Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Jag köpte mig en 4TB disk från WD för några veckor sedan för ca 700:- totalt. Fick hem den rätt fort och den fungerar väl. Väldigt bra erbjudandetips!

UPS var väl (som vanligt) en lite mindre trevlig upplevelse. Fick en lapp i brevlådan att jag bara fick en dag på mig att hämta ut disken innan den skulle skickas tillbaka. Tight tidsfrist...

Trist att det inte fungerade smidigare ens i en så pass stor stad som du bor i.

Priserna på diskarna är riktigt fina samtidigt så det nästan är värt besväreet med UPS ändå hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazysanta:

Förmodligen redan någon som har tipsat om detta, men är själv överglad över att ha hittat:

http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/mj...

549kr för Windows 8.1 PRO (bemärk INTE OEM, dvs går att flytta runt och installera på en ny dator utan licensproblem) (en ikke OEM version billgaste efter detta tror jag är 1100?)

Kräver dock att någon som studerar i din närhet köper, men dom flesta har någon student i sin omgivning!

Vänligen
Victor

Får man en cd-key, eller hur funkar det? Sugen på att köpa, men inte fullt så sugen på att installera med en gång. Tänkte ha den för att ha, och för att använda för gratis upgrade till 10 när det kommer.

Permalänk
Skrivet av Oskar.:

Får man en cd-key, eller hur funkar det? Sugen på att köpa, men inte fullt så sugen på att installera med en gång. Tänkte ha den för att ha, och för att använda för gratis upgrade till 10 när det kommer.

du får en cd-key och valet att direkt installera eller att spara som iso-fil för att bränna en dvd eller spara i usb-format. funkar klockrent. dessutom e-kvitto från microsoft.

Visa signatur

Phanteks Chassi, Seasonic 800W, ASUS Prime Z690-A, Intel i5 12600K 4,9 GHz, 32 Gb RAM G.Skill Trident z5 DDR 5 5600 Ghz 2 x 16 Gb (cl 36 1.2 V), Noctua NH-U12A, ASUS GTX 2070 Super 8 Gb, SSD Samsung 980 1tb, Western Digital Caviar Red 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vittfarne:

du får en cd-key och valet att direkt installera eller att spara som iso-fil för att bränna en dvd eller spara i usb-format. funkar klockrent. dessutom e-kvitto från microsoft.

Jag fann att jag hade tillgång till Dreamspark och gick gratisvägen istället, tack ändå!

Permalänk
Medlem

Angående Samsung galaxy s5 med abonnemang från Comviq :

Är telefonen låst till comviq? Jag sitter på ett abonnemang från halebop men är sugen på s5:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjurak:

Angående Samsung galaxy s5 med abonnemang från Comviq :

Är telefonen låst till comviq? Jag sitter på ett abonnemang från halebop men är sugen på s5:an.

Står oläst om man kollar specifikationerna.

Permalänk
Medlem

Jag har precis frågat comviq på Facebook och fått svaret att om man beställer och sedan säger upp abbonemanget så sitter man kvar med telefonen för 100kr/24 eller 23 månader

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är själv otroligt sugen på att beställa en för att testa android!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Borked:

Jag har precis frågat comviq på Facebook och fått svaret att om man beställer och sedan säger upp abbonemanget så sitter man kvar med telefonen för 100kr/24 eller 23 månader

Skickades från m.sweclockers.com

Och man kan välja att betala av den direkt istället för att dela upp betalningen då?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av crazysanta:

Förmodligen redan någon som har tipsat om detta, men är själv överglad över att ha hittat:

http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/mj...

549kr för Windows 8.1 PRO (bemärk INTE OEM, dvs går att flytta runt och installera på en ny dator utan licensproblem) (en ikke OEM version billgaste efter detta tror jag är 1100?)

Kräver dock att någon som studerar i din närhet köper, men dom flesta har någon student i sin omgivning!

Vänligen
Victor

tänkte bara nämna att många studenter har tillgång till dreamspark genom sina skolor vilket ofta innebär att de kan få windows gratis.

Permalänk
Skrivet av Borked:

Jag är själv otroligt sugen på att beställa en för att testa android!

Är ju iofs ett rätt ok pris, men att köpa en Samsung S för att test android är på intet sätt något jag rekomnderar. Köp en ren android, typ Nexus-lur så får du uppleva hur det ska vara utan bloatware.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Är ju iofs ett rätt ok pris, men att köpa en Samsung S för att test android är på intet sätt något jag rekomnderar. Köp en ren android, typ Nexus-lur så får du uppleva hur det ska vara utan bloatware.

