Permalänk
Medlem

Enkelt arkitekt program?

Hej,

Vilket program är enklast för en amatör att kunna skapa en modell av sitt hus i, tänkte mest för skoj göra lite exempel på hur man kan bygga till garage till kåken och så, behöver inte ha någon super rendering utan bara så att man kan få en trovärdig bild av hur det skulle se ut

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Avstängd

Sketchup ska vara rätt så bra vad jag förstår. Enkelt för att vara ett 3D-ritprogram och gratis.

Permalänk

Jag brukade leka med "DesignWare's MyHouse classic edition" som barn och den fungerar fortfarande i Windows 7. Din dator måste dock ha minst 4 MB ram och klara av 256 färger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Sketchup ska vara rätt så bra vad jag förstår. Enkelt för att vara ett 3D-ritprogram och gratis.

Får ge det ett nytt försök då

Skrivet av BlåBävern:

Jag brukade leka med "DesignWare's MyHouse classic edition" som barn och den fungerar fortfarande i Windows 7. Din dator måste dock ha minst 4 MB ram och klara av 256 färger.

Jo men dom kraven ska jag nog klara

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Jag skulle föreslå roomsketcher.
Det är enkelt och så finns det möbler,fönster, dörrar och man kan ändra ytor som golv och väggar. Finns även så man kan gå runt med en person i 3D och kolla inifrån

Permalänk
Medlem

Vill som någon tidigare rekommendera Sketchup, helt fantastiskt program där man kan göra vad man vill.
Finns väldigt mycket tutorials ute på youtube att kolla.
Väldigt mycket finns att hämta hem från 3d warehouse.

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalapeno:

Jag skulle föreslå roomsketcher.
Det är enkelt och så finns det möbler,fönster, dörrar och man kan ändra ytor som golv och väggar. Finns även så man kan gå runt med en person i 3D och kolla inifrån

Roomsketcher är bara för invändigt om jag fattat rätt dock så verkar det vara ett väldigt enkelt verktyg så det va ett bra tips. Hur ffungerar det med credits systemet på gratis versionen?

Skrivet av LinusG:

Vill som någon tidigare rekommendera Sketchup, helt fantastiskt program där man kan göra vad man vill.
Finns väldigt mycket tutorials ute på youtube att kolla.
Väldigt mycket finns att hämta hem från 3d warehouse.

3D warehouse, ett bra tips

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Jag modellerar i SketchUp och har på skoj börjat exportera till Unreal Engine för att leka vidare med ljussättning mm. På så vis kan jag ränna omkring och känna på planlösningar på ett hyfsat smidigt sätt också!
Försökte först köra med PlayUp till Source och CryEngine men det blev bara problematiskt.

Ett alternativ är Blender som verkar vara lite jobbigare att modellera i men som klarar av ljus osv också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)