Fattig Student vänder sig till överklockning.

Permalänk
Avstängd

vart lite osäker på ram om dom följer med fsb eller om dom håller sig låsta på 775 ..var som sagt längesedan men var rätt säker på att dom följer med :)... normalt brukar man få oc även på ram när man höjer fsb men det brukar mer vara till problem så rullar dom i stock speed duger det bra och vist går det att köra oc på dom med men är inte nått som kommer märkas men 400 x 9 iaf så hade jag höjt volten lite så det är stabilt sen gått lös på grafikkortet

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

vart lite osäker på ram om dom följer med fsb eller om dom håller sig låsta på 775 ..var som sagt längesedan men var rätt säker på att dom följer med :)... normalt brukar man få oc även på ram när man höjer fsb men det brukar mer vara till problem så rullar dom i stock speed duger det bra och vist går det att köra oc på dom med men är inte nått som kommer märkas men 400 x 9 iaf så hade jag höjt volten lite så det är stabilt sen gått lös på grafikkortet

Gött! ska testa och kolla på det lite närmare idag tänkte jag, BTW lyckades få tar på en Q9650 för 380kr och gratis frakt.
så nu kan jag leka med överklockningen med relativt gott samvete

Detta skall bli riktigt intressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnT89:

Gött! ska testa och kolla på det lite närmare idag tänkte jag, BTW lyckades få tar på en Q9650 för 380kr och gratis frakt.
så nu kan jag leka med överklockningen med relativt gott samvete

Detta skall bli riktigt intressant!

Tjenare kollade du upp q6600?

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Tjenare kollade du upp q6600?

Yes den jag kollade på för 70kr hade redan sålts, vilket var både förståeligt med tanke på priset.
kollade sedan vad priset på en sådan skulle kosta på blocket och jämförde det med andra som sålde den, då låg den på rund 260-300 kr.

sedan hittade jag q9650'n som sagt i tidigare inlägg, tänkte plussar på en 100 till ungefär så det slutade upp med q9650

men jävlar vad folk har klockat med q6600'an... dem fick upp den till ganska bra specs dessutom om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte mer på vilken sida du hittade den på. Du nämnde något kinesiskt

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohnT89:

Gött! ska testa och kolla på det lite närmare idag tänkte jag, BTW lyckades få tar på en Q9650 för 380kr och gratis frakt.
så nu kan jag leka med överklockningen med relativt gott samvete

Detta skall bli riktigt intressant!

japp och q9650 är bättre än q6600 och när jag lekte med q6600 fick jag ur 4ghz som max på den sen orkade moderkortet helt enkelt inte mer fsb och att alla tjatar om dom är pga att dom krossade snabbaste dyrare modellerna med en enkel oc och var billiga men i det stora hela är dom sameshit bara att q9650 är lite enklare att få upp i hastighet pga högre multiplier så moderkorten inte går på knäna lika snabbt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Jag tänkte mer på vilken sida du hittade den på. Du nämnde något kinesiskt

Yes, Jag sökte lite på aliexpress.com till och börja med, som i sin tu ledde mig till en av försäljarnas egna webshop. Man kan hitta små rariteter där har jag lagt märke till