AMD släpper Catalyst 15.4 Beta för Grand Theft Auto V

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasRX:

Dock så hade jag alltid problem med just Beta-drivrutinerna. Ljudet från HDMI strulade alltid, trots att jag inte ens uppdaterade drivrutinerna för ljudet.
Märkligt med tanke på att den drivrutinen stod kvar på samma versionsnummer.
En av anledningarna till att jag tröttnade på AMD och gick över till den gröna sidan.

Du understryker exakt det jag säger. De testar det på beta innan de går vidare till "stable" så att buggar tags hand om och dem som söker stabila drivrutiner kan få det. Kan det vara så att du inte vad vad BETA innebär?

Med två alternativ kan folk välja om de vill ha stabilt eller senaste.
Det underlättar för både kunniga och okunniga. Okunniga vill ha stabilitet, vilket de får genom väl beprövade drivrutiner. Kunniga vill oftast ha stabilt, men vill ibland testa saker innan AMD/Nvidia anser dem väl testade. Då kan de ladda ner BETA'n och använda den. Vissa kunniga vill alltid ha de senaste även om det kan medföra instabilitet och buggar, det är dem som testar drivrutinerna innan de släpps till stabilt stadie så att dem flesta buggarna är utsorterade och dem övriga användarna slipper dem.

Problemet som NVidia gör ibland är att de gör större ändringar direkt till den "stabila" platformen och skippar beta stadiet. Detta är riktigt illa. AMD däremot kanske är lite väl försiktiga med att tag över saker från beta till stable, fast det är iaf bättre än vice versa.

Anledningen till att versions nummret står kvar är att uppdateringar kan göras på samma version, så kallade fixes. Det du bör kolla på är build numret. Även, erbjuds uppdatering utav ljud drivrutinerna när du installerade beta drivrutinerna så tro fasen att du bör installera dem.

Upptäcker man även problem i beta stadie (vilket man kommer oavsett vilken tillverkares) så är det bra att rapportera dem. Det är just därför dem finns. Skickar man in en kort liten rapport så kommer dem arbeta på att lösa det så snart som möjligt innan det når stabilt stadie, troligen som uppdatering till beta'n först.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

290X i 1080P maxxat med 4x MSAA får mycket hög fps

https://www.youtube.com/watch?v=ReVNkP7oAgE

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

290X i 1080P maxxat med 4x MSAA får mycket hög fps

https://www.youtube.com/watch?v=ReVNkP7oAgE

MSAA var inte på i den videon däremot... Reflection MSAA men inte vanlig.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

MSAA var inte på i den videon däremot... Reflection MSAA men inte vanlig.

Stämmer! Bra du såg det.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Någon som har svar på hur många Cpu-kärnor spelet använder?

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk

måste jag ta bort de andra drivrutinerna eller bara hämta hem och installera?

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Skrivet av Calle_p40:

måste jag ta bort de andra drivrutinerna eller bara hämta hem och installera?

Undrar detta jag med. Samt att jag har i catalcyst center klickat i att den ska uppdatera automatiskt även beta versioner. Men när jag gör en sökning står det "up to date". Jag har version 14.501.1003-141120a-178000C.

XFX r9 280x

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle_p40:

måste jag ta bort de andra drivrutinerna eller bara hämta hem och installera?

Prova. Det kan gå rätt, det kan gå fel.
Går det rätt, skitbra.
Går det fel, ja då är det bara att göra det rätt. Var inställd på det från början så har du inget att förlora.
Det kostar dig lite tid och en extra omstart

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calle_p40:

måste jag ta bort de andra drivrutinerna eller bara hämta hem och installera?

Rekommenderar ALLTID att du avinstallerar den äldre drivrutinen så du inte riskerar att få en korrupt drivrutin. Brukar själv köra grundligt och använda driver uninstaller (Driversweeper) i felsäkert läge men detta är inte nödvändigt i de flesta fallen.

Skrivet av SCORPIUS:

Prova. Det kan gå rätt, det kan gå fel.
Går det rätt, skitbra.
Går det fel, ja då är det bara att göra det rätt. Var inställd på det från början så har du inget att förlora.
Det kostar dig lite tid och en extra omstart

ELLER så gör man det ordentligt första gången och behöver inte irriteras över att drivrutiner vägrar fungera som de ska? :=

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hjälpsam

Jag brukar alltid installera över de gamla, så har jag gjort sedan jag skaffade Vista våren 2007 och det har alltid fungerat bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Skulle man kalla det "rebrand" när en biltillverkare tar en motor från en tidigare års modell och gör några förbättringar och säljer det som en ny motor?

Detta är inget rebrand, utan en ny motor, med en ny tillverkningskod.

När Volvo tog fram B230-motorn användes B23-motorn som bas, men med en del uppgraderingar (nedgraderingar?). Kodnamnet för den nya motorn blev då B230.

AMD/nVidia tar en gammal GPU, gör inte någon som helst förbättring, utan tar exakt samma gamla GPU och byter namn. Inte bara grafikkortet får nytt namn, utan även kodnamnet på GPU'n blir nytt! Det kallar jag bluff.

Skrivet av WoG:

Är skillnaden så liten att du inte tycker det är värt ett nytt köp, då har du ju heller ingen anledning att köpa den nya varan.

Men hur ska folk kunna veta att det samma gamla grafikkort i en ny kartong? Ja just de ja, man frågar säljaren på Elgiganten..NOT!