Behöver ett tyst, mindre och snyggare system

Permalänk

Behöver ett tyst, mindre och snyggare system

Datorn låter som fan, ser förjävlig ut, är för stor och grafikkortet avskys. Så datorn behöver alltså tystas, krympas eller säljas

Nuvarande specifikation:
Processor: AMD FX(tm)-8150 Eight-Core Processor
Processorkylare: Antec Khũler h2o 620
Nätagg: 750w, Seventeam ST-750PWL (vet ej om det låter mycket)
Moderkort: GA-990FXA-UD3 (För stort, ska bort!)
Ramminne: 2*4gb Crosair Venegance LP DDR3 1333mhz
Grafikkort: PowerColor Radeon HD 6870 (Låter och stort, ska bort!)
Grafikkortskylare: Arctic Accelero Twin Turbo Pro (Ska bort!)
Chassi: Stort och fult, ska bort!
Chassifläktar: 5st Arctic F12 PWM rev.2
Hdd: 120gb SSD + 60gb SSD

Spelar konstant Football Manager, jobbar, surfar, mejlar och kör en del program samtidigt så datorn täcker mina behov MEN storleken och ljudnivån fungerar inte längre.
Kör inget mer krävande program en Photoshop och inget mer krävande spel en Football Manager i dagsläget. Värt att tillägga är att jag kör 2-3 skärmar och kan inte tumma på det.

Är det mer värt att köpa helt nytt system (mITX med Intel i5 eller barebone) eller kan jag ta tillvara på annat en hdd och komma undan billigt i mitt fall?
Har inga problem att köpa en del begagnat om jag kan behålla en hel del av nuvarande datorn, annars köper jag allt nytt om det är ovärt att fixa till den här.

Är inte alls kunnig (har inte byggt en dator på 16år) men skulle det eventuellt fungera om jag köpte:
Chassi: Bitfenix Phenom
Moderkort: Gigabyte eller Asus.
Samt gjorde mig av med gamla moderkortet, grafikkortet och chassi?

Permalänk
Skrivet av TheLastStory:

Datorn låter som fan, ser förjävlig ut, är för stor och grafikkortet avskys. Så datorn behöver alltså tystas, krympas eller säljas

Nuvarande specifikation:
Processor: AMD FX(tm)-8150 Eight-Core Processor
Processorkylare: Antec Khũler h2o 620
Nätagg: 750w, Seventeam ST-750PWL (vet ej om det låter mycket)
Moderkort: GA-990FXA-UD3 (För stort, ska bort!)
Ramminne: 2*4gb Crosair Venegance LP DDR3 1333mhz
Grafikkort: PowerColor Radeon HD 6870 (Låter och stort, ska bort!)
Grafikkortskylare: Arctic Accelero Twin Turbo Pro (Ska bort!)
Chassi: Stort och fult, ska bort!
Chassifläktar: 5st Arctic F12 PWM rev.2
Hdd: 120gb SSD + 60gb SSD

Spelar konstant Football Manager, jobbar, surfar, mejlar och kör en del program samtidigt så datorn täcker mina behov MEN storleken och ljudnivån fungerar inte längre.
Kör inget mer krävande program en Photoshop och inget mer krävande spel en Football Manager i dagsläget. Värt att tillägga är att jag kör 2-3 skärmar och kan inte tumma på det.

Är det mer värt att köpa helt nytt system (mITX med Intel i5 eller barebone) eller kan jag ta tillvara på annat en hdd och komma undan billigt i mitt fall?
Har inga problem att köpa en del begagnat om jag kan behålla en hel del av nuvarande datorn, annars köper jag allt nytt om det är ovärt att fixa till den här.

Är inte alls kunnig (har inte byggt en dator på 16år) men skulle det eventuellt fungera om jag köpte:
Chassi: Bitfenix Phenom
Moderkort: Gigabyte eller Asus.
Samt gjorde mig av med gamla moderkortet, grafikkortet och chassi?

Dold text

Ska väl kanske tillägga att jag inte är helt nyligen uppdaterad just för tillfället, men de moderkort du länkade funkar väl båda bra sålänge cpu socket passar din nuvarande cpu. Chassit har jag bara hört bra grejer om och sen dagens integrerade grafikkort är väl ändå hyffsat starka. Borde kunna spela fotboll manager?

Permalänk
Medlem

Bitfenix Phenom chassit är av det mindre sorten.
För mig ett favoritchassi.
Enda saken är att det inte har plats för någon DVD.
Men det löser man enkelt genom en extern, usb DVD:
Kostar 300 kr http://www.inet.se/produkt/7404257/samsung-extern-dvd-rw-se-2...

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk

Tack för era svar, blir nog ett nytt moderkort och chassi då.