MSI 780 SLi temperature problem

Permalänk
Medlem

MSI 780 SLi temperature problem

Halloj

Har testat lite i dag och igår och mitt översta kort blir satans varmt. Jag vet mycket väl att det går varmare, men en Temp skillnad på 25-35C känns lite väl mycket.

Efter ca 30min i metro last night så är temperaturerna på översta 90-92C och 60-70C på det understa.

Jag har pillat lite med fläktkurvan menfår inte ordning på det. I fronten har jag två st Noctua fläktar som insug direkt till grafikkorten, en 120mm i bak och en till 120mm i toppen som utsug. Dessutom står datorn i ett rätt kallt rum(CPU går sällan över 45c).

Vad mer kan jag göra? Datorn är knäpptyst med ett grafikkort, men PCI slotsen är så jävla nära varandra att det knappt finns något mellanrum.

Hade tänkt vänts lite med riktig vatten kylning men nu verkar det som man inte har mycket till val..

Har någon tips eller tricks?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

har du några extra fläktar ? du borde fundera på att köra push-pull för att få ett bra flöde u burken.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Hur är hastigheten på chassifläktarna? Kanske kan öka på dem?

Är det något mellan grafikkorten och fläktarna? Typ kablar.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

har du några extra fläktar ? du borde fundera på att köra push-pull för att få ett bra flöde u burken.

Två insug i fronten ca 3 cm ifrån grafikkorten, två utsug, en i top, en i baken. Vad menar du med pushpull? Det har jag väl nu?

Skrivet av Dreadwood:

Hur är hastigheten på chassifläktarna? Kanske kan öka på dem?

Är det något mellan grafikkorten och fläktarna? Typ kablar.

Ingenting mellan fläktarna och de körs vanligt vis runt 1000rpm, men om jag kör de på fullt blås eller inte spelar knappt någon roll.

Misstänker att problemet är att de är efter marknads kylare på kortet som gör det så varmt. Ska tests byta plats och se ifall de understa blir lika varmt.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |