Copyswede-dokumentär på Kickstarter

Permalänk
Melding Plague

Copyswede-dokumentär på Kickstarter

En svensk filmare söker finansiering för en dokumentär om den omdiskuterade organisationen Copyswede och det svårgreppbara systemet för privatkopieringsersättning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lätt man ska stödja detta!

Permalänk
Medlem

Detta känns självklart att stödja.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Han borde gräva i vart alla våra pengar går egentligen!

Permalänk
Medlem

Stödde med 50kr, tycker det är ett viktigt initiativ som förhoppningsvis kan väcka en bra debatt.

Permalänk
Medlem

Och Kickstarter på svenska ser fortfarande hemskt ut. Man skriver inte kr50...

Intressant ämne dock. Ska följas!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Känns som att det skulle passa bättre som en P3 dokumentär.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ, alltid bra med mer information om ämnet! Gillar detta skarpt!

Permalänk
Inaktiv

Som flera är inne på är det ett bra initiativ. Får hoppas att dokunentären, on den nu görs, också når de mer traditionella kanalerna så att vanligt folk också får upp ögonen.

Permalänk
Medlem

Ingen tvekan om att stödja ett initiativ som detta!
145 blanka fina och fräsha kronor är nu deras.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Känns som att det skulle passa bättre som en P3 dokumentär.

Man kan ju hoppas på detta någon gång!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Datorhandlarna kanske har ett visst intresse att frågan belyses.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mer uppmärksamhet och någon som högljutt ifrågasätter Copyswede är precis vad som behövs. Hjälper gladeligen till att finansiera detta och jag hoppas många fler här gör samma sak, det ligger definitivt i ert intresse.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fan va bra ! skall skänka lite när jag kommer hem

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag slängde in en slant på det här, hoppas att det går bra med finansieringen!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! En hundring kan jag definitivt lägga på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Och Kickstarter på svenska ser fortfarande hemskt ut. Man skriver inte kr50...

Intressant ämne dock. Ska följas!

Jo, och så säger den att de bara samlat in kr5,281 SEK

Typ kronor 5 SEK Bara

Permalänk
Medlem

Utmärkt. Kanske inkompetenta politiker och lagstiftare/lagtolkare kanske kan fatta lite mer vad Copyswede egentligen handlar om (girighet), om de får se en film. Jag är med.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0x90:

Jo, och så säger den att de bara samlat in kr5,281 SEK

Typ kronor 5 SEK Bara

Totalt verkar de fråga efter 280 Kr, det betalar jag gärna om det är allt vad de behöver...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Detta behövs, själv lite förvånad att SR inte tagit tummen ur och gjort ett försök tidigare och granskat detta. Vad har vi annars Radio&TV-avgiften till?

Nå väl, håller tummarna att detta går vägen, kastar pengar på skärmen lite.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Bra initiativ, får hoppas han lyckas få tag på någon visselblåsare som kan ge lite bättre inblick i hur oragnisationen fungerar.

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem

Sådär, 100 kr skänkta. Mycket lovvärt initiativ.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem

lycka till, jag tror inte staten tar bort skatter frivilligt...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucaBoo:

Utmärkt. Kanske inkompetenta politiker och lagstiftare/lagtolkare kanske kan fatta lite mer vad Copyswede egentligen handlar om (girighet), om de får se en film. Jag är med.

Staten styr allt i Sverige, utom Copyswede som är en privat intresseorganisation som avgiftbelägger lagringsmedia. Om denna film kan klarlägga hur detta är möjligt så är jag faktiskt sugen på 20.000 nivån.

Permalänk
Medlem

Ska definitivt stödja detta med en slant när jag kommer hem.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Svenskar är så lättlurade på att betala skatt så andra maffiosos ville också va med. Vi är det mest blåsta folket någonsin.

Amerikanarna gjorde revolution 1776 för 2% moms på ett begränsad mängd varor (inkomstskatt kom först 1913).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pudeln:

Svenskar är så lättlurade på att betala skatt så andra maffiosos ville också va med. Vi är det mest blåsta folket någonsin.

Amerikanarna gjorde revolution 1776 för 2% moms på ett begränsad mängd varor (inkomstskatt kom först 1913).

Nu ska man inte ha USA som en förebild när det kommer till lagsystem. Om något folk är "blåsta" så är det väl USA och dess befolkning.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Tyvärr kunde jag inte bidra med 20.000kr, men väl 200. Nu hoppas jag att de gör ett grundligt och seriöst arbete.

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Lovvärt initiativ! Fast jag undrar hur mycket nytta filmen gör om den inte sänds på TV o har lite reklam för sig?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Kan de inte få bidrag av Copyswede? Eller det kanske kommer sen när filmen är klar...

Får ta och stödja detta

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.