Geforce GTX 980 Ti redo för lansering

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av trickysaer:

980Ti är en fullskalig GM200-krets. Halva mängden VRAM och lite annat, men inte mycket. 390X kommer enligt rykten att prestera som ett TitanX eller tom bättre. Men som sagt, dessa läckta tester ska tas med ett par gruvor salt tills kortet finns ute. Men med tanke på att 980Ti sades komma Q3 och sedan kommer nu i maj-juni får det att verka som om Nvidia fått nys om mer realistiska siffror och lanseringsdatum och inser antagligen att de hade fått sänka priset med 20-30% om de skulle släppa kortet efter 390X.

Men som sagt, spekulationer

Någon som vågar sig på en gissning i pris? Jag säger $700 för att sedan dumpas 50-100 några veckor innan 390X kommer.

Saken är Nvidia behöver inte fight med AMD är rätt sorgligt då stora basen är AMD < Nvidia oavsett anledning.

Jag hade velat gå AMD igen men tyvärr varje jävla gång jag vill ha snygga vattenkyl saker så finns dom inte :S

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Orkade inte vänta längre nu när GTA V släpps på tisdag, så beställde ett GTX 980 tidigare idag och så läser man detta nu

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Discokungen
Skrivet av tvelander:

Saken är Nvidia behöver inte fight med AMD är rätt sorgligt då stora basen är AMD < Nvidia oavsett anledning.

Jag hade velat gå AMD igen men tyvärr varje jävla gång jag vill ha snygga vattenkyl saker så finns dom inte :S

Jupp. Verkligen. Det är helt ologiska och känslobaserade argument folk drar hela tiden. Ibland är Nvidia faktiskt bättre än AMD men det är väldigt sällan de senaste åren.

Man får gnälla på EK med flera.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Prissättningen kommer vara det som blir intressant. Kan man gissa på 6999:-?

Med tanke på att 980 kostar runt 6000 i dagsläget lär det nog snarare handla om 8000 för Ti.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Saken är Nvidia behöver inte fight med AMD är rätt sorgligt då stora basen är AMD < Nvidia oavsett anledning.

Jag hade velat gå AMD igen men tyvärr varje jävla gång jag vill ha snygga vattenkyl saker så finns dom inte :S

Sorligt, visst men inte så konstigt. Nvidia har haft kort som både varit vassare och fungerat bättre väldigt länge, mer frekventa uppdateringar med drivrutiner och för entusiasten - kort som är enklare att överklocka och fler som moddar bios.

390X kan vara vattendelaren, vilket jag hoppas på. Sju lax för ett 980 är två lax för dyrt, visst vi har dollarkursen att skylla på men 1500 spänn är för att nvidia haft den gula ledartröjan alldeles för länge och kan styra sina priser rätt fritt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tänker vänta på prestandasiffrorna och pris på 390X innan jag bestämmer vilket lag jag ger pengarna till.

Permalänk
Medlem

Ok, trist för dom som köpt titan X nu då. Lär ju vara folk som trodde 980 Ti skulle dröja ett par månader till och som inte behöver all vram som titan erbjuder men ändå ville ha mera prestanda.

Undra om ett prisdrop på titan X kommer snart då. Alternativt att 980 Ti blir svindyrt.

Permalänk
Medlem

Snälla släpp det tidigare mitt 580 behöver uppgraderas!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Squedo:

Orkade inte vänta längre nu när GTA V släpps på tisdag, så beställde ett GTX 980 tidigare idag och så läser man detta nu

Du har ju dock inte gjort ett dåligt köp utan ett mer prisvärt köp.
GTX 980 Ti kommer inte kosta lika mycket som GTX 980 gör nu det kan jag garantera

OnT: Det enda intressanta med det här kortet är väl priset, allt annat har vi ju ganska bra koll på.
Min magkänsla säger att 390X kommer vara aningen snabbare men frågan med det kortet är dock hur varmt det kommer gå för det är väl det som skulle kunna bli akilleshälen för AMD, GM200 kyls ju likt föregående GK110 väldigt väl med Nvidias kylare och väldigt bra med eftermarknadskylare.
Förhoppningsvis så blir 390X "Fiji" lite mera lättkyld än "Hawaii".

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Gissar på ungefär 649$ exklusive moms. Ungefär 7000:- när det kommer till handeln.

Kan ju alltid hoppas det stämmer men det låter väl optimistiskt. Att bräcka AMD vill de ju så de sätter så klart priset som är bättre krona per prestanda än deras kort.. Spännande hur som helst och bra för oss konsumenter. Har inte hunnit köpa titan x som var min plan blir priset bra så blir det kanske 980ti sli istället, som sagt bra med konkurrens om ryktena stämmer, skulle inte väntat på 980ti om nvidia suttit och tjuvhållt på det tills i höst. En månad eller två kan jag vänta och förmodligen många med mig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Ok, trist för dom som köpt titan X nu då. Lär ju vara folk som trodde 980 Ti skulle dröja ett par månader till och som inte behöver all vram som titan erbjuder men ändå ville ha mera prestanda.

Undra om ett prisdrop på titan X kommer snart då. Alternativt att 980 Ti blir svindyrt.

Mja, köpte man ett TitanX fick man fortfarande ett sjukt bra kort och antagligen kör man extrema upplösningar. 4GB kanske räcker bra idag, men de 6GB som finns i Ti-varianten kommer kanske inte räcka så pass bra så länge. Med TitanX är man rätt säker på att mäkta med allt typ Dessutom så köper man ett sådant kort så har man antagligen råd så det spelar nog inte jättestor roll

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Du har ju dock inte gjort ett dåligt köp utan ett mer prisvärt köp.
GTX 980 Ti kommer inte kosta lika mycket som GTX 980 gör nu det kan jag garantera

OnT: Det enda intressanta med det här kortet är väl priset, allt annat har vi ju ganska bra koll på.
Min magkänsla säger att 390X kommer vara aningen snabbare men frågan med det kortet är dock hur varmt det kommer gå för det är väl det som skulle kunna bli akilleshälen för AMD, GM200 kyls ju likt föregående GK110 väldigt väl med Nvidias kylare och väldigt bra med eftermarknadskylare.
Förhoppningsvis så blir 390X "Fiji" lite mera lättkyld än "Hawaii".

Well... Fiji är väl en vulkanö så gissningvis... nej? :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Måste säga att jag är lite bitter på grafikkortsmarknaden. Den är så efter. Enligt min åsikt borde man kunna köpa ett top-of-the-line singelgpu-kort idag och få 60 fipssar i 4K. Nej, jag räknar inte med Titan X, jag menar 980. Vi är nästan där, men man borde kunna ligga stabilt över 60 utan att kompromissa med inställningarna. Men istället måste man ha sli/x-fire för att kunna utnyttja de nya skärmarna som Acer Predator & Rog Swift (som knappt är ny längre, jag menar kom igen!). Som kompensation för detta tycker jag att 980 ti ska kosta under 8k, helst runt 7. Mvh bitter gamer som anser att hela världen kretsar kring denne. Samt med total avsaknad av logik.

Du tänker inte att utvecklarna lägger in precis tillräckligt med ögongodis för att mainstreamupplösningen (1080) ungefär ska vara körbar med highend grafikkorten?
Om det fanns 100% mer prestanda tillräckligt skulle det bara fyllas med ännu mer effekter så att vi landade där vi är idag...

Permalänk
Medlem

Om msi släpper en lightning edition kanske jag blir tvungen att skaffa det. Eller så kör jag på ett till evga sc acx... Hmm svårt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Avstängd

det är ju delvis Konsumenternas eget fel att vi har dessa priser idag, skulle ingen köpa till dessa sjuka priser så skulle de inte kunna sätta dessa priser om de nu vill sälja något och tjäna pengar! så vi köpare är en del av problemet.

Permalänk
Medlem

Längtar till recension.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Om msi släpper en lightning edition kanske jag blir tvungen att skaffa det. Eller så kör jag på ett till evga sc acx... Hmm svårt.

Skickades från m.sweclockers.com

Eftermarknadens eftermarknadskort heter EVGA Classified, punkt slut!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av wounds:

Om msi släpper en lightning edition kanske jag blir tvungen att skaffa det. Eller så kör jag på ett till evga sc acx... Hmm svårt.

