Eftermarknadskylare till förköpt asus dator.

Permalänk
Medlem

Eftermarknadskylare till förköpt asus dator.

Hej,

Det är så att min vän har köpt en förbyggd ASUS dator och han vill nu uppgradera sin cpu-kylare då han tycker att temperaturerna är rätt så höga.

Problemet är bara att det inte står vilka fläktar som fungerar, men han har stått och mätt nu och har fått en ganska så bra bild över utrymmet, men han är inte riktigt säker.

Så vad jag då undrar är om en Hyper 212+ skulle fungera med datorn han har. Han sitter med en dator i Asus G10-serien, alltså en färdigbyggd dator, då alla chassin ser likadana ut i serien enligt honom själv så om det fungerar till en dator, så fungerar det i nästa.

Permalänk
Medlem

fulla specifikationer samt en bild inuti burken annars blir det svårt att hjälpa till om det i dagsläget sitter en stock intel fläkt eller liknande där passar antagligen hyper 212+ utan problem sålänge inte höjden blir ett problem för oem chassin kan ibland vara extremt trånga.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperMod:

Hej,

Det är så att min vän har köpt en förbyggd ASUS dator och han vill nu uppgradera sin cpu-kylare då han tycker att temperaturerna är rätt så höga.

Problemet är bara att det inte står vilka fläktar som fungerar, men han har stått och mätt nu och har fått en ganska så bra bild över utrymmet, men han är inte riktigt säker.

Så vad jag då undrar är om en Hyper 212+ skulle fungera med datorn han har. Han sitter med en dator i Asus G10-serien, alltså en färdigbyggd dator, då alla chassin ser likadana ut i serien enligt honom själv så om det fungerar till en dator, så fungerar det i nästa.

Frågan är om det är rätt diameter på hålen för fästet till kylaren. Det kan byggas lite hipp som happ på märkesdatorer.

Jag rekommenderar att fråga Asus här på SweC, dom har en egen forumdel. Dom svarar snabbt och är kunniga i sina produkter.
http://www.sweclockers.com/forum/146-asus/

Dom har även Facebooksida, även där svarar dom snabbt.
https://www.facebook.com/asussverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

fulla specifikationer samt en bild inuti burken annars blir det svårt att hjälpa till om det i dagsläget sitter en stock intel fläkt eller liknande där passar antagligen hyper 212+ utan problem sålänge inte höjden blir ett problem för oem chassin kan ibland vara extremt trånga.

Exakta speccs blir lite svårt, men jag kan på ett ungefär vad han sitter med.

I7 4790
GTX 760 3/4GB
1Tb HDD
550W psu
16GB ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperMod:

Exakta speccs blir lite svårt, men jag kan på ett ungefär vad han sitter med.

I7 4790
GTX 760 3/4GB
1Tb HDD
550W psu
16GB ram
http://i.imgur.com/9sxXNYZ.jpg?1

det ser ut att vara standard position för 1150 fästet men tror inte det är tillräckligt med djup i chassit, är alltid en väldigt dum idé och byta ut saker i en märkesdator

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X