Nya komponenter med Antec P180?

Permalänk

Nya komponenter med Antec P180?

Hej

Jag har en gammal Antec P180 som jag tänker använda för nytt datorbygge, med bland annat i5 4690K, MSI Z97 ATX, GTX 960 mm. Så frågan jag vill ställa är: är det värt att uppgradera till Fractal Design Define R5 eller något liknande eller står sig P180 fortfarande bra mot nya chassin som kommit ut?

Mvh Z

Permalänk
Medlem

Du får bättre luftflöde med ett nyare chassi men med så svala komponenter kvittar det till stor del. Lägg pengarna på ett bättre grafikkort istället för 960 kommer du vilja byta ut väldigt snart.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Jag bytte från just ett P180 till ett Define R5 för ett tag sedan, men det var mest för att jag skulle uppgradera en del andra komponenter och inte orkade med kabeldragningen i P180:et. Men om du inte har något emot det så kan du lika gärna spara ditt P180, det står sig fortfarande bra när det gäller kylning och ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Tack för tråden.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.