Corsair skrotar hårt kritiserad logotyp

Permalänk
Medlem

Fan vad bra, äntligen!

Permalänk

@EliteSweden: samma här >_<

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Musikälskare

Bra.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Fan vad folk blir hjärntvättade av att folk klagar över en logotyp.
Den tidigare gaming loggan är på sätt och vis mycket vackert och konstnärligt på sitt vis.
Bildar på nått vis en korsning av ett hjärta och ett svärd. Som tilltalar mig att man slåss för fred. Vilket man gör i många spel.

Ta tillbaka gamla gaming loggan. Corsair är rena losers som ger vika efter folkets vilja. Då kan inget unikt skapas. Folk hindrar företag att tänka utanför normen om dom får bestämma.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte nån av dom. Gillar inte heller benämningen "tramp stamp" för en tatuering som är placerad på ett visst ställe.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Tusan me.
Vetskapen av detta och så måste jag sitta och glo på trampstamet på mitt tbord...

Skämt å sido.
Trevligt att dom ändra sig och bytte borde det. Inge snyggt men och jag hade vart glad om jag sluppit den perioden och märket men jag är ändå hyffsat nöjd med mitt K65 RGB. Inte så att jag sitter och rå-glor på loggan ^^

tänk om den är värdefull om 20 år? som ibm tangentborden. Du har nåt ganska unikt

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Skrivet av sander00se:

Helt rätt!

Skrivet av tvelander:

Bra gjort !

Skrivet av Pinkn00b:

26% har fel för tillfället.

Skrivet av Icte:

Tack o lov

Okej gott folk. När ni väl vet anledningen till varför loggan är fel. Tar ni inte plats i onödan.
Anser själv att åsikt utan motivation, kommer från början av en annan persons tycke med motivation. När ska folk börja tänka själva?

Skrivet av KingCobra:

Orginal loggan är bäst. Snygg och inte barnslig. Trampstampet var ju skrattretande.

Vad är barnsligt egentligen.
Kan det vara att smutskasta en logga extremt hårt?

Skrivet av Redundant:
Permalänk
Medlem

För de som redan har ett tangentbord med Tribal-loggan kan man byta logga utan några större ingrepp. Corsair Gaming-märket är i själva verket bara ett klistermärke som man kan ta bort relativt smärtfritt, och ersättningsmärke med originalloggan finns för 59:- inkl. frakt på eBay.

Resultat:

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

kanske allt var en pr stunt så folk skulle bli intresserade av Corsair igen : b
iallafall har alltid tyckt att Corsairs segel logga ger smak av kvalitet och stilrenhet, behövs inget mer prestanda och kvalitet gör resten.
den så kallade tramp stamp loggan gav smak av billiga skit som har en cool logga där okunniga köper det skiten bara för loggan. jag är nöjd i alla fall, äger ett par Corsair DOMINATOR PLATINUM och segel loggan gör sig bra på ram minnena.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Okej gott folk. När ni väl vet anledningen till varför loggan är fel. Tar ni inte plats i onödan.
Anser själv att åsikt utan motivation, kommer från början av en annan persons tycke med motivation. När ska folk börja tänka själva?

Vad är barnsligt egentligen.
Kan det vara att smutskasta en logga extremt hårt?

Okej??
Tycker den andra är extremt ful och gillar den andra, men så klart måste motivera sönder.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag röstade fel... jag skyller på några glas saft förmycke

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

tänk om den är värdefull om 20 år? som ibm tangentborden. Du har nåt ganska unikt

Hmm inte tänkt på det.
Får försöka kränga det här om 20år då.

Tror du jag får mer för det om jag har kvar lådan

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Fan vad folk blir hjärntvättade av att folk klagar över en logotyp.
Den tidigare gaming loggan är på sätt och vis mycket vackert och konstnärligt på sitt vis.
Bildar på nått vis en korsning av ett hjärta och ett svärd. Som tilltalar mig att man slåss för fred. Vilket man gör i många spel.

Ta tillbaka gamla gaming loggan. Corsair är rena losers som ger vika efter folkets vilja. Då kan inget unikt skapas. Folk hindrar företag att tänka utanför normen om dom får bestämma.

@Yoshifavorite-94 Men det är ju trots allt vi, folket, som förser företagen med pengar, vill de inte förlora intäkter och marknadsandelar så bör dom ju lyssna på vad den stora massan har att säga.

Permalänk
Medlem

@XFTality: Hahaha, det hade jag inte en aning. Man kan hitta mycket fina grejer på eBay!

Permalänk
Medlem

Vet någon hur det går för Corsair i Kina m.m. Såhär efteråt slog det mig att ändringen av loggan kan ha något med kinesiska marknaden att göra..

Permalänk
Skrivet av THB:

Förstår fortfarande inte hur man kan få två korslagda svärd till en tramp stamp, men folk ser väl det de vill se.

Korslagda svärd? Åh! Ahaaaa... Nej, jag hade ingen aning. Och jag tycker fortfarande att det är väldigt underliga svärd om det nu är det det föreställer. Min starkaste association är fortfarande tatuering.

Permalänk
Medlem

Mycket bra! Jag har själv köpt ett Vengeance K70 RGB Brown med sail-loggan, en specialutgåva av K70 RGB som bara finns med US- och UK-layout. Jag föredrar US/ANSI-tangentbord framför svenska och har en egen layout inspirerad av Swerty.

Permalänk
Skrivet av EliteSweden:

@Yoshifavorite-94 Men det är ju trots allt vi, folket, som förser företagen med pengar, vill de inte förlora intäkter och marknadsandelar så bör dom ju lyssna på vad den stora massan har att säga.

Skulle företagen lyssna på folket skulle inget som är annorlunda få finnas kvar då folket i sin helhet söker samma produkt.
Vilket bidrar till att i framtiden kommer det inte finnas produkter som passar var och en utan alla och lite för alla.
Är det bättre tycker du.
Jag tycker det är bättre att företagen får tänka utan för ramarna och sedan låta folket få välja det som finns så det finns nått som passar alla och då vår alla välja vad dom vill inte något som mängden av människor hotat företagen att dom endast får sälja.
Utbudet måste hålla brett.

Permalänk
Skrivet av Ludovicus:

Korslagda svärd? Åh! Ahaaaa... Nej, jag hade ingen aning. Och jag tycker fortfarande att det är väldigt underliga svärd om det nu är det det föreställer. Min starkaste association är fortfarande tatuering.

Vad man kan uppfatta som ett konstverk behöver inte konkret stämma överens med verkligheten.
Syftet med konst är att man ska bilda sin egen uppfattning av vad man ser.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Okej gott folk. När ni väl vet anledningen till varför loggan är fel. Tar ni inte plats i onödan.
Anser själv att åsikt utan motivation, kommer från början av en annan persons tycke med motivation. När ska folk börja tänka själva?

Vad är barnsligt egentligen.
Kan det vara att smutskasta en logga extremt hårt?

Jag föredrar ett rent och elegant utseende mot svanktatueringar, svärd, pistoler, muskedunder, bling-bling osv. Kalla mig hjärntvättad.

Jag hade en helt annan smak när jag var 11-12 år men det vore inte smart av Corsair att anpassa hela produktsortimentet efter en sådan målgrupp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EliteSweden:

@Yoshifavorite-94 Men det är ju trots allt vi, folket, som förser företagen med pengar, vill de inte förlora intäkter och marknadsandelar så bör dom ju lyssna på vad den stora massan har att säga.

Fast hänger man upp sig på utseende före funktion så har man andra problem

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MadAlex:

Fyfan vad bra att de tar bort tramp stampen xD

Vad byter dom orden för något?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Fast hänger man upp sig på utseende före funktion så har man andra problem

Bara för att man främst prioriterar funktion behöver man inte strunta i utseendet för det. Att ha det snyggt runt omkring sig har ett värde också.

Permalänk
Avstängd

Det var ju två svärd, vilket passar bra för "Corsair".

Så deras "gamla nya" logotyp var alltså betydligt bättre än denna "nya gamla" med seglen. Även om det nu egentligen inte har någon som helst betydelse. Eftersom produkterna är precis likadana oavsett logotyp.

Permalänk
Medlem

Bra nytt val. Den är elegantare än originalloggan och såklart väldigt mycket bättre än den fula tatueringsloggan.

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Jag föredrar ett rent och elegant utseende mot svanktatueringar, svärd, pistoler, muskedunder, bling-bling osv. Kalla mig hjärntvättad.

Jag hade en helt annan smak när jag var 11-12 år men det vore inte smart av Corsair att anpassa hela produktsortimentet efter en sådan målgrupp.

Skickades från m.sweclockers.com

Måste man vara barnslig för att tycka om loggan?
Varför irritera sig på en logga?
Det jag inte tycker om med detta är att man inte låter företagen låta utveckla sina produkter på deras vis.
Förstår att du gillar en elegant samt mer konkret logga. Men den existerar fortfarande men inte i alla Corsairs produkter.

Vill säga att min poäng är inte att dom ska hålla hårt fast i en logga för att jag gilla den.
Min poäng är att det är en bra princip att hålla fast vid sina egna värderingar och utvecklings initiativ. Man ska inte ändra på andra dvs företag till ex produktutveckling för att man själv inte gilla den. Men man kan hjälpa företag att utvecklas. Inget blir bättre om man ändrar på nån eller nåt som är skapad av nån annan som med sitt eget sinne tyckte det var rätt från start.

Permalänk
Medlem

Bara jag som blir lurad på frågan? Vilken är den nya loggan, för den med segel är ju gammal? Vilken menar ni Swec

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Fast hänger man upp sig på utseende före funktion så har man andra problem

Sant till viss del, men många handlar dock med ögat först, tycker nog att funktion och design ska gå hand i hand. I det här fallet då det endast gäller en liten logga så känns allt lite smått löjligt att hänga upp sig på, hade själv köpt tangentbordet oavsett logga om bara funktionen är bra, men alla tänker inte så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Fan vad folk blir hjärntvättade av att folk klagar över en logotyp.
Den tidigare gaming loggan är på sätt och vis mycket vackert och konstnärligt på sitt vis.
Bildar på nått vis en korsning av ett hjärta och ett svärd. Som tilltalar mig att man slåss för fred. Vilket man gör i många spel.

Ta tillbaka gamla gaming loggan. Corsair är rena losers som ger vika efter folkets vilja. Då kan inget unikt skapas. Folk hindrar företag att tänka utanför normen om dom får bestämma.

Det är inte så det fungerar. Om de kännt att de inte förlorat på att behålla krabban/svärden trampstamp eller vad det nu är så hade de behållit den. Men nu var det väl så att det hela känndes fel ekonomiskt eller PR-mässigt. Folk har röstat med plånboken helt enkelt. Jag tycker inte vi konsumenter skall behöva ljuga och säga att något som vi tycker ser ut som själva fan är snyggt, eller ännu värre, köpa det, om vi inte vill. Ingen har ju hindrat Corsair från att byta logga men nu föll den helt enkelt inte kunderna i smaken, och då ändrade de tillbaka. Hela den här cirkusen hade såklart kunnat undvikas om de kollat med kunderna innan. Men det är ju på tapeten att göra bort sig för att sedan pudla tydligen.

Om kunderna höll käften och köpte vilken skit som helst så skulle marknaden ta sig en väldigt konstig vändning där företagen kunde sälja vad de ville och vi bara svalde. I så vall kunde vi lika gärna ge våra pengar till en fond som fördelade dem till olika företag utan att de behövde ge oss några produkter i utbyte, och det hade inte kännts bra för kunderna.

Det som nu har hänt vittnar om att "Kunden har alltid rätt", och det följer ju en rad andra exempel som till exempel Startmenyn i Windows, Xbox konstiga "man ska inte få låna ut spel till en kompis" med mera med mera. Det vi ser nu är helt enkelt ett skifte där det mer och mer blir kundens marknad. Ge kunden det kunden vill ha eller räkna med däng, helt enkelt. Jag tycker det är en bra och trevlig utveckling. Vi kunder ska inte behöva be om ursäkt för att vi finns eller har åsikter, som det var på sent 90-tal och början på 00-talet. Nej Usch. Den utvecklingen vill jag inte tillbaks till.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Okej gott folk. När ni väl vet anledningen till varför loggan är fel. Tar ni inte plats i onödan.
Anser själv att åsikt utan motivation, kommer från början av en annan persons tycke med motivation. När ska folk börja tänka själva?

Vad är barnsligt egentligen.
Kan det vara att smutskasta en logga extremt hårt?

Ta plats i onödan? Come on, det här är ett forum där vi uttrycker våra åsikter och tankar. Även om vi inte hade en motivation till våra "Helt rätt" och "Bra gjort!" inlägg så torde det vara ganska klart och tydligt att ingendera av oss gillade den s.k. "trampstamp-loggan" och tycker det var väldigt bra gjort av Corsair att byta till segel-loggan igen, om än lite ändrad.

Skrivet av Yoshifavorite-94:

Fan vad folk blir hjärntvättade av att folk klagar över en logotyp.
Den tidigare gaming loggan är på sätt och vis mycket vackert och konstnärligt på sitt vis.
Bildar på nått vis en korsning av ett hjärta och ett svärd. Som tilltalar mig att man slåss för fred. Vilket man gör i många spel.

Ta tillbaka gamla gaming loggan. Corsair är rena losers som ger vika efter folkets vilja. Då kan inget unikt skapas. Folk hindrar företag att tänka utanför normen om dom får bestämma.

Glöm inte att Corsair är ett företag som säljer produkter till mestadels privatpersoner. Om de t.ex. noterade en minskning av försäljning av deras produkter som troligtvis berodde på deras "trampstamp" - logga så är det ju bara logiskt att ändra loggan för att få fler kunder och på så sätt en högre inkomst. Om ett företag inte anpassar sig till sina kunders önskemål så lär det gå i grunden förr eller senare.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII