Permalänk
Medlem

Kommer inte in i routern

Tjena!
Jag har en Thomson TG784 router och ja kan inte komma in i den om ja inte resetar den, då kommer ja in i typ 4 minuter sen måste ja reseta den igen för att komma in igen vilket är förbannat irriterande!!
Är de bara att slänga den o köpa ny eller finns de nått ja kan göra?

Permalänk
Medlem

Bestäm dej för vad det är du vill göra i din router och gör det på 4 minuter.
Eller så slänger du den och köper en ny.

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem

Behöver du lösenord eller kan du inte ens komma till inloggnings sidan i webbläsaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maten:

Tjena!
Jag har en Thomson TG784 router och ja kan inte komma in i den om ja inte resetar den, då kommer ja in i typ 4 minuter sen måste ja reseta den igen för att komma in igen vilket är förbannat irriterande!!
Är de bara att slänga den o köpa ny eller finns de nått ja kan göra?

Jag har använt en sån där router och den är verkligen urdålig.
Släng skräpet och köp något bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maten:

Tjena!
Jag har en Thomson TG784 router och ja kan inte komma in i den om ja inte resetar den, då kommer ja in i typ 4 minuter sen måste ja reseta den igen för att komma in igen vilket är förbannat irriterande!!
Är de bara att slänga den o köpa ny eller finns de nått ja kan göra?

Det borde väl finnas ett lösenord som du kan använda? Har du kollat med din ISP?

Har du testat att sätta ett eget lösenord?

Permalänk
Medlem

Det är inte så att den hinner uppdateras med ett lösenord direkt efter reset?
Testa logga in med något lösenord som står under routern.

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Medlem

Telia har aktiverat lösenordet på den routern. Lösenordet stå på lappen på undersidan av routern.

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte in så jag får chansen att skriva in något lösen, får inte ens upp sidan om ja inte resetar och försöker inom ca 4 min när den startat upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maten:

Jag kommer inte in så jag får chansen att skriva in något lösen, får inte ens upp sidan om ja inte resetar och försöker inom ca 4 min när den startat upp

Du lyckas inte ens få kontakt med routern? Du får inte ens upp en inloggningsruta?

Vad har din dator för default-gw (efter de fyra minuterna)?
Har du möjligen bryggat ditt modem?
Vad har du för ISP?

Permalänk
Inaktiv

Kör en reset på routern och kolla vilket ip nummer den har tilldelats via kör, cmd, ipconfig, gateway. Skriv in ip nummret i webbläsaren och anslut till routern. Anser faktiskt denna router vara pålitlig och duger gott för vardagsbruk. Lycka till!