Permalänk

"Frame stuttering"?

Jo jag märket idag att när jag kollade på youtube såg jag att den han liksom inte refresha varje frame typ, iaf det var liksom en bit av den förra "framen" kvar så det blir som att videon delas lite iaf så har jag ganska nyligen (2-3) månader sen bytt till ett gtx 970, prövade flera videos och min andra skärm samma fel att den inte refreshar tillräckligt snabbt elr så, så vad kan vara felet?

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simontaga:

Jo jag märket idag att när jag kollade på youtube såg jag att den han liksom inte refresha varje frame typ, iaf det var liksom en bit av den förra "framen" kvar så det blir som att videon delas lite iaf så har jag ganska nyligen (2-3) månader sen bytt till ett gtx 970, prövade flera videos och min andra skärm samma fel att den inte refreshar tillräckligt snabbt elr så, så vad kan vara felet?

Vad har du för hz inställd på skärmen? Det låter som klassisk screen tearing.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Skrivet av Tobberoth:

Vad har du för hz inställd på skärmen? Det låter som klassisk screen tearing.

I grafikkorts inställningarna är det 60 Hz men när jag kollar på skärmens inställningar så står det inget men det stog något om pixel clock och den var på 50
Mina skärmar är : Benq G2450HM och Samsung T24C350 (TV)

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |