Välkommen till SweClockers 6.0 Beta

Permalänk

Måste av någon anledning verifiera min email på beta sidan för att kunna skapa en ny tråd. Detta hade väl inte varit något större problem, om nu mailet hade kommit fram

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av BlueDevil:

Måste av någon anledning verifiera min email på beta sidan för att kunna skapa en ny tråd. Detta hade väl inte varit något större problem, om nu mailet hade kommit fram

Mailutskick är inaktiverade i testmiljön, skulle bli lustigt om man fick dubbla från bevakningar och liknande. Jag har aktiverat den e-post manuellt nu.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Mailutskick är inaktiverade i testmiljön, skulle bli lustigt om man fick dubbla från bevakningar och liknande. Jag har aktiverat den e-post manuellt nu.

Självklart, men trodde ju iallafall aktivering fungerade
Men tack

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dimestam:

Rör inte min gubbe!

Vore kanske en idé om gubben i alla fall liknade någon på sweclockers.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dimestam:

Rör inte min gubbe!

Finns det en historia bakom gubben?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Zotamedu:

Finns det en historia bakom gubben?

Det är vår lilla maskot som hängt med sedan den blå tiden.

http://www.sweclockers.com/nyhet/10910-tio-ar-med-sweclockers

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Nya funktionerna är bra men designen ser lik ut som nuvarande. Hade hoppats mer på design fronten.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Gör inte om bara för att göra om! Jag ser inget fel på designen idag.

Kan inte annat än hålla med. Helt klart bland de snyggare forumen jag har använt. Stilrent och enkelt att förstå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Nya funktionerna är bra men designen ser lik ut som nuvarande. Hade hoppats mer på design fronten.

Hehe lite samma här.
Förstår dock inte varför man behåller den så pass ljus som den är.
Lite gråare/mörkare hade varit trevligare.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

För att vara en beta ser allt väldigt bra ut
Skulle vara kul om det fanns några olika färgteman.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

För att vara en beta ser allt väldigt bra ut
Skulle vara kul om det fanns några olika färgteman.

Vad? Ska du har rött för för AMD tema, Grönt för Nvidia tema och blått för alla som inte orkat sätta i sin GPU?

Varför ska folk ha allt att se ut som en 5 åring målat med pastelfärger. Det är innehållet som räknas, enkelheten att läsa det och förstå det. Ser kanon ut som det är i den aspekten. Pastel-grafiskdesigner och kopiösa färger kan stanna på 2000-talet, tack.

Permalänk
Medlem

Måste man vara seriös när det gäller marknaden? Eller kan man skoja till det?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Vad? Ska du har rött för för AMD tema, Grönt för Nvidia tema och blått för alla som inte orkat sätta i sin GPU?

Varför ska folk ha allt att se ut som en 5 åring målat med pastelfärger. Det är innehållet som räknas, enkelheten att läsa det och förstå det. Ser kanon ut som det är i den aspekten. Pastel-grafiskdesigner och kopiösa färger kan stanna på 2000-talet, tack.

Inte kul för den halvt slumrande att mötas av en totalt vit bakgrund! Svart är mycket skönare under mörka kvällar!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Alexander7938:

Måste man vara seriös när det gäller marknaden? Eller kan man skoja till det?

Skoja på du.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

gillar inte riktigt linjerade kanten på citeringarna i V6, i övrigt verkar det fungera bra!

Permalänk
Medlem

Detta var trevliga nyheter. Testsidan är betydligt snabbare än originalet.
Designen är lite annorlunda men inte värre än att man kan vänja sig. Bra jobbat!

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Avstängd

Hur ser er admin panel ut?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Hur ser er admin panel ut?

Varför ska du veta hur den ser ut? Den är väl bara för admins inte medlemmarna

Permalänk
Medlem

Ser kanonbra ut! De nya funktionerna verkar också lovande.

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Jubileumsmästare

Vad fort det går!

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Marwelln:

Gillar inte att ni gått över till Arial som standard istället för Tahoma. Arial ser inte alls lika bra ut i Windows som i Android/Linux/Mac.

Hur går man tillbaka till normal forum-vy efter man valt träd-vy?

Skrivet av Ozzed:

Håller med. För mig som gravt synskadad är Arial en klar försämring ur tillgänglighetssynpunkt. Verdana vore bra mycket bättre.

Kanske något för Better SweClockers om inte annat.

EDIT: Bruten länk fixad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Kanske något för Better SweClockers om inte annat.

Den här webbsidan är inte tillgänglig

Permalänk
Inaktiv

Jag ser inte så stor skillnad mer än att det finns mer "luft" mellan artiklarna på förstasidan.

Tyvärr ingen sökfunktion för mobil samt läsa privata meddelande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Vad? Ska du har rött för för AMD tema, Grönt för Nvidia tema och blått för alla som inte orkat sätta i sin GPU?

Varför ska folk ha allt att se ut som en 5 åring målat med pastelfärger. Det är innehållet som räknas, enkelheten att läsa det och förstå det. Ser kanon ut som det är i den aspekten. Pastel-grafiskdesigner och kopiösa färger kan stanna på 2000-talet, tack.

Ser inte att jag nämt nått om kopiösa färger rött eller grönt, menar man kan ha tex ett något mörkare tema, dock inte så mörkt som en del använder, som tredje part.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Legendarisk

Angående mörkt tema så kunde det ha varit trevligt, men det har helt enkelt inte funnits tid över. @blargmode har dock varit snabb med att uppdatera sitt tillägg för nästa version av siten.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Längst upp i tråden har du ett alternativ "Sök i tråden".
Använder den funktionen i stort sett endast för marknadsreferenser.

Jaha, haha. Aldrig sett det.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

kanske dags o göra ny maskot då börjar bli tråkigt med denna gubben.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Hade hoppats på en design liknande http://www.polygon.com/.

Den där stora "Dela på facebook" knappen under artiklarna är dels för stor och det finns ju redan på sidan av artikeln.
Men allt i allt så verkar det ju bra

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om vi kunde slippa den störande alert-rutan som redirectar till mobilsidan. Tror det skulle bli en bättre upplevelse med en knapp längst upp på sidan som är inbakad i desigen istället för ett javascript alert-medelande. Den tar nämligen fokus när man startar Chrome på Android, även om det var en annan webbsida man ville besöka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Vad? Ska du har rött för för AMD tema, Grönt för Nvidia tema och blått för alla som inte orkat sätta i sin GPU?

Varför ska folk ha allt att se ut som en 5 åring målat med pastelfärger. Det är innehållet som räknas, enkelheten att läsa det och förstå det. Ser kanon ut som det är i den aspekten. Pastel-grafiskdesigner och kopiösa färger kan stanna på 2000-talet, tack.

Men för oss med synskador är "pastellfärger" en gåva från gudarna. Blir oerhört mycket mindre belastning för ögonen än när allting är ljust. För övrigt är det fortfarande 2000-talet.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.