Playstation 4 startar ej!

Permalänk
Medlem

Playstation 4 startar ej!

Hej!
Mitt PS4 har bara slutat att fungera, har inte gjort någonting alls.
Började med att jag skulle ta med det till min kompis och när jag startar det där så får jag upp detta:

Det går inte att starta PS4-systemet.

Anslut DUELSCHOCK 4 med USB-kabeln och tryck sedan på PS knappen.

När jag sedan gör detta står det att jag ska ladda ner en uppdatering och lägga in det i ett USB minne och sen koppla den till mitt PS4, när jag gör detta så händer INGENTING.
Det står att den inte kan hitta den i mitt USB minne.

Jag kan inte ens starta mitt PS4 är det någon som vet hur man ska lösa detta?!

Permalänk
Medlem

Plocka ut HD'n och sätt in den igen, låter som den inte kan avläsa den korrekt, mycket möjligt att din HD gick sönder under transport.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Hej!
Mitt PS4 har bara slutat att fungera, har inte gjort någonting alls.
Började med att jag skulle ta med det till min kompis och när jag startar det där så får jag upp detta:

Det går inte att starta PS4-systemet.

Anslut DUELSCHOCK 4 med USB-kabeln och tryck sedan på PS knappen.

När jag sedan gör detta står det att jag ska ladda ner en uppdatering och lägga in det i ett USB minne och sen koppla den till mitt PS4, när jag gör detta så händer INGENTING.
Det står att den inte kan hitta den i mitt USB minne.

Jag kan inte ens starta mitt PS4 är det någon som vet hur man ska lösa detta?!

Testa
http://se.playstation.com/ps4initialise/

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Plocka ut HD'n och sätt in den igen, låter som den inte kan avläsa den korrekt, mycket möjligt att din HD gick sönder under transport.

Nej den kan inte ha gått sönder då den va nerpackad hur fint som helst i original kartongen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Precis det jag gjort men det går ej. Laddar ner den men sen hittar den ej det i min usb..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Plocka ut HD'n och sätt in den igen, låter som den inte kan avläsa den korrekt, mycket möjligt att din HD gick sönder under transport.

Btw med hdn menar du hdmi? Om den inte skulle funka skulle jag ju ej kunna få bild?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Btw med hdn menar du hdmi? Om den inte skulle funka skulle jag ju ej kunna få bild?

Skickades från m.sweclockers.com

Med HD'n menar jag hårddisken som sitter i PS4'an.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Btw med hdn menar du hdmi? Om den inte skulle funka skulle jag ju ej kunna få bild?

Skickades från m.sweclockers.com

han menar hårddisken

Visa signatur

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Precis det jag gjort men det går ej. Laddar ner den men sen hittar den ej det i min usb..

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har du för filsystem på USBt? Formatera USBt till FAT32 ifall det är något annat.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Precis det jag gjort men det går ej. Laddar ner den men sen hittar den ej det i min usb..

Skickades från m.sweclockers.com

Testa att formatera "stickan" i FAT32 och inte i NTFC

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X470-F Gaming,
Corsair Vengeance Black 64GB (4x16GB) 2666MHz DDR4 CL16,
AMD Ryzen 9 5950X, Corsair AX 1500i, GeForce ASUS TUF RTX 4080 oc edition ,
HyperX Savage SSD 480GB,
HyperX Savage SSD 240GB SATA, Win 10, Noctua NH-D15, Fractal Design Meshify 2XL.