Audio-Technica ATE-ATH-M50XWH

Permalänk
Medlem

Audio-Technica ATE-ATH-M50XWH

Ska köpa nya hörlurar och min budget är 2000 kr. Jag hittade Audio-Technica ATE-ATH-M50XWH och dom har många bra reviews, men läste sen att lurarna har dålig "soundgate" vilket tydligen är dåligt för gaming. Då undrar jag hur dåligt är det i jämförelse med t.ex SteelSeries Siberia v2 som jag har just nu? sämre/bättre soundgate? Vill ha något som fungerar bra till båda delarna.

Några andra rekommendationer? vill ha hörlurar med closed design, så att man stänger ut ljud runtom sig alltså.

Edit: Är AKG K545 bättre än kanske?

Permalänk
Medlem

Bowers & Wilkins stänger ute annat ljud mycket bra.
Sedan gillar jag dom större P7 bättre än dom mindre.. dom kan vara något över budget.
Men möjligtvis beroende på hur stora öron du har så kanske dom små är bra och inom budget

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "soundgate"?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Vad menar du med "soundgate"?

Skrev fel, menade soundstage. Jag kan absolut nada om ljud

Permalänk
Medlem

Har hört mycket bra om Beyerdynamic DT770 Pro 80

Permalänk
Skrivet av leo:

Skrev fel, menade soundstage. Jag kan absolut nada om ljud

Vild gissning är att lurarna är 100% optimerade för typiskt stereo-ljud a la 2.0 och att simulerad surround inte uppfyller samma nivå.

Gamingheadsets hur dålig ljudkvalité de än har gör ett bra jobb när det kommer till spelande, kör själv ett par studiolurar från Superlux för ca 400kr. Låter asvärt mycket bättre än mina Corsair 1500 på alla områden förutom just i spel.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH