Noctua släpper processorkylaren NH-L9x65 med sikte på vardagsrummet

Permalänk
Melding Plague

Noctua släpper processorkylaren NH-L9x65 med sikte på vardagsrummet

Österrikiska Noctua tar sikte på kompakta datorsystem i allmänhet och Steam Machines i synnerhet med den nya utrymmessnåla processorkylaren NH-L9x65.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow vilken snygging!!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag gillar faktiskt Nocutas färgschema. Kul att de kommer med en lite kompaktare CPU-kylare för kraftigare CPU:er.

Permalänk
Medlem

Här sitter jag och försöker hitta argument för att inte sätta igång ett HTPC-bygge - och så kommer Noctua och saboterar allt! Must... resist...

Permalänk

Undrar bara om den inkräktar på utrymmet för RAM minnen?

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Undrar bara om den inkräktar på utrymmet för RAM minnen?

Knappast. Noctua är inte så dumma att de släpper en kylare som inte kan användas tillsammans med minnesmoduler.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Surgubben:

Undrar bara om den inkräktar på utrymmet för RAM minnen?

Skrivet av LemonIllusion:

Knappast. Noctua är inte så dumma att de släpper en kylare som inte kan användas tillsammans med minnesmoduler.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Låter som något jag kan stoppa i mitt 250D

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Här ligger en hund begraven. Tycker inte alls det ser ut att vara en NF-A6x25-fläkt?

NF-A6x25:

Finns fler bilder på deras sida och jämför man med bilderna i artikeln ser det ut att vara en annan fläkt, vilket verkar rimligt med tanke på att man med ögonmått kan ifrågasätta ifall bilderna visar en 95 mm bred kylare med en 60 mm bred fläkt. Differensen mellan kylaren med och utan fläkt är för övrigt 14 mm medan en NF-A6x25 är 25 mm hög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Här ligger en hund begraven. Tycker inte alls det ser ut att vara en NF-A6x25-fläkt?

Woff

Står där inte i spec att det är en 92mm kylare? som bara är tunnare?
Samt att den stöder 25mm kylare också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Woff

Står där inte i spec att det är en 92mm kylare? som bara är tunnare?
Samt att den stöder 25mm kylare också?

Uppdaterat i artikeln nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Här ligger en hund begraven. Tycker inte alls det ser ut att vara en NF-A6x25-fläkt?

NF-A6x25:
http://www.noctua.at/images/products/fullsize/noctua_nf_a6x25...

Finns fler bilder på deras sida och jämför man med bilderna i artikeln ser det ut att vara en annan fläkt, vilket verkar rimligt med tanke på att man med ögonmått kan ifrågasätta ifall bilderna visar en 95 mm bred kylare med en 60 mm bred fläkt. Differensen mellan kylaren med och utan fläkt är för övrigt 14 mm medan en NF-A6x25 är 25 mm hög.

Kanske därför fläkten heter NF-A9x14 som dom skriver.... men vad vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Kanske därför fläkten heter NF-A9x14 som dom skriver.... men vad vet jag

Som sagt, det är ändrat nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Kanske därför fläkten heter NF-A9x14 som dom skriver.... men vad vet jag

De har uppdaterat texten.. Jag tryckte på "rätta artikel" och flera såg det här i tråden också. Nu stämmer det

On topic: Verkar vara en liten knubbis det här, antagligen lite kraftfullare än deras minimala HTPC-kylare sen tidigare.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Som sagt, det är ändrat nu.

Skrivet av Videoapan:

De har uppdaterat texten.. Jag tryckte på "rätta artikel" och flera såg det här i tråden också. Nu stämmer det

On topic: Verkar vara en liten knubbis det här, antagligen lite kraftfullare än deras minimala HTPC-kylare sen tidigare.

Blir lite tokigt ibland när man läser kommentarer och det hinner komma mer undertiden man läser dom för att sen citera nått

Permalänk
Konsolgrävare

Såg att deras värsting noctua nh-d15 funkar på mITX så kanske kör med den istället för denna inför Skylake mITX HTPC bygget som ska ske. Får se hur recensionerna blir på denna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Oooh. detta kan bli the go-to-cooler för ett m-ITX bygge i framtiden om det visar sig passa!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

Trevligt för mig som är så jävla orolig över att höga luftkylare kommer att knäcka mitt moderkort (fast det med största sannolikhet inte skulle göra det).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Proffsmobbare

Väldigt intressant för Streacom-ägare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Väldigt intressant för Streacom-ägare!

Visserligen ett alternativ, men kolla på deras AM1-adapter som finns på marknaden, helpassiv dator. Ja-tack!

Streacom FC5B WS EVO + AM1 & SSD = superbt!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Det funkar till Intel plattform och minnen där men hur är det med AMD då? Ser annars ut som en riktigt trevlig kylare helt klart.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Ämnad för vardagsrummet men har inte stöd för AM1?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Ämnad för vardagsrummet men har inte stöd för AM1?

Hehe, känns ändå som lite overkill till 25W TDP eller finns det kraftfullare AM1-processorer?

På tal om TDP, vad sägs den här klara av? Såg inget i artikeln? Noctuas superlåga tidigare är väl klassad till 65W, denna torde väl liggar runt 95W eller liknande?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Ärligt talat Noctua, var är er 200mm A-seriefläkt? Lansering annonserad 2ggr, men inget händer. Det har gått ett år sedan den skulle komma. Inga Noctuaprodukter för min del förrän den finns i butikerna. Annars börjar det lukta hype för att nå mediegenomslag, ungefär som Noctua RotoSub.

Permalänk
Medlem

När kommer egentligen Noctuas fläktar med aktiv brusreducering?? Jag väntar....

Visa signatur

HTPC/Light gaming: Chassi: Fractal Design Node 605 PSU: SEASONIC X-460 MODULAR FANLESS MB: ASUS Maximus V Gene CPU: Intel Core I5 3570K CPU Fan: NOCTUA NH-L12 GPU: ASUS GeForce GT1030 Passive Memory: CORSAIR XMS3 2x8Gb SSD: SAMSUNG 830 128Gb HDD: SEAGATE DESKTOP Fans: Be Quiet! SilentWings 2 120mm PWM OS: WINDOWS 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenzo:

När kommer egentligen Noctuas fläktar med aktiv brusreducering?? Jag väntar....

Tror tekniken är lite för dyr samt svår att få till i massproduktion ännu.
Sedan när de väl får igång massproduktionen så ska de ju testa allihopa, så de dämpas enligt specifikation eller inom två områden och kategoriseras till vissa fläkthastigheter. Samt att se till att de håller sina värden istället för att du konstant hör att den växlar var 3:e sekund, mellan knappt hörbar och fläktsus pga att den går i nästan 2.5k rpm trots att du betalade en hel del för en fläkt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Vore spännande och hur den presterar mot NH-U9B SE2.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Undrar om man kan få denna att passa i ett Socket 775-system?
Har ett sådant ståendes (HTPC chassi som ser ut som en Reciever) som jag inte lyckats montera någon bra kylare i hittils. (De jag provat har varit för höga så att locket inte går på )

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Hehe, känns ändå som lite overkill till 25W TDP eller finns det kraftfullare AM1-processorer?

Nej, alla Kabini (Athlon och Sempron) CPUer har max TDP på 25W. Sen är de ju inte så många.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"