Skickades från m.sweclockers.com

Dom sa att dom väntade på GM200 när EVGA gjorde classified på GK204

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

980ti är identiskt kort mot titan X bara 6 GB mindre VRAM = samma cores = samma prestanda om du inte går över 6GB VRAM.

Shit vad sugen man blir!!! Har ju ett 780Ti från EVGA och 12GB VRAM behöver man inte, speciellt inte jag. Kör 1080p 144Hz bara gaming och HD film!
Detta vore en dröm och som du sa bara hoppas på custom PCB!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Detta pekar ju som sagt på att de läckta prestandasiffrorna för 390x stämmer och att den kommer vara jämbördig med TitanX, men till ett lägre pris. Vad finns det annars för anledning att släppa 980t om inte för att kunna ha en modell med jämbördigt pris och prestanda till 390X? 980ti kommer ju inte vara särskilt annorlunda än titanx, förutom minnesmängden som är tämligen meningslös för de allra flesta.

Har man inte väldigt mycket pengar eller spelar på bisarrt hög upplösning kommer TitanX framstå som ett rätt dåligt köp om några månader. Men 8K är ju iofs på gång så vem vet....

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Eftermarknadens eftermarknadskort heter EVGA Classified, punkt slut!

Jo, egentligen gillar jag evga bättre, tycker kortet jag har nu är grymt och kanske går priset på 980 ner lite så att man kan köra SLI. Jag har dock Mpower-moderkort och specialgjorda mpower minnen och svartgul sleeve och svartgula fläktar så lightningkortet skulle vara kronan på verket så att säga...

Skrivet av tvelander:

Dom sa att dom väntade på GM200 när EVGA gjorde classified på GK204

Ja, jag har sett rykten om det också men jag visste inte om det var bekräftat.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stais:

Lite halvt off topic, men det skulle vara intressant att veta hur många grafikkortsartiklar här på SweClockers som innehåller frasen "Det blåser upp till storm på grafikkortsfronten". I just den här artikeln blev det istället den något mindre logiska formuleringen "blåser upp till strid", men vi kan nog räkna den med!

Skickades från m.sweclockers.com

"Inte mindre än hela (...) "

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Kan ju alltid hoppas det stämmer men det låter väl optimistiskt. Att bräcka AMD vill de ju så de sätter så klart priset som är bättre krona per prestanda än deras kort.. Spännande hur som helst och bra för oss konsumenter. Har inte hunnit köpa titan x som var min plan blir priset bra så blir det kanske 980ti sli istället, som sagt bra med konkurrens om ryktena stämmer, skulle inte väntat på 980ti om nvidia suttit och tjuvhållt på det tills i höst. En månad eller två kan jag vänta och förmodligen många med mig..

Inte vad jag sett hittills, Nvidia lägger sig fräckt nog högre pris än motsvarande AMD kort (har i alla fall gjort det dom senaste 2/3 åren i alla fall). Dessutom lyckas dom ändå sälja bra. Annars brukar ju dom flesta vara priskänsliga idag, men inte när det gäller grafikkort tydligen

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Detta pekar ju som sagt på att de läckta prestandasiffrorna för 390x stämmer och att den kommer vara jämbördig med TitanX, men till ett lägre pris. Vad finns det annars för anledning att släppa 980t om inte för att kunna ha en modell med jämbördigt pris och prestanda till 390X? 980ti kommer ju inte vara särskilt annorlunda än titanx, förutom minnesmängden som är tämligen meningslös för de allra flesta.

Har man inte väldigt mycket pengar eller spelar på bisarrt hög upplösning kommer TitanX framstå som ett rätt dåligt köp om några månader. Men 8K är ju iofs på gång så vem vet....

Har ett titan inte ens black som jag klarat mig ganska länge på nu utan bekymmer med något spel, & 390x verkar ha liknande prestanda som Titan x kanske lite snabbare eller lite långsammare(kanske blir som vanligt att det beror på vilket spel man väljer) så tror 980ti kommer klara sig ganska bra med högre klock men personligen , troligtvis så hoppar jag detta & inväntar pascal istället. Men blir väl som vanligt att det hypas som bara den på 390x sen efter 3 månader så köper alla nvidia istället.Man kan ju undra varför det blivit så på dom senaste generationerna ,hm nu låter jag som en fanboy.
P.S det enda jag hört om Priser är att i nuläget så är HBM minnenstekniken väldigt dyr så att folk tror att amd s kort ska bli billiga kan vara båg men en får se (var det inte så att pga kostnad så skulle bara 390x ha hbm medans 390 bara ska ha ddr5 minne, (rykten som inte fått bekräftelse & när man frågat om det så blir det attack)) Men som vanligt blir det intressant nu med nya kretsar från båda lagen( synd att det bara är 2) Men kul vår nytt kommer !

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Saken är Nvidia behöver inte fight med AMD är rätt sorgligt då stora basen är AMD < Nvidia oavsett anledning.

Problemet är nog att AMD är för dåliga på marknadsföring. Att bygga ett starkt varumärke är oerhört viktigt, kanske nästan viktigare än att bygga bra produkter, och den punkten är Nvidia betydligt bättre än AMD på.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Har ett titan inte ens black som jag klarat mig ganska länge på nu utan bekymmer med något spel, & 390x verkar ha liknande prestanda som Titan x kanske lite snabbare eller lite långsammare(kanske blir som vanligt att det beror på vilket spel man väljer) så tror 980ti kommer klara sig ganska bra med högre klock men personligen , troligtvis så hoppar jag detta & inväntar pascal istället. Men blir väl som vanligt att det hypas som bara den på 390x sen efter 3 månader så köper alla nvidia istället.Man kan ju undra varför det blivit så på dom senaste generationerna ,hm nu låter jag som en fanboy.

Håller med, Marknadsandelarna påvisar ju detta 75% av marknaden har Nvidia, så något har dom gjort för att hålla kunderna kvar, trots dom sätter högre pris än konkurrenten oftast.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kommer bygga en ny dator i slutet utav September så ju snabbare dom lanseras desto bättre så får man hoppas på lite prissänkningar innan datorköpet blir utav.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Problemet är nog att AMD är för dåliga på marknadsföring. Att bygga ett starkt varumärke är oerhört viktigt, kanske nästan viktigare än att bygga bra produkter, och den punkten är Nvidia betydligt bättre än AMD på.

På vilket sätt, tycker själv det varit tvärtom att AMD är bättre på marknadsföring eftersom dom lyckas skapa hype & sen efter några månader ett 1/2 år så ligger dom efter igen kan ju vara som så att Nvidia & Intel har haft turen att släppa bättre produkter i långa loppet dom senaste åren. (dom har ju själva gått ut med att deras satsning varit fel på cpu sidan, grafiksidan är det nästan jämt skägg även om jag själv skulle ha svårt att kunna rekommendera ett AMD kort idag ,men har gjort så förut, allt ändras hela tiden & beroende på budget så rekommenderar jag beroende på behov)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Inte vad jag sett hittills, Nvidia lägger sig fräckt nog högre pris än motsvarande AMD kort (har i alla fall gjort det dom senaste 2/3 åren i alla fall). Dessutom lyckas dom ändå sälja bra. Annars brukar ju dom flesta vara priskänsliga idag, men inte när det gäller grafikkort tydligen

Varför är jag inte förvånad att just broken-arrow svarade Kanske det är så men uppenbarligen finns det egenskaper hos nvidias grafikkort som många tycker det är värt att ge en liten extra slant för, jag är en av dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Håller med, Marknadsandelarna påvisar ju detta 75% av marknaden har Nvidia, så något har dom gjort för att hålla kunderna kvar, trots dom sätter högre pris än konkurrenten oftast.

Spela inte dum, de flesta vill inte kunna använda sitt grafikkort till att hårdsteka bacon på och vill helst att det låter mindre en ett jetplan för att hålla temperaturerna i schack. Vet att det tydligen finns ett sapphirekort som klarar det då det alltid nämns. Ska inte alla kort klara att hålla temp och ljudnivå på rimliga nivåer?