Svart skärm vid omstart efter installation av grafikkortsdrivrutin /radeon

Permalänk
Medlem

Svart skärm vid omstart efter installation av grafikkortsdrivrutin /radeon

Har haft problem med datorn och skaffat win 7 pro efter installationen så vill jag ju givetvis installera grafikkortet efter moderkortet. Har ett radeon hd 6870. datorn är ca 3,5år gammal och är en i5 på ca 3,3ghz eller ~3,6ghz med 8gb ram. har kört test på minnena. Inga fel påträffade.
Det som händer är när jag intallerar drivrutinen till grafikkortet är allt går bra till jag ska starta om datorn. Allt ser normalt ut till windows ska startas upp då skärmen blir svart. Ända sättet att komma in igen är att köra en systemåterställning från felsäkertläge till innan själva installationen. Finns det ngn här som kan säga vad jag ska göra ? Är grafikkortet trasigt? eller är det drivrutinen som ska vara den senaste som inte fungerar ? Om grafikkortet behöver bytas vilket kort kan rekommenderas ? vill inte ha ett sämre kort men snäppet bättre eller ett ganska likvärdigt.

Tacksam för svar
Sharrona

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sharrona:

Har haft problem med datorn och skaffat win 7 pro efter installationen så vill jag ju givetvis installera grafikkortet efter moderkortet. Har ett radeon hd 6870. datorn är ca 3,5år gammal och är en i5 på ca 3,3ghz eller ~3,6ghz med 8gb ram. har kört test på minnena. Inga fel påträffade.
Det som händer är när jag intallerar drivrutinen till grafikkortet är allt går bra till jag ska starta om datorn. Allt ser normalt ut till windows ska startas upp då skärmen blir svart. Ända sättet att komma in igen är att köra en systemåterställning från felsäkertläge till innan själva installationen. Finns det ngn här som kan säga vad jag ska göra ? Är grafikkortet trasigt? eller är det drivrutinen som ska vara den senaste som inte fungerar ? Om grafikkortet behöver bytas vilket kort kan rekommenderas ? vill inte ha ett sämre kort men snäppet bättre eller ett ganska likvärdigt.

Tacksam för svar
Sharrona

Är skärmen inkopplad i moderkortet eller grafikkortet?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Skärmen är inkopplad till grafikkortet precis som det var innan.

Permalänk
Medlem

Starta dator i felsäkert . Sedan avinstallera hela catalyst . Om du har GPU tweaker eller andra program som tillhör GPU ta bort alla och slutligen avinstalera GPU i enhetshanteraren . Starta dator som vanligt och installera den senaste catalyst drivar från AMD. Hoppas att det hjälper så fixade jag mina problem .

Permalänk
Medlem

Jo jag kommer in i felsäkertläge kan inte ta bort drivrutinen till grafikkortet så jag får återställa datorn. Har gjort detta ett ex antal gånger nu och börjar bli allt mer frustrerad... har som sagt laddat hem senaste drivrutinen från amds hemsida, funkar inte. Men har kollat i loggboken på datorn och där står det att filen WUSA.exe saknas samt en rad till c: hotfix/windows6.1 KB2482122-AMD64.MSU/quiet/noreboot. Ja denna fil saknas. kunde inte hitta den hos microsoft men hittade den på annan sida så testade ladda hem den men händer inget när jag kör den. Testade iaf att installera grafikkortet igen men samma sak händer allt ser fin fint ut till jag windows 7 loggan lyser upp precis innan jag ska logga in på datorn slocknar skärmen återigen till SVART.

Hoppas denna infon kan hjälpa.

//Sharrona