Spela upp Blu-ray på datorn - gratisprogram

Permalänk
Medlem

Spela upp Blu-ray på datorn - gratisprogram

Tjena,

Köpte nyss en Blu-ray spelare till datorn och försökte att spela upp en Blu-ray film på den men det funkade inte. Man måste tydligen ha ett betalprogram för detta för att ha rätt codecs - typ Cyberlink etc.

Min fråga är dock - finns det något gratisprogram för att spela upp Blu-ray? För jag tänker inte betala 500+ kr för ett program när jag redan betalat 1000 kr för spelaren.

Skall nog tillägga att jag prövat att ladda ned VLCs addon för att kunna spela upp Blu-rays men det funkade inte.

Tacksam för svar.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Nej, har inte testat denna. Jag antar att du har det, finns det några nackdelar med den?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Nej, har inte testat denna. Jag antar att du har det, finns det några nackdelar med den?

Jag har själv inte testat den. Utan jag såg den utav en ren slump när jag tog och gjorde en snabbsökning med Google.
Så du kan väl ta och testa den och se om den kan vara något. Den är ju gratis och ska vara bra, sägs det.

Så prova.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Bluray är licensskyddat vilket betyder att alla kommersiella skivor kräver en spelare eller program som har licensrättigheter för att kunna spela upp filmen.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Du bör ha fått med en skiva med ett blu-ray spelarprogram. Det fick jag med min blu-rayspelare till pc.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Du bör ha fått med en skiva med ett blu-ray spelarprogram. Det fick jag med min blu-rayspelare till pc.

Nope, fick ingen skiva. Det är Asus Extern Blu-ray-brännare SBW-06D2X-U/BLK/G/AS som jag köpte.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.