Permalänk

Bitcoin mining

Jag är inte säker på om detta är rätt avdelning, men iaf jag tänkte pröva bitcoin mining, men jag undrar kan det flrstlra min cpu/gpu? eller överhetta den? för när jag försöker på min laptop så händer inget så då ville jag testa på min stationära men då vet jag inte så mycket om bitcoin mining heller och tjänar man mycket på det?

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem

Kortet jobbar väl till 100% nonstop så det kan inte direkt vara hälsosamt. Sett i annonser här på marknaden där folk sålt kort och så fort de använts till mining så har har priset gått ner en hel del jämfört emot ett som använts till spel. Folk som minar har väl även speciella maskiner för just det ändamålet också. Tror dessutom att AMDs kort varit populära för mining och inte Nvidia. Min "vetskap" kommer ifrån det jag plockat upp här på Sweclockers.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Man tjänar inte mycket på det. Säg att du köper en GPU som är effektiv för bitcoin mining, det lär ta flera månader (av att köra 24/7) innan du ens tjänat ihop vad du lagt på kortet, och om du betalar för elen själv kan du räkna med att det tar ännu längre tid. Man brukar räkna hur mycket bitcoins man tjänar per kW och det är inte mycket, så det gäller att bitcoin håller högt värde, att man maximerar output och framför allt att man räknar för en LÅNG tid framöver.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

Man kan inte tjäna pengar på att mina med sin GPU längre, strömmen kostar mycket mer än vad du tjänar. Om man ska ha en chans att gå plus måste man ha speciell mining hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simontaga:

Jag är inte säker på om detta är rätt avdelning, men iaf jag tänkte pröva bitcoin mining, men jag undrar kan det flrstlra min cpu/gpu? eller överhetta den? för när jag försöker på min laptop så händer inget så då ville jag testa på min stationära men då vet jag inte så mycket om bitcoin mining heller och tjänar man mycket på det?

Om du vill göra det som en kul grej, så är det förstås bara att köra på. Se till att ha god ventilation eller till och med öppet chassi. Komponenterna går på högtryck.

Gällande att tjäna pengar på det, så har tåget tyvärr gått. Svårighetsgraden hos kryptovalutorna är för hög för att man ska få något utan mycket påkostad specialutrustning.

Permalänk
Medlem

Trodde folk hade slutat med Bitcoin-kul att se att intresset fortfarande finns kvar

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Simontaga:

Jag är inte säker på om detta är rätt avdelning, men iaf jag tänkte pröva bitcoin mining, men jag undrar kan det flrstlra min cpu/gpu? eller överhetta den? för när jag försöker på min laptop så händer inget så då ville jag testa på min stationära men då vet jag inte så mycket om bitcoin mining heller och tjänar man mycket på det?

Du är ett par år för sent ute. Det är till och med svårt att lyckas med ASICs idag så ett grafikkort kommer inte ge dig ett piss. Altcoins har mer eller mindre imploderat också. Vill du leka med något som belastar grafikkortet så kan du titta på Folding@home. Då får i alla fall någon ut något från beräkningarna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Japp, iaf 1½ år, på ett ungf.

Förra sommaren köpte vi en Antminer när dom först kom ut som vi körde i 5 månader ca, efter vilket vi sålde den. Den stod dock i USA där det är billigare el, därför gick vi plus, att mine'a SHA-256 bitcoin är inte lönsamt, längre. Det var bättre förr, dvs 2009 - 2012 när jag började.

Permalänk
Medlem

Bitcoinplånboken Xapo och hemsidan Cevo kör just nu en promotion där man kan få lite gratis bitcoins. De delar ut allt mellan $0-$1000 till användare som registrerar sig och verifierar sitt konto. Jag har hittills fått ihop $4 så jag vet att det funkar.
Om ni vill ha en värvningskod så är det bara pm:a

http://cevo.com/xapo/