Permalänk
Frida 🥐

Odyssey by Zoyadog

Välkommen!

För ett tag sen så presenterade det nya företaget HEX GEAR sin prototyp för deras första chassi: HEX GEAR R40, ett mATX-chassi i unik design med massor av funktioner. Jag fick den stora äran att delta som en testare av detta chassit, tillsammans med 4 andra moddare över hela världen. Det har varit riktigt kul att få vara en del av detta!

Kolla gärna in byggloggen för mer detaljerad information av bygget:HEX GEAR: Projektlogg ODYSSEY by Zoyadog

Vill börja med att tacka alla som varit med och gjort detta projekt möjligt; sponsorer, vänner och följare i byggloggen. Utan er hade det varit omöjligt!

- Nate George & Hans Peder skaparna av HEX GEAR R40.
Hex Gear | Premium PC chassis

- GIGABYTE Nordic för sponsring av projektet samt att jag fick ställa ut i deras monter på Dustin Expo

Hårdvara

CPU: Intel i7 5820k
MOBO: GIGABYTE X99M Gaming 5 mATX
GPU: 2x GIGABYTE GTX 970 G1 Gaming 4GB SLI
RAM: Kingston 16GB (4x4GB) DDR4 3000MHz CL15 XMP Predator
PSU: Fractal Design Newton R3 1000w
SSD: 1x 730 Intel SSD 480GB, 2x 520 Intel SSD 240GB
CASE: HEX GEAR R40

Vattenkylning från Bitspower, EK, Primochill och Iceforce.

Sleeving Teleios från E22

Detta projekt är avslutat.

Odyssey by Zoyadog

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den va inte ful! Snyggt jobbat. 5/5

Vart ju sjukt sugen på ett sådant chassi nu! Fast svart och lila. Verkar dock inte gå att beställa atm :/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Fi fan....Va snyggt

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Hus i helvete, dem pipes! Att inte denna var uppe så man kunde röstat på den för månadens galleri! SJUKT snyggt!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mums filibabba.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk

Fy satan vilket fint bygge!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt go ut!

Permalänk
Proffsmoddare

Oerhört snyggt! Känns som att du har utvecklats enormt från ditt tidigare bygge. Nu är det toppklass! 5/5 utan tvekan:)

Permalänk
Inaktiv

Jättesnyggt och stilrent!

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge tumme upp

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

hatten av.. Ruggigt snyggt

Permalänk

O hus i helvete vad snyggt det blev! 5/5 och dubbla hattar av från mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

5/5 swagpoints

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem

Bland det snyggaste jag sett hittills i min karriär..! 5/5

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk

Sjukt snygg! speciellt pipes'en

Permalänk

Helt fantastiskt, gillar rören

Visa signatur

[| Singularity | X99-Delxe | 5930K @ 4.4GHz | 2x 980 SLI @ 1,5GHz / Memory @ 8GHz | 16GB RAM @ 2666MHz | 500GB SSD (Boot) / 120GB SSD / 2TB HDD |]

[| Watercooling | 2x 480 Alphacool Monstas | Koolance 380I | 2x 980 EK-WB Acetal&Nickel w/ Backplates | EK Tube Res | Alphacool D5 w/ Top | Acrylic Tubing |]

[| Album | http://www.sweclockers.com/galleri/13427-singularity |]

Permalänk
Medlem

Var där på Dustin expo. Och måste säga att den var mycket snygg i verkligheten också ;)! 10/10

Permalänk
Proffsmoddare

Professionellt!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

*Drool*

Färgtemat, dragningen av vattenkylning och sleevingen var oerhört snyggt.
Min rigg ser ut som sju svåra år jämfört med denna!

Mad props!

Permalänk
Medlem

Hur tjocka radiatorer kan man få plats med i den lådan?

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av ringu:

Den va inte ful! Snyggt jobbat. 5/5

Vart ju sjukt sugen på ett sådant chassi nu! Fast svart och lila. Verkar dock inte gå att beställa atm :/

Tackar!

Det kommer gå att köpa vid slutet av månaden/början av maj.

*bugar och bockar*

Skrivet av anemic:

Fi fan....Va snyggt

Tackar så mycket.

Skrivet av tysonayt:

Hus i helvete, dem pipes! Att inte denna var uppe så man kunde röstat på den för månadens galleri! SJUKT snyggt!

Haha, tackar så himla mycket!

Skrivet av Funkish:

Mums filibabba.

Skrivet av Bacontree:

Fy satan vilket fint bygge!

Tackar du!

Skrivet av sander00se:

Ser riktigt go ut!

Tack så mycket

Skrivet av MisterX:

Oerhört snyggt! Känns som att du har utvecklats enormt från ditt tidigare bygge. Nu är det toppklass! 5/5 utan tvekan:)

Kul att du tycker det! Man lär sig mer varje gång. Det som jag lärt mig till skillnad från förra projektet är att planera litegrann haha.

Skrivet av anon36896:

Jättesnyggt och stilrent!

Tackar så mycket!

Skrivet av Jygge:

Snyggt bygge tumme upp

Tack!

Skrivet av Groggopoulos:

hatten av.. Ruggigt snyggt

Tackar så mycket!

Skrivet av SweLingonBerry:

O hus i helvete vad snyggt det blev! 5/5 och dubbla hattar av från mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Vad fint av dig med dubbla hattar! Tackar

Skrivet av Zyzz:

5/5 swagpoints

TY!

Skrivet av Keffmode:

Bland det snyggaste jag sett hittills i min karriär..! 5/5

Stor ära! Tack så mycket-

Skrivet av RazerEdge:

Sjukt snygg! speciellt pipes'en

Kul att du gillar dom

Skrivet av fiddegath:

Helt fantastiskt, gillar rören

Tack så mycket

Skrivet av Foxmaner:

Var där på Dustin expo. Och måste säga att den var mycket snygg i verkligheten också ;)! 10/10

Tur att du inte blev besviken då haha! Hade varit lite pinsamt om den inte såg ut som bilderna...

Skrivet av timez:

Professionellt!

Tack så mycket timez!

Skrivet av Simpown:

*Drool*

Färgtemat, dragningen av vattenkylning och sleevingen var oerhört snyggt.
Min rigg ser ut som sju svåra år jämfört med denna!

Mad props!

Tack så jättemycket! Kul att du gillar kombinationen. Försökte hitta någon sorts balans i allt!

Skrivet av kozmos:

Hur tjocka radiatorer kan man få plats med i den lådan?

Invändigt (där moderkortet sitter) ca 38mm. Utvändigt(där fläktarna sitter) 34mm. Om man tar av taket och botten går det att ha så tjocka man vill.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Satan vad snyggt!

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut. Får se vilken prisklass det chassit kommer landa i sen när det lanseras.

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt! Och att det är byggt av någon så ung som dig gör det bara ännu mer imponerande

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

du är sjukt duktigt! galet snygg dator!

Permalänk
Medlem

Stilrent bygge verkligen, tummen upp!

Permalänk
Avstängd

Har du inte dragit fel vid grafikkorten? D.v.s. om du har kopplingarna öppna på båda sidorna (ovan/under) på samma block vid samma segment, kommer inte vattnet rinna rakt igenom då istället för igenom blocket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cav.:

Har du inte dragit fel vid grafikkorten? D.v.s. om du har kopplingarna öppna på båda sidorna (ovan/under) på samma block vid samma segment, kommer inte vattnet rinna rakt igenom då istället för igenom blocket?

Det är parallellkopplat. Även om vattnet mycket riktigt kan passera genom första anslutningen så är nästkommande block av samma restriktiva karaktär som första och flödet fördelas därmed över båda blocken likvärdigt innan retur. Path of least resistance.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Ett av de absolut snyggaste byggen jag sett, verkligen bra jobbat!

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |