Permalänk

Köpråd TV 50-55 tum (max 6000 kr)

Känner att jag behöver lite hjälp med att välja TV. Hade tänkt mig något runt 50-55 tum och är beredd att lägga upp till 6000 kr. TV:n kommer huvudsakligen användas till film och TV-serier (främst via Netflix och HBO Nordic). Bilden är det som prioriteras högst. Ljudet spelar ingen roll. Smart-TV funktioner är ett plus men inget krav.

Jag har bland annat kollat på följande modeller:
LG 50PB660V (har aldrig haft en plasma själv men hört mycket gott om tekniken, billig, få omdömen)
Sony KDL-50W805BBN(lite över budget men har fått fina omdömen)

Vilken tror ni passar mig bäst? Är givetvis öppen för andra förslag.

Permalänk
Medlem

Äger själv Sony KDL-55W815 som är en större variant av Sony KDL-50W805BBN och är mycket nöjd, svärtan är kanon och kvalité är på topp, tvn är bra för film och sport. Har aldrig ägt en plasma-tv men med risk för inbränning så skulle jag skippa Plasma.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Äger själv Sony KDL-55W815 som är en större variant av Sony KDL-50W805BBN och är mycket nöjd, svärtan är kanon och kvalité är på topp, tvn är bra för film och sport. Har aldrig ägt en plasma-tv men med risk för inbränning så skulle jag skippa Plasma.

Som jag förstått det var det länge sedan man behövde vara orolig för inbränning med plasma, dock känns den från Sony som ett säkrare kort. Får hoppas att den går ner i pris igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozymandias:

Som jag förstått det var det länge sedan man behövde vara orolig för inbränning med plasma, dock känns den från Sony som ett säkrare kort. Får hoppas att den går ner i pris igen.

Sitter själv på en plasma ifrån Panasonic som tyvärr bränt in lite. TVn är förvisso 2 år gammal men tvivlar på att så mycket hänt på plasmafronten på senaste tiden ^^