Permalänk

Qpad MK-50 eller Steelseries 6Gv2?

Hej har bestämt mig för att köpa nytt tangentbord. Dem två ovanstånde är det som gäller har vart och känt på dessa två med röda och svarta brytare. Skulle vilja ha ett tangentbord som håller länge och kan ta stryk lite omgående eftersom att jag spelar mesta dels Counter-strike Go och det blir några slag i tangentbordet där av mitt g710+ lade av. Har hört mest gott om båda två, enda som är att SS har en dålig layout på knapparna? Och att Mk-50 är mycket plastigt? Iallafall ge tips på vilket ni skulle ha köpt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av alexjohanssonn:

Hej har bestämt mig för att köpa nytt tangentbord. Dem två ovanstånde är det som gäller har vart och känt på dessa två med röda och svarta brytare. Skulle vilja ha ett tangentbord som håller länge och kan ta stryk lite omgående eftersom att jag spelar mesta dels Counter-strike Go och det blir några slag i tangentbordet där av mitt g710+ lade av. Har hört mest gott om båda två, enda som är att SS har en dålig layout på knapparna? Och att Mk-50 är mycket plastigt? Iallafall ge tips på vilket ni skulle ha köpt

Har själv ägt ett Steelseries 6GV2 och det är väldigt stabilt och av hög kvalitet, betydligt bättre än Qpads tangentbord.

Kan inte säga något om layouten eftersom jag inte har bra koll på sådant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Har själv ägt ett Steelseries 6GV2 och det är väldigt stabilt och av hög kvalitet, betydligt bättre än Qpads tangentbord.

Kan inte säga något om layouten eftersom jag inte har bra koll på sådant.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett Qpad MK-50 och det är väldigt stabilt och av hög kvalitet, betydligt bättre än Steelseries tangentbord.

Skämt åt sido.

Pröva dem i butik om du kan. Alla tycker olika. Jag tycker om mitt tangentbord för att det känns riktigt bra att skriva på och tack vare handledsstödet som följer med. Cherry MX Red är otroligt skön, men som sagt, det är vad jag tycker.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av NiftyNips:

Jag har ett Qpad MK-50 och det är väldigt stabilt och av hög kvalitet, betydligt bättre än Steelseries tangentbord.

Skämt åt sido.

Pröva dem i butik om du kan. Alla tycker olika. Jag tycker om mitt tangentbord för att det känns riktigt bra att skriva på och tack vare handledsstödet som följer med. Cherry MX Red är otroligt skön, men som sagt, det är vad jag tycker.

Haha, har vart och känt på båda två och det börjar sakta luta åt MK-50, då dessa två står i samma pengar men det ingår handledstöd till MK-50.

Permalänk
Medlem

Har själv suttit med båda och definitivt utav dom så är Steelseries det mer bekväma valet. mer avskalat och stabilt på nåt sätt, handledsstöden som finns på en del av Qpad's modeller är inget direkt mervärde i min mening utan snarare irriterande då det är på tok för kort och för hårt för att kunna belasta händerna på rätt sätt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexjohanssonn:

Haha, har vart och känt på båda två och det börjar sakta luta åt MK-50, då dessa två står i samma pengar men det ingår handledstöd till MK-50.

Köp en ekskiva på Clas Ohlson
HÄR!

Dela skivan på mitten och kapa till tangentbordets storlek, slipa den ordentligt, på med lite olja och ett par lämpliga gummifötter så har du ett handledsstöd som är bättre än alla medföljande för en kostnad av 79kr. Olja kan du säkert hitta någonstans, små gummibitar också. Den billiga skivan räcker till 2 stöd, så du kan ju dela med en polare också

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

I den prisklassen slår nog Func de flesta tillverkarna på fingrarna.

Här har du en Func KB-460 med Cherry MX Red, och tangentbordet är miltals bättre än MK-50 (vilket jag använder i skrivande stund då min Func har blå brytare...)

http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...

Permalänk

Jag hoppar in och kapar tråden lite så slipper jag skapa en snarlik själv. Hoppas det är okej.

Skrivet av Hetkyckling:

I den prisklassen slår nog Func de flesta tillverkarna på fingrarna.

Här har du en Func KB-460 med Cherry MX Red, och tangentbordet är miltals bättre än MK-50 (vilket jag använder i skrivande stund då min Func har blå brytare...)

http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...

Jag står i valet och kvalet mellan just ett Func KB-460 Cherry MX Brown och ett MK-50 dito och kan verkligen inte bestämma mig. Jag har inte använt ett mekaniskt tangentbord på extremt länge, så jag minns inte hur det var att använda dem, men av vad jag läst så verkar de väldigt intressanta. Bruna switchar låter som att de skulle passa mig, men jag ska testa först.

Det som tilltalar mig med MK-50 är:

  • Inga drivers

  • Enkelt (inga USB-uttag etc.)

Det som tillalar mig med Func KB-460:

  • LED-belysningen (detta trots att jag avskyr när det lyser, men jag har insett att jag ofta letar tangenter när det är mörkare i rummet)

Du som har ett Func-tangentbord, hur är det att hålla rent? Jag har läst att det har en yta av gummi och i mina f.d. städaröron så låter det svårt att hålla rent på ett tillfredsställande sätt.

Permalänk
Skrivet av TeknisktObegåvad:

Jag hoppar in och kapar tråden lite så slipper jag skapa en snarlik själv. Hoppas det är okej.

Jag står i valet och kvalet mellan just ett Func KB-460 Cherry MX Brown och ett MK-50 dito och kan verkligen inte bestämma mig. Jag har inte använt ett mekaniskt tangentbord på extremt länge, så jag minns inte hur det var att använda dem, men av vad jag läst så verkar de väldigt intressanta. Bruna switchar låter som att de skulle passa mig, men jag ska testa först.

Det som tilltalar mig med MK-50 är:

  • Inga drivers

  • Enkelt (inga USB-uttag etc.)

Det som tillalar mig med Func KB-460:

  • LED-belysningen (detta trots att jag avskyr när det lyser, men jag har insett att jag ofta letar tangenter när det är mörkare i rummet)

Du som har ett Func-tangentbord, hur är det att hålla rent? Jag har läst att det har en yta av gummi och i mina f.d. städaröron så låter det svårt att hålla rent på ett tillfredsställande sätt.

Func's KB460 har någon slags soft-touch rubber, vilket gör det relativt enkelt att rengöra. För mig räcker det med att gnugga fingret några gånger mot ytorna på tangentbordet för att få bort damm.

Permalänk
Skrivet av Hetkyckling:

Func's KB460 har någon slags soft-touch rubber, vilket gör det relativt enkelt att rengöra. För mig räcker det med att gnugga fingret några gånger mot ytorna på tangentbordet för att få bort damm.

Tack för svaret. Jag har någon form av gummiyta på pennan till mitt Wacom stylus-ritbord och det hamstrar damm... Helt omöjligt att göra rent. Verkar som att det ä någon annan form av gummi på tangentbordet då vilket blir plus i kanten för KB-460.