Anslutet grafikkort får skärmen att gå in i power saving mode.

Permalänk

Anslutet grafikkort får skärmen att gå in i power saving mode.

Hej!

Jag har en Hp pavilion Elite från 2011/2012 som jag igår skulle återuppliva.
Grafikkortet (ett Nvidia geforce GT440) som har setat i har använts i en annan dator senaste året och när jag nu ska sätta tillbaka det i den gamla Hp Datorn så får jag ingen kontakt med skärmen. Därav "digital - Power saving mode" eller "no signal". Förstår inte vad som är fel, eftersom det funkar i nya datorn och fläkten snurrar och visar aktivitet i "gamla" datorn. (gamla datorn =HP är köpt komplett)

Jag har testat olika grejer såsom.
-Återställa CMOS/BIOS
-Göra rent, koppla ur och koppla i det mesta i datorn.
-Provat nytt nätagg med mer kräm i.
-Även kopplat tillbaka grafikkortet i "nya" datorn där det funkar.
Moderkortet har ett inbyggt grafikkort som jag är på nu men som jag inte vill använda.
I mina bios hittar jag ingenting som gör att jag kan byta "primary graphics card".

Finns det någon som har/haft liknande problem uppskattas hjälp gärna!

Med vänliga hälsning, Magnus!

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem på nivå föräldrars gamla dator. Fick varken bild på det inbyggda eller ati kortet. Var jag som inte tryckt un ati kortet ordentligt i moderkortet.

Permalänk
Skrivet av theailer:

Hade exakt samma problem på nivå föräldrars gamla dator. Fick varken bild på det inbyggda eller ati kortet. Var jag som inte tryckt un ati kortet ordentligt i moderkortet.

Har försökt trycka i det för kung och fosterland men blir inget annat resultat :/
Det intergrerade grafikkortet funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jaha, antog nästan det. Då har jag tyvärr ingen aning vad det kan vara

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem, fick uppdatera bios på MB för att åtgärda problemet .

Permalänk
Skrivet av theailer:

Jaha, antog nästan det. Då har jag tyvärr ingen aning vad det kan vara

tack för tipset iallafall!

Timonski, har försökt det också tyvärr :/