svårt att bedöma med tanke på att det är musik i bakgrunden.

Edit:
Bästa sättet att se ifall han är fuskare eller ej är att gå på lan eller lana tillsammans med killen. Suger han på lan så har du svaret på din fråga.

Fast det har ju kommit fram att spelare fuskar på lan också. på hög nivå. Så det är inte säkert att det hjälper om jag fattat det rätt

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Neeb:

Fast det har ju kommit fram att spelare fuskar på lan också. på hög nivå. Så det är inte säkert att det hjälper om jag fattat det rätt

Det är dock att folk använt aimkey, inte wallhack.. Wallhack skulle folk se direkt på lan events då det är folk som tittar om någon sysslar med sådant. Sök på valfri video med wh demonstration så förstår du att det hade vart uppenbart (man ser spelare trots att det är en vägg emellan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Jasså? Tycker CS dras av oerhört mycket fuskare.

Jag tycker cs dras av oerhört mycket folk som tror att allt och alla fuskar. Jag möter väl fuskare nån gång varannan vecka och någon mer man kan misstänka ibland. Däremot fuskanklagar folk till höger och vänster, när jag spelar med lite lägre rankade polare på mitt andra account så vi möter MGEs/DMGs så är det allt för vanligt att folk börjar skrika fusk. Riktigt otrevliga blir folk vilket förstör spelet avsevärt mer än de fåtal fuskare jag möter.

Skrivet av wille93:

Det är dock att folk använt aimkey, inte wallhack.. Wallhack skulle folk se direkt på lan events då det är folk som tittar om någon sysslar med sådant. Sök på valfri video med wh demonstration så förstår du att det hade vart uppenbart (man ser spelare trots att det är en vägg emellan)

Jag har dock hört talas om WH där spelarmodellerna visas med en pixel i avvikande färg genom väggarna. Skall tydligen vara i det närmaste omöjligt att se utan att veta vad och vilken färg man letar efter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aktsu:

Jag har dock hört talas om WH där spelarmodellerna visas med en pixel i avvikande färg genom väggarna. Skall tydligen vara i det närmaste omöjligt att se utan att veta vad och vilken färg man letar efter.

Hmm.. jo det är klart knepigare men jag skulle nog bli lite fundersam om det dyker upp och försvinner dåliga pixlar på olika platser hela tiden..
Men det blir nog svårt om man inte direkt har provat olika fusk själv då det ofta är svårt att se skillnaden när folk faktiskt kan spela hyfsat. I den andra videon i tråden har jag väldigt svårt att se att aimbot används, men det blir lättare om man vet hur programmen fungerar.
Enkelt sagt så kan jag tänka mig att de som har uppsikt över spelarna inte riktigt har så bra koll och därför har spelare kunnat fuska även på lan. Har haft lite roligt åt att jämföra de berörda prospelarna, dvs innan de blev upptäckta och efter (rätt rejäl skillnad)

Permalänk
Medlem

Ser ut som wallhack, men svårt att avgöra eftersom dem han "hör" kanske inte gör något ljud ifrån sig

Permalänk
Medlem

Då jag gissar på att det är inspelningen från en GOTV demo och utan att se mer av matchen så skulle jag säga nej. En av killsen må se udda ut men inte spektaluret nog.

Är själv enbart silver då jag faktiskt är bättre, men skumma rörelser har man ofta sett i sina egna GOTV recordings. Men skulle vara intressant att göra vad för rank detta rör sig om

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enligt §1*

Tagit bort otrevligheter/påhopp, att vilja hänga ut folk är givetvis inte ok. Förstår att fusk kan väcka heta känslor, men vänligen håll diskussionen på en trevlig och saklig nivå.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Åter till topic=>Fuskar TS:s kompis eller ej?
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Sitter och kollar genom lådorna hela tiden, definitift wallhack, aimbot/triggerbot ev bra aim

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Rolig du var var är du som högst DMG kanske? Sen tror du att du är mycket bättre än andra och anser att man är max silver? Haha.

Skickades från m.sweclockers.com

LEM på 212 timmar och betar mig uppåt, så trashtalka vidare du, tar inte åt mig för de

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

LEM på 212 timmar och betar mig uppåt, så trashtalka vidare du, tar inte åt mig för de

Vem var det som trashtalka till att börja med? :/ Rolig snubbe du. Inte för att rank gör dig bättre men ja, vill du jämföra rank så kan du ta ett steg tillbaka

Permalänk
Medlem

Det är svårt att se om killen fuskar men verkar ju samtidigt osannolikt att han skulle lägga upp videos där han använder fusk.
Antar att videon är utan både interpolation och lagcompensation så vi kan inte se spelvärlden likadant som spelaren såg den.

Permalänk
Medlem

Oj då här vart det en massa svar.
Så det är helt enkelt svårt o veta ifall han cheatar för att man inte hör in game om han hör var dom är, om laget snackar o berättat var dom är. Sen så är det bara 16 tick så det kan göra så att det ser ut som att han cheatar?

Hans rank ligger Legendary Eagle Master och Supreme Master First Class.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonathanknet:

Oj då här vart det en massa svar.
Så det är helt enkelt svårt o veta ifall han cheatar för att man inte hör in game om han hör var dom är, om laget snackar o berättat var dom är. Sen så är det bara 16 tick så det kan göra så att det ser ut som att han cheatar?

Hans rank ligger Legendary Eagle Master och Supreme Master First Class.

Det är svårt att veta från en sån lite kort film bara. Hade man fått en hel match hade det varit lättare att bedöma om han har för mkt tur -> fusk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scerio:

Sitter och kollar genom lådorna hela tiden, definitift wallhack, aimbot/triggerbot ev bra aim

Men lägg ner.
Att vrida på siktet gör så man kan fastställa vart motståndarna är lättare. Därav siktar man in i väggen(DÄR MAN GÖMMER SIG) och vrider på sig.

F.ö så går det inte att avgöra genom ett klipp. Vem som helst har flax-matcher när allt sitter och man gör helt otroliga saker.
GOTV är f.ö sämst att fastställa sånt med. Be honom recorda ett game och be honom skicka det efteråt istället. Du kan covra upp det bra med "vill lära mig spela bättre", t.ex.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk

Spread bot funkar inte i cs längre, han siktar dåligt och har lite flax med flicksen. Skulle lika gärna kunnat missa allt. Fö luktar det op's klipp

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

F.ö så går det inte att avgöra genom ett klipp. Vem som helst har flax-matcher när allt sitter och man gör helt otroliga saker.
GOTV är f.ö sämst att fastställa sånt med. Be honom recorda ett game och be honom skicka det efteråt istället. Du kan covra upp det bra med "vill lära mig spela bättre", t.ex.

Absolut går det inte att avgöra genom att endast se på detta klipp. Men vad jag drar för slutsatser av detta lilla klipp är mina, vänligen respektera det. Så lugna ner dig lite och skriv lite trevligare härnäst..

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Jag tycker cs dras av oerhört mycket folk som tror att allt och alla fuskar. Jag möter väl fuskare nån gång varannan vecka och någon mer man kan misstänka ibland. Däremot fuskanklagar folk till höger och vänster, när jag spelar med lite lägre rankade polare på mitt andra account så vi möter MGEs/DMGs så är det allt för vanligt att folk börjar skrika fusk. Riktigt otrevliga blir folk vilket förstör spelet avsevärt mer än de fåtal fuskare jag möter.

Exakt.
Jag ser inte mig själv som en "duktig" cs-spelare. Det finns många som är bra mycket bättre än mig.
Men nästan alltid när ranking-systemet fungerar lite sämre än det ska (motståndarna är lägre rank) så blir man fuskanklagad.
Klassikern är ju när man pre-fire'ar vanliga vinklar: lådan på rampen (nuke), Garage (nuke), lången (d2). "dat prefire, wallhacker".
Ja, för det står ju inte någon där 90% av gångerna?

Nu, detta klippet innehåller ju inget sådant. Men som sagt, han kan lika gärna haft flax. Jag har haft rundor med AWP där jag dragit 2 no-scope, 1wallbang och 1 drag-hs. Sådant händer. Detta fallet är inte annorlunda.

Här är ett klipp på mig. Blev fuskanklagad efter detta, de var övertygade om att jag hade WH. Tror till och med vissa nybörjare som ser klippet med spec-ray skulle kalla detta WH. Jag tycker klippet visar rätt tydligt att jag har dålig koll på saker och ting. Kolla bara reaktionstiden när han skjuter nerifrån venten...

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Detta ser ju väldigt mysko ut. Speciellt i kombination med tredje snubben han tar rakt genom smoken. Vet att demos är 16 tick vilket i kombination med att Deaglen oförutsägbar skulle kunna förklarar detta.

Värt att notera är även att direkt efter att han dödat dessa två snubbar dras crosshairet rakt mot deras huvud.

Fast iof känns det som att detta borde varit en solklar kill om han nu har aimhack?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DOGE:

Detta ser ju väldigt mysko ut. Speciellt i kombination med tredje snubben han tar rakt genom smoken. Vet att demos är 16 tick vilket i kombination med att Deaglen oförutsägbar skulle kunna förklarar detta.

Värt att notera är även att direkt efter att han dödat dessa två snubbar dras crosshairet rakt mot deras huvud.

http://i.imgur.com/JaVVUct.jpg

http://i.imgur.com/BGUHR5l.jpg

http://i.imgur.com/Un0TSD6.jpg

http://i.imgur.com/8Pln8uU.jpg

Fast iof känns det som att detta borde varit en solklar kill om han nu har aimhack?

http://i.imgur.com/yIdO1Fm.jpg

Dold text

Alla använder inte aimkey till alla kills. Det kan du nog se på prospelarna som blivit tagna. Finns som jag tidigare skrev många sätt att verka legit, liksom allt vad gäller fuskande. Dock intressant att man lyckas göra ett spel där inspelingen får det att se ut som cheats..

Permalänk
Medlem

Killen fuskar. Att man inte hör fotsteg i klippet är inte nödvändigt, det är för många situationer med preaim där fotsteg ändå inte kan höras eller avgöra nivåskillnad. Sen kan man titta på hans andra klipp om man inte är övertygad.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Alla har vi haft "livs-matcher" där vi spelar som om vi hade aim-bot wallhack och 360trickshotautospeedhackhsknifeace. Det är nästintill omöjligt att säga om han fuskar eller inte, en sak vore ju som jag minns att man gjorde i 1.6 där man själv drog på WH och speccade demot in-game, då fick man en hyffsad uppfattning.

Jag tror inte att han fuskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av CamelActivate:

Alla har vi haft "livs-matcher" där vi spelar som om vi hade aim-bot wallhack och 360trickshotautospeedhackhsknifeace. Det är nästintill omöjligt att säga om han fuskar eller inte, en sak vore ju som jag minns att man gjorde i 1.6 där man själv drog på WH och speccade demot in-game, då fick man en hyffsad uppfattning.

Jag tror inte att han fuskar

Som admin i 1.6 kunde man ha ett plugin som gav en möjlighet att se spelet med "wh" när man satt i spectate. Problemet var att många var duktiga som fan på att dölja det så det kunde ta många många rundor innan man antingen avskrev det eller faktiskt insåg att personen fuskade. Även om folk inte kollar igenom väggarna så blir det lättare när dom 9/10 gånger vet när dom kan pusha och när dom ska chilla.

I Global Offensive finns väl något liknande inbyggt?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Som admin i 1.6 kunde man ha ett plugin som gav en möjlighet att se spelet med "wh" när man satt i spectate. Problemet var att många var duktiga som fan på att dölja det så det kunde ta många många rundor innan man antingen avskrev det eller faktiskt insåg att personen fuskade. Även om folk inte kollar igenom väggarna så blir det lättare när dom 9/10 gånger vet när dom kan pusha och när dom ska chilla.

I Global Offensive finns väl något liknande inbyggt?

X för X-ray när man speccar ett game

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Kollade igenom några klipp på youtube av ren nyfikenhet, tror personligen inte att han fuskar. Är själv bara MG2 och rätt godtrogen av mig. Känns dessutom så tappat att lägga ut filmer på sig själv om man sitter o fuskar.