Permalänk
Medlem

Nästa generation ?

Tjena, suttit o letat o sökt efter rykten ang nvidias nästa grafikkort's lansering ska äga rum ? Finns de några rykten ? Hittade bara att amd ska presentera om ganska exakt om en månad och de var rykte antar jag.

Någon som vet något :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAAANDEN:

Tjena, suttit o letat o sökt efter rykten ang nvidias nästa grafikkort's lansering ska äga rum ? Finns de några rykten ? Hittade bara att amd ska presentera om ganska exakt om en månad och de var rykte antar jag.

Någon som vet något :)?

2016 om du inte räknar 980 Ti som kommer om en månad~.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

AMD's lansering är inte så mycket rykte utan ganska säker. Sedan exakt när är en bättre fråga, lutar åt under computex (stämmer mitt minne med vilken mässa?) som hålls rätt snart.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Geforce GTX 980Ti (GTX 990 ?) verkar vara nästa grafikkort.

Menar du nästa generation så är det 2016.

GeForce 1000 series: länk till väldigt tunn wikipedia artikel, men den uppdateras säkert när det kommer mer info.
http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_1000_series

Permalänk
Medlem

Jaha okej, sitter på 7970 atm Sitter o drömmer bara om man ska uppgradera sig, men får la se vad amd kommer med annars är la 970 som gäller ! Iaf runt den prisklassen jag skulle kunna tänka mig isf

Tack för svar