Hörlurar & mikrofon för CS:GO och musik

Permalänk
Medlem

Hörlurar & mikrofon för CS:GO och musik

Hej!

Jag behöver verkligen införskaffa mig ett par nya hörlurar och en mikrofon.
Det jag har kollat på och hört gott om är DT 770 pro 80 Ohms och en modmic till.

Frågan är om det är värt att köpa en modmic eller om det finns någon riktigt bra bordsmick typ som Blue Snowball, som kan ta in det jag säger bra även om micken står cirka 40 cm bort och samtidigt inte ta upp mina tangentbordstryckningar så det stör i skype.

Vill gärna kunna koppla in hörlurarna i min mobil och lyssna också ibland, men det viktigaste är att det är bra surround när man spelar CS:GO och hör var fienderna är.

Någon som har ett hett tips eller ska jag köra på mitt förslag?

Tack på förhand,
-TrueType

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Ingen som har något?

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Om du vill slippa tangentbordsljudet på det avståndet ska du inte ha en kondensatormikrofon ståendes på bordet.
Är inte jätteinsatt i hörlurar men det borde fungera utan en DAC, skadar naturligtvis inte att köpa en.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk

Av vad jag vet så är ju en dac alltid trevligt att ha. Oftast en ganska stor uppgradering jämfört med den inbyggda på moderkortet.
Men jag måste säga att jag verkligen tror att K702 mår bra av en hörlursförstärkare!

Permalänk
Medlem

Okej, schysst! Tack för svar.
Jag har kikat in på den här https://www.massdrop.com/buy/akg-k7xx-massdrop-first-edition-... nu. Tror det blir den om den går att få tag på i Sverige!

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.