Permalänk

60%-tangentbord i Sverige?

Hej! Jag blev väldigt intresserad av KBC Poker 2 samt V60, men jag kan tyvärr inte hitta någon av dessa i Sverige. Finns det några liknande 60%-tangentbord till salu?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hetkyckling:

Hej! Jag blev väldigt intresserad av KBC Poker 2 samt V60, men jag kan tyvärr inte hitta någon av dessa i Sverige. Finns det några liknande 60%-tangentbord till salu?

Tack på förhand!

Finns ju det nya Ducky Mini annars men personligen tycker jag de äldre modellerna är mycket snyggare.
Tror däremot det inte säljs några andra 60% just nu i Sverige så det är i så fall begagnat som gäller.

Någon speciell anledning varför du inte vill köpa utomlands som på Amazon?
Och vilken brytare hade du tänkt dig?

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Poker 2 på tyska Amazon strax före jul. Det gick väldigt smidigt så om du är sugen på ett Poker 2 kan jag rekommendera det. Dock finns inte svensk layout, utan det är tysk som gäller. Jag hade lite Ducky CCnG PBT-tangenter liggandes som jag ändå ville använda så det var inga problem för mig. Nu verkar det ju dock som om tillgången på tangenter i Sverige torkat ut, så det kanske inte är ett så attraktivt val längre.

Permalänk

Nya Ducky hade ju varit finemang om den hade varit svart :/ Främst letar jag efter röda brytare, men jag har nog inget emot svarta/bruna.

Jag skulle gärna köpa på amazon, dock så har jag inte hittat något alternativ som känns relevant/prisvärt. Jag skulle även helst vilja ha ett tangentbord som gick att kombinera med WASDKeyboards tangenter.

Permalänk
Medlem

Det ska bli en grupporder av Pok3r (Poker 3) i maj via Qwer.io i Storbrittanien. Man ska kunna köpa Nordisk layout och priset bör bli ungefär som för Ducky Mini. Men Ducky Mini finns redan nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Filco gör väll också endel små tangentbord. Har sett rätt många faktiskt runt om faktiskt så att få tag i en i en svensk butik är nog inte omöjligt.

http://www.maxfps.se/tangentbord#aw=175
Såg väll 2 små 60% sedan va det ju några andra men dem kanske är 80% ?

Borde gå att googla runt lite och hitta vilka som gör sådana små tangentbord som Ducky, Filco etc. Om du kan leva med engelsk layout så borde finnas rätt många och kan beställas lätt via amazon, ebay etc.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Just ja. Jag glömde Filco MinLa. Den finns med svenska tecken, men layouten är något annorlunda.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Det ska bli en grupporder av Pok3r (Poker 3) i maj via Qwer.io i Storbrittanien. Man ska kunna köpa Nordisk layout och priset bör bli ungefär som för Ducky Mini. Men Ducky Mini finns redan nu.

Skulle inte nya Poker komma redan i slutet på Februari? Verkar vara rätt tyst om de just nu iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Skulle inte nya Poker komma redan i slutet på Februari? Verkar vara rätt tyst om de just nu iallafall.

Jo. Det blev försenat pga buggar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Jo. Det blev försenat pga buggar.

Tradigt värre.. Tack för alla svar, jag får väl ta och vänta på Poker 3 som alla andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jo. Det blev försenat pga buggar.

Och detta såklart "First production will be black cases only, with white cases coming in the second run.".
Tråkigt för mig som var sugen på vita.

Permalänk

Keyboardco.com har ett par. Ducky mini och deras yoth edition är feta.
Annars Amazon tyska tangenter men iso. Så det är bara välja svenska på datorn och köpa nya tangenter. Har du cherrybrytare är tangentbyte en smal sak

Visa signatur

Asus Sabretooth P67 | i7 2600k | Noctua NH - C14 | 16 GB Vengeance LP 1600 MHz |
Gigabyte GTX 670 OC WF @ 1.13 GHz boost clock | Define R4 | Corsair HX750W 80+ Gold |
Systemdisk Samsung 840 | Speldisk Samsung 840 Pro | Intel 520 |

Permalänk
Medlem

ducky yoth mini, helt klart värd pengarna, har två