Jasså? Jag tänkte bara att s5:an har jävligt schyssta speccs, bra kamera osv. Jag har höga krav på mina telefoner så att köpa en telefon som vanligtvis kostar 2000kr tror jag inte är en höjdare. Jag vill verkligen inte ha något lagg i telefonen när man går igenom menyer/surfar osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag har precis frågat comviq på Facebook och fått svaret att om man beställer och sedan säger upp abbonemanget så sitter man kvar med telefonen för 100kr/24 eller 23 månader

Skickades från m.sweclockers.com

Det där räcker för mig jag fotar/print screenar din fråga + svar och skulle dom bråka med mig så kommer jag luta mig mot att dom öppet gett ut den informationen! (antar att det var din fråga jag hittade i alla fall)

Skrivet av Borked:

Jag är själv otroligt sugen på att beställa en för att testa android!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av marmeladov:

Är ju iofs ett rätt ok pris, men att köpa en Samsung S för att test android är på intet sätt något jag rekomnderar. Köp en ren android, typ Nexus-lur så får du uppleva hur det ska vara utan bloatware.

Fast ska man testa android så ska man nog prova på nån custom rom också så då slipper han allt bloat om han vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Det där räcker för mig jag fotar/print screenar din fråga + svar och skulle dom bråka med mig så kommer jag luta mig mot att dom öppet gett ut den informationen! (antar att det var din fråga jag hittade i alla fall)

Fast ska man testa android så ska man nog prova på nån custom rom också så då slipper han allt bloat om han vill

Troligen så har du hittat mitt inlägg
Jag hoppas att jag utformade frågan på rätt sätt så de inte kan förvränga det i efterhand och påstå något helt annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av fax110:

Fast ska man testa android så ska man nog prova på nån custom rom också så då slipper han allt bloat om han vill

Ja jo, custom ROM i all ära. Men det är hans första android. Vet inte om jag skulle rekommendera att det första han gör då han slitit upp förpackningen är att roota sin telefon?

Skrivet av Borked:

Jasså? Jag tänkte bara att s5:an har jävligt schyssta speccs, bra kamera osv. Jag har höga krav på mina telefoner så att köpa en telefon som vanligtvis kostar 2000kr tror jag inte är en höjdare. Jag vill verkligen inte ha något lagg i telefonen när man går igenom menyer/surfar osv.

Lagg kommer du säkert inte ha, men att köpa en Samsung fylld med allt samsung-godis, är som att köpa en ny bärbar dator. Den är fylld med massa onödig skit. Visst, många gillar det ändå, men jag skulle ändå slå ett slag för en nexus-lur eller oneplus one tex.
Det du kan göra med Samsungen om du inte gillar mjukvaran, är att lägga in en custom rom som ovan. Då kan du ställa in den i princip som helst, men det kan vra lite meckigt första gången du har en android. Men för ovan summa, blir du nog nöjd oavsett

Nu är jag personligen kanske lite extra allergisk mot medföljande mjukvara på telefonerna utöver själva OS Android. De flesta är nog nöjda ändå, så ta mitt gnäll med en nypa salt

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Ja jo, custom ROM i all ära. Men det är hans första android. Vet inte om jag skulle rekommendera att det första han gör då han slitit upp förpackningen är att roota sin telefon?

Lagg kommer du säkert inte ha, men att köpa en Samsung fylld med allt samsung-godis, är som att köpa en ny bärbar dator. Den är fylld med massa onödig skit. Visst, många gillar det ändå, men jag skulle ändå slå ett slag för en nexus-lur eller oneplus one tex.
Det du kan göra med Samsungen om du inte gillar mjukvaran, är att lägga in en custom rom som ovan. Då kan du ställa in den i princip som helst, men det kan vra lite meckigt första gången du har en android. Men för ovan summa, blir du nog nöjd oavsett

Nu är jag personligen kanske lite extra allergisk mot medföljande mjukvara på telefonerna utöver själva OS Android. De flesta är nog nöjda ändå, så ta mitt gnäll med en nypa salt

Dold text

Ja det är nog väldigt sant att det kanske inte är det första bör göra ;). Men han lär ju märka om han störs av allt bloat.

Sen finns det ju oändligt med jämförelser att läsa, så läs några så kommer du nog på om det är värt att prova bloatdroid istället för en android.

http://www.osnews.com/story/26751/Battle_of_the_Androids_Goog...

(obs den första jag hittade på google så den är lite gammal (Galaxy S3))

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Är ju iofs ett rätt ok pris, men att köpa en Samsung S för att test android är på intet sätt något jag rekomnderar. Köp en ren android, typ Nexus-lur så får du uppleva hur det ska vara utan bloatware.

Om Samsungs egna apps är bloats, då har Nexus lurar också bloats och det finns ingen mobil OS utan bloats.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Nu börjar ni gå lite för djupt i tyckande och tänkande. Anledning till att jag tänkte testa var också för att jag kan få en Galaxy S5, som är en High-end telefon för ynka 2400kr, och det priset är helt oslagbart!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Frågan är om man ska lämna tillbaka surfacen i3 som köptes på Elgiganten och ta en tab s istället?

Användnings områdena är surfande och webbprogrammering

Permalänk
Skrivet av toptre:

Frågan är om man ska lämna tillbaka surfacen i3 som köptes på Elgiganten och ta en tab s istället?

Användnings områdena är surfande och webbprogrammering

Du förlorar hela fördelen med Windows. Sen verkar det som att en del upplever dem som laggig när man läser runt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av Borked:

Troligen så har du hittat mitt inlägg
Jag hoppas att jag utformade frågan på rätt sätt så de inte kan förvränga det i efterhand och påstå något helt annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du vara snäll och lägga upp en printscreen till oss andra som funderar att slå till?

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått en bekräftelse från Comviq att Galaxy S5:an går att betala av i klumpsumma efter uppsagt abonnemang?
När jag ringde supporten kunde de inte ge ett rakt svar på detta utan endast att avbetalningen skulle ligga kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roberto99:

Kan du vara snäll och lägga upp en printscreen till oss andra som funderar att slå till?

svårt att gå in på comviqs facebook och print screena själv?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Om Samsungs egna apps är bloats, då har Nexus lurar också bloats och det finns ingen mobil OS utan bloats.

Skapligt okunnig om vad bloatware är märker jag...
Jämför en ren android och valfri Samsung, Sony, HTC. Ser du ingen skillnad dem emellan så är det inte telefonerna som är problemet

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Skapligt okunnig om vad bloatware är märker jag...
Jämför en ren android och valfri Samsung, Sony, HTC. Ser du ingen skillnad dem emellan så är det inte telefonerna som är problemet

Finns säkert delade meningar om vad bloat är. Jag personligen tycker att flera av googles appar kan räknas som bloat, typ allt utom google play. Att det sen inte stämmer in på din eller andras definition av vad bloat är gör det inte mindre rätt.

Permalänk
Skrivet av Prodigys:

Finns säkert delade meningar om vad bloat är. Jag personligen tycker att flera av googles appar kan räknas som bloat, typ allt utom google play. Att det sen inte stämmer in på din eller andras definition av vad bloat är gör det inte mindre rätt.

Självklart är det så, google har börjat smyga in mer bloat-likande grejer som är meckiga att bli av med. Det säger jag inget om. Men att börja jämföra de medföljande "apparna" i en ren android mot en icke ren android a la Samsung eller liknande, det blir bara löjligt. Det tror jag både du och jag är eniga om.

Samma sak med en bärbar dator, ren windows mot en HP-förinstallerad eller liknande hemskheter.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk

Väldans sugen på att kirra en s5!

Så den totala kostnaden bör ligga på max 2500:-?
Det är ju sinnes!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoffaJaffer:

Väldans sugen på att kirra en s5!

Så den totala kostnaden bör ligga på max 2500:-?
Det är ju sinnes!

Precis

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej! beställde en S5a idag men råkade skriva fel mailaddress vid beställningen så är det någon som vet hur man ändrar till den rätta, kan inte få tag i kundtjänst just nu heller, skrev alltså co istället för com

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem
Skrivet av virre94:

Hej! beställde en S5a idag men råkade skriva fel mailaddress vid beställningen så är det någon som vet hur man ändrar till den rätta, kan inte få tag i kundtjänst just nu heller, skrev alltså co istället för com

chatten är öppen till 22 varje vardag
https://www.comviq.se/kontakta-comviq/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |