Att köpa Battlefield Hardline?

Permalänk
Medlem

Att köpa Battlefield Hardline?

Hej,

Vad jag förstått så har spelet Battlefield Hardline släppts idag. Frågan är då vilken version och varifrån man köper?

Tittar man här : http://www.fast2play.se/battlefield-hardline-se så finns det en hel rad med olika versioner. Vad jag förstått så måste man ha grundspelet för att använda premium? Stämmer detta? Har för mig att förr ingick grundspelet i premium.

Jag har tidigare köpt nycklar från butiker så som fast2play utan problem, men nu verkar prisskillnaden endast vara 50-100 kr och då får man dessutom skiva om man köper i butik vilket är nice om man inte vill tanka ner 20 GB(eller vad det nu kan vara). Vad har ni valt?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte svar på allt, men såhär har det fungerat tidigare:

Battlefield -> grundspelet
Premium -> DLC som ger alla expansioner (du måste ha köpt spelet sedan innan)
Premium edition -> Grundspelet + DLC med alla expansioner.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neon:

Hej,

Vad jag förstått så har spelet Battlefield Hardline släppts idag. Frågan är då vilken version och varifrån man köper?

Tittar man här : http://www.fast2play.se/battlefield-hardline-se så finns det en hel rad med olika versioner. Vad jag förstått så måste man ha grundspelet för att använda premium? Stämmer detta? Har för mig att förr ingick grundspelet i premium.

Jag har tidigare köpt nycklar från butiker så som fast2play utan problem, men nu verkar prisskillnaden endast vara 50-100 kr och då får man dessutom skiva om man köper i butik vilket är nice om man inte vill tanka ner 20 GB(eller vad det nu kan vara). Vad har ni valt?

Det är 30 gb och tanka.Tog mig ca 45 min.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Det är 30 gb och tanka.Tog mig ca 45 min.:)

hehe kul, jag valde att köpa det för 450 kr, dock blev det 5 DVD skivor så det tar ändå lite tid att installera.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neon:

hehe kul, jag valde att köpa det för 450 kr, dock blev det 5 DVD skivor så det tar ändå lite tid att installera.

Jag köpte oxå med Dvd. Men smidigare och tanka.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd

Nyligen varit hos MM och inhandlat. Löste in koden och laddar ner för tillfället, 30 min kvar.. Hoppas jag slipper strul.. *PepparPeppar*

Ser mest fram emot singleplayer

Permalänk
Medlem

Vad kostade det på Mediamarkt?

Permalänk
Medlem

skit i att köpa det, flera streamers hare lämnat tillbaka det utan besvikelse. är bf4 mod basicly...

Permalänk
Medlem

Det bästa man kan göra är väl att köpa det på Origin, gillar man inte spelet är det ju bara att lämna tillbaka inom 24 timmar. Det kan ni ju även göra ifall ni nu skulle gilla det, och sen köpa ifrån något billigare ställe. Missbruka det som missbrukas kan, FÖÖFAAAN!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Köpte precis Ultimate Edition, "bara" en hundralapp extra för förhoppningsvis lite vapen. Så får vi se sen om det känns värt det, gillar BF4 men inte kört det så mycket. Får se hur detta faller på läppen, är det bra blir det premium-köp även på detta frampå

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd

Jag gillar spelet rejält.Fördelen är har man spelat BF4,Så känner man igen sig i menyerna med en gång.
Tänkte klara ut singelplayer innan jag tar det bästa.Multi.;)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Köpte det precis. Mest pga. 5 vs 5 läget. Vet inte vad det heter men det verkar vara riktigt bra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vuzuul:

skit i att köpa det, flera streamers hare lämnat tillbaka det utan besvikelse. är bf4 mod basicly...

Tycker faktiskt det var riktigt bra, bättre än vad många andra Battlefield spel varit från start. Men visst, det känns som en mod av något slag men oavsätt så är det en välpolerad mod som fungerar bra. För mig som gillade close quarters så passar Hardline väldigt bra.

Även om du skulle se det som en expansion, vad betalar du för en expansion med 9 kartor? Är inte 400 kr ganska rimligt då? Sen behöver du inte betala någon månadskostnad så som ex WOW.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Gillar man Battlefield 3/4 men är lite trött på det, eller tycker det är lite uttjatat men gillar själva känslan. Bryr man sig inte om att det kostar ~400kr, så är det ett bra köp.

Men som med alla Battlefield spel så kan vissa matcher vara rent av tråkiga, speciellt när man inte lärt sig kartorna och känner att man dör från varje hörn. När man lärt sig kartorna lite bättre så insér man faktiskt vad Visceral games försökt göra och det är helt enkelt att dra ner på dötiden och fokusera på en mer kompakt spelstil som inte tar sig själv på så stort allvar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Gillar man Battlefield 3/4 men är lite trött på det, eller tycker det är lite uttjatat men gillar själva känslan. Bryr man sig inte om att det kostar ~400kr, så är det ett bra köp.

Men som med alla Battlefield spel så kan vissa matcher vara rent av tråkiga, speciellt när man inte lärt sig kartorna och känner att man dör från varje hörn. När man lärt sig kartorna lite bättre så insér man faktiskt vad Visceral games försökt göra och det är helt enkelt att dra ner på dötiden och fokusera på en mer kompakt spelstil som inte tar sig själv på så stort allvar.

Grejen är väll också att förutom att man rör sig i nya miljöer så är spelandet som du säger mer kompakt så risken att man stöter på någon är större och därmed är det också större risk att man blir skjuten från vinklar man inte tänker sig. Antar att det bara är övning som kan förbättra det.

Förövrigt så är det gäll alltid så när det släpps nytt BF, folk som klaga för att de inte känner igen sig och om inte det så är det buggar. Men efter ett tag så migrerar fler och fler och när det är på gång med ny version så har de flesta gått över.

Det jag dock kan tycka är att 9 maps känns lite väl lite men det brukar väll vara så antar jag. De vill ju att man ska köpa expansionerna.

Man får såklart inse att hardline spelas på väldigt annorlunda vis än vad BF3 och BF4 gjorts, det är inte så mycket stora kartor där man får springa i 5 minuter vara med i en fight i 1 sekund och sen börja om. Hardline är helt klart mer intensivt. Tolka mig dock inte fel BF3 och BF4 kan också vara intensivt men det brukar vara ganska mycket downtime tills det blir riktig action.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Om man köper spelet i en fysisk butik med DVD (typ http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/200410-battlefield_har...) kan man ladda ner spelet lagligt via nätet någonstans och installera det? Har skippat DVD-läsare i nya datorn och tänker inte beblanda mig med att sitta och växla massa skivor alá Baldurs Gate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zightx:

Om man köper spelet i en fysisk butik med DVD (typ http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/200410-battlefield_har...) kan man ladda ner spelet lagligt via nätet någonstans och installera det? Har skippat DVD-läsare i nya datorn och tänker inte beblanda mig med att sitta och växla massa skivor alá Baldurs Gate.

Du aktiverar koden i Origin och tankar de där igenom.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Du aktiverar koden i Origin och tankar de där igenom.

Klockrent, tack för snabbt svar. Då har man lite att sysselsätta sig med i helgen förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zightx:

Om man köper spelet i en fysisk butik med DVD (typ http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/200410-battlefield_har...) kan man ladda ner spelet lagligt via nätet någonstans och installera det? Har skippat DVD-läsare i nya datorn och tänker inte beblanda mig med att sitta och växla massa skivor alá Baldurs Gate.

Skivorna används endast vid installation och det är 5 eller 6 skivor. Visst måste man byta dem under installationen men så slipper man också att tanka ner 30 GB.

Som Dragone säger så är det såklart en aktiveringsnyckel så har man inte skivorna så tankar man det från deras server.